NASCAR: „Ez már túl sok” – Ellenfelei attól félnek, hogy Gragson miatt valaki meg fog sérülni
Óriási fegyvertényt hajtott végre Ty Gibbs azzal, hogy kemény csatát követően, az utolsó körben legyőzte a NASCAR Cup Series regnáló bajnokát, Kyle Larsont.
Az Xfinity Series szombati, Road Americán rendezett Henry 180-on azonban mégsem ez kapta a legnagyobb figyelmet.
A futam féltávjánál Sage Karam és Noah Gragson test a test elleni küzdelmet folytattak, aminek hevében utóbbi versenyző először bemutatta ellenfelének a középső ujját, majd nem sokkal később nemes egyszerűséggel, szándékosan ráhúzott oldalról.
Az incidens miatt mindketten kiforogtak, az általuk felvert porfelhő következtében pedig a mögöttük érkezők vakon csapódtak egymásnak.
A láncreakció összesen tizenhat autót rántott magával.
Az eset után ijesztő volt látni, amint a Brandonbilt Motorsports pilótája, Brandon Brown nehézkésen kászálódik ki az összetört 68-as Chevyből, majd rögtön le is kellett ülnie a fűre.
Szerencsére később kiderült, hogy nem esett komolyabb bántódása.
Gragson manőverét látva sokan súlyos büntetést követeltek, a NASCAR azonban úgy döntött, egyáltalán nem szankcionálja a JR Motorsports ifjoncát.
„Nevetséges volt” – kommentálta a történteket Karam.
„Életem során még sosem forgattak így ki az egyenesben. Soha! Gragson puszta frusztrációból, teljes gázzal, jobbról rám húzott. Nevetséges. Szerintem megpróbált döntőbíráskodni. Nem lehet valaki ennyire forrófejű, ha versenyautót vezet. Sajnálatos módon ő ma engedte, hogy az érzelmei vegyék át az uralmat és kihozzák belőle a legjobbat. Úgy járkál fel-alá, mintha ő lenne a nagyfiú, aztán ilyeneket csinál. Egyáltalán nem jó példakép.”
A pennsylvaniai szerint már a paddock jelentős részének elege van abból, hogy Gragson milyen meggondolatlanul, sokszor dühből vezet.
„Szerintem sokan már beszéltek is erről Noah-val, de én személy szerint nem hiszem, hogy valaha is meg fog változni. Azon rövid alatt, amióta itt vagyok az Xfinityben nem sok jót hallottam róla és velem szemben sem versenyzett tisztán. Noah-nak bele kellene néznie a tükörbe, önmagába szállnia és hajlandóvá válnia arra, hogy változtasson. Őszintén szólva viszont meg lennék lepve, ha ez megtörténne.”
Karammal ellentétben Gragson folytatni tudta a futamot és végül a nyolcadikként látta meg a kockás zászlót.
A leintés után pedig finoman szólva sem értett egyet az őt ért kritikákkal
„Karam elfeledkezett arról, hogy ő háromszor is leszorított a kanyarokban, rám húzott és lekergetett a pályáról” – reagált kollégája szavaira.
„Egy idő után belefáradsz ebbe és eleged lesz. Utálom, hogy a többiek autói látták a kárát, de háromszor is ezt csinálni már röhejes. Még csak nem is a múltról, hanem kizárólag a mai napról van szó. Vállalom a felelősséget és tényleg sajnálom a többieket. Ugyanakkor a bajnokságért harcolok.”
Arra a kérdésre, hogy lesz-e folytatása a dolognak, Gragson így válaszolt:
„Most már egálban vagyunk, részemről vége. Ő kezdte, én pedig befejeztem.”
A Karamot versenyeztető Alpha Prime Racing ügyvezetője, Tommy Joe Martins Twitteren nyilvánított véleményt, gondosan betaggelve a JR Motorsports tulajdonosait is.
„Teljes mértékben szándékos volt. Dale Earnhardt Jr. és Kelley Earnhardt, biztos vagyok abban, hogy ti is szégyellitek magatokat, amiért közötök van ehhez. Vágom a kemény versenyzést, de ez túl sok és valaki megsérülhet. Ez már túl sok.”
Kelley Earnhardt nem marad adós a válasszal:
„Én nem szégyellem. Megértelek, jogosan vagy ideges. A csapatunk meg fogja oldani, hogy mit kell tenni Noah-val és tovább lépünk. A magaslatok és mélypontok a részei annak, amit csinálunk.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough