Andretti szerint a „sznob” F1 csak az ő csapatával lehet igazán népszerű az USA-ban

Andretti szerint a “sznob” F1 csak az ő csapatával maradhat népszerű az USA-ban
credit: Penske Entertainment/Joe Skibinski

Andretti szerint a “sznob” F1 csak az ő csapatával maradhat népszerű az USA-ban



Már fél év eltelt azóta, hogy Michael Andretti beadta nevezési kérelmét az FIA felé, választ azonban még mindig kapott arra, hogy csapatával ott lehet-e a Formula 1 2024-es rajtrácsán.

A jelenlegi csapatok többsége ellenzi a csatlakozásukat nem titkoltan a bevételek elosztása miatt, a Liberty Media vezére, Greg Maffei pedig májusban a Bloomberg Power Players konferencián egyenesen kijelentette, hogy nem kellene egyelőre sürgetni a mezőny létszámának növelését.

Andretti azonban nem adja fel és rendületlenül harcol azért, hogy bő másfél év múlva az ő autói is ott legyenek a világbajnoki sorozatban.

Az üzletember a The Race-nak adott legfrissebb interjújában kerek-perec közölte, hogy az F1 továbbra is egy „sznob”, európai klub.

Ezzel párhuzamosan pedig annak a véleményének is hangot adott, miszerint a széria önelégült, ha azt hiszi, hogy a Netflix-show népszerűsége elegendő lesz ahhoz, hogy hosszú távon megvesse a lábát az USA-ban.

„Próbálom emlékeztetni őket arra, hogy 350 millióan élnek ebben az országban. Igen, megugrott az érdeklődés itt a Drive to Survive miatt, de ezzel nem szabad megelégedniük. Csak a felszínt kapargatják. Felkeltették az új rajongók érdeklődését, ez azonban törékeny. Magabiztosak azt illetően, hogy már megvan nekik az amerikai közönség, ahhoz viszont egy jó horogra van szükség, hogy meg is őrizzék őket a jövőben. Én pedig úgy érzem, ez a horog mi vagyunk. Igazi amerikai csapatként, igazi amerikai versenyzővel. Ez már olyasvalami, aminek a nemzet szurkolhat. Ebben rejlik az erősségünk, hogy megtartjuk a rajongókat.”

Andrettinek már magának is megvan a múltja az F1-ben.

1993-ban, két évvel a CART bajnoki címe után igazolt a McLarenhez, ahol Ayrton Senna csapattársa lett.

Első szezonja azonban nem csak az utolsó lett, de egyben idő előtt véget is ért.

Tizenhárom futamból csak hatot fejezett be, ebből egyet zárt a dobogó legalsó fokán. Ironikus módon pontosan azon az Olasz Nagydíjon, amit követően a gárda megköszönte szolgálatait.

Később Andretti egyenesen úgy fogalmazott, szándékosan szabotálták az autóját, mivel Bernie Ecclestone így akarta megmutatni, hogy a nagy riválisnak számított CART mennyire gyenge mezőnnyel bír.

Állítása szerint egyedül Senna állt ki mellette, de még az ő szava sem volt elég ahhoz, hogy végül három versennyel a vége előtt ne mutasanak neki ajtót.

Hogy a sértettség beszélt-e Andrettiből vagy sem, azt nem lehet biztosan kijelenteni.

Egy viszont tény, a tüske máig benne van a közel 30 évvel ezelőtti események kapcsán. Az F1 pedig most újra úgy játszik vele, mint macska az egérrel.

„Akkoriban az F1 határozottan egy európai klub volt és úgy érzem, még ma is az. Ezért kezelnek bennünket így, mivel mi fenyegetést jelentenénk, mint az első valódi nemzetközi csapat” – jelentette ki Andretti, akinek momentán saját terepén, az IndyCarban is megvan a maga baja.

„Ez egy eléggé sznob megközelítés. Végső soron mi több értéket vinnénk az F1-be, mint amennyit elvennénk.”

A májusi Miami Nagydíj során Andretti végigjárta a paddockot, hogy támogatókat keressen a projektjéhez. A hírek szerint viszont csak ketten álltak mellé a McLaren első embere, Zak Brown, valamint az Alpine vezérigazgatója, Laurent Rossi személyében.

Az ő pozitív hozzáállásuk lényegében várható is volt.

Brown és Andretti üzleti partnereknek számítanak, miután a Supercarsban és az Extreme E-ben közös csapatot visznek.

Az pedig már korábban kiderült, hogy az Andretti Global motorpartnere a Renault lenne, így Rossi támogatása is evidensnek számított.

A többség azonban szkeptikus, sőt, egyenesen ellenzi a legendás család érkezését.

Andretti ugyanakkor szentül állítja, hogy valójában többen is mellettük vannak, csak épp nem nyilvánosan.

A többiek viszont kizárólag a jelenre koncentrálnak és nem foglalkoznak azzal, hogy az Andretti Global mennyi mindent tehet hozzá a bajnoksághoz.

„Négy-öt csapat mellettünk áll, a többiek viszont szétteszik a kezüket, és azon gondolkodnak, hogy mit hozhatnak ki ebből. Erről van szó, mindannyian rövidlátóak. Én azt mondom, hogy oké, most megkapjátok amit akartok, de mi a helyzet azzal, amit a jövőben mi hozhatunk? Őket viszont nem érdekli ez, ahogyan maga a széria sem. Csak saját magukkal foglalkoznak. Ez az F1. Mindig is ilyen volt.”

Az üzletember abban is biztos, hogy a pénzek elosztása sem több szimpla ürügynél.

„Toto Wolff csak kifogásként használja. Ugyanakkor látszik, hogy azon jár az esze: ‘Eggyel kevesebb szavazatom lesz’. Így gondolkodik. Én tökéletesen tudtam, mibe vágunk bele. Az F1-ben a cápákkal úszol, ezért jobban teszed, ha viszel magaddal szigonyt is. Nem vagyok naiv. Talán akkor az voltam, amikor még versenyeztem ott, de pont ennek a tapasztalatnak köszönhetően nem vagyok már hiszékeny. Mindenkinek megvan a maga kése és készen állnak arra, hogy a hátadba döfjék.”



KAPCSOLÓDÓ:

>>>>>Andretti az F1-be készül, csapata működése viszont egy Netflix-meghallgatásra hajaz