Herta: Brutális lesz az iowai duplaforduló
Két IndyCar-csapat részvételével rendeztek privát tesztet csütörtökön, az Iowa Speedwayen.
Az Andretti Autosport és az Ed Carpenter Racing egyaránt teljes legénységével pályára hajtott, a legjobb tempót pedig az utóbbi alakulatot szolgáló Conor Day produkálta.
Másodikként Colton Herta (AA) zárt, míg a képzeletbeli dobogó harmadik fokát csapattársa, Alexander Rossi csípte el.
Őket Ed Carpenter (ECR), Romain Grosjean (AA), Rinus VeeKay (ECR), valamint Devlin DeFrancesco (AA) követte.
A 7/8-ad mérföldes ovál egy év hiátus után tér vissza július 23-24-én, ráadásul újfent duplaforduló formájában.
A hétvége egy valódi zenei fesztivállal lesz összekötve, aminek során olyan nevek adnak koncertet, mint például Gwen Stefani és Blake Shelton. Az előzetes hírek szerint pedig még további világsztárok fogják tiszteletüket tenni a programsorozat alatt.
„Nagyon izgatott vagyok” – nyilatkozta a teszt után Grosjean, aki most először gördült pályára itt.
„Délutánra változtattunk egy kicsit a beállításokon az abroncsok miatt. Igyekeztünk megtalálni a jó egyensúlyt. Személy szerint imádom a rövid pályákat, nagyon jól érzem magam itt. Kicsit hepehupás és durva a felület, de nem zavar. Nagyon óvatosan kell megtervezni a gumistratégiát. Izgalmas lesz látni, hogyan alakulnak majd a versenyek.”
Két évvel ezelőtt Herta szolgáltatta az egyik legnagyobb látványosságot, miután a szombati futamon, még a pace car mögött haladva nemes egyszerűséggel ráfutott VeeKay autójára, majd a levegőbe emelkedett, jó pár métert repült végül pedig a SAFER-falon keresztül visszacsapódott az aszfaltra.
Az esetet mindketten sértetlenül megúszták.
Az aeroscreen nélkül viszont a történet sokkal csúnyább véget ért volna. A felvételek alapján ugyanis jól látszott, hogy ha nincs VeeKay autóján az eszköz, akkor Herta autójának orra pontosan beleállhatott volna az ő cockpitjébe, potenciálisan tragédiát okozva.
A kaliforniai versenyző számára a 2020-as második futam sem úgy alakult ahogy szerette volna, miután csak a 19.-ként, három kör hátrányban zárt.
Ennek ellenére saját bevallása szerint imádja ezt az ovált.
„Elképesztő, annyira jó itt lenni! Fontos az IndyCar számára, hogy legyen rövid ovál. Nekünk, versenyzőknek és a nézőknek is nagyon szórakoztató, hogy az autók 180 mph-val száguldanak az arénában. Annyira mókás ez a pálya, egy másikhoz sem hasonlítható.”
Az idei évben nem csak a duplaforduló, vagyis a 24 óra alatt két teljes értékű futam lesz nagy kihívás a mezőny számára, hanem az is, hogy 2020-szal ellentétben nem este, hanem a délutáni órákban fog lengeni a zöld zászló.
„Az Iowa Speedway egy rendkívüli fizikai igénybevételt jelentő pálya” – folytatta Herta.
„Brutális lesz, különösen júliusban, a nap kellős közepén. Képes teljesen kicsinálni. Nem csak magával a pályával és a hőséggel kell megküzdenünk, de még szervónk sincs. A hétvége folyamán nagyon sokat vesztünk a testsúlyunkból, úgyhogy muszáj jó állapotban lenni. Szeretem ezt az ovált, ami a rajongóknak is nagyszerű, mivel a lelátókról belátják az egész vonalvezetést. Rengeteg szoros, agresszív harc lesz, úgyhogy egy igazán szórakoztató versenyre számítok.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough