IndyCar: McLaughlin nyert, McLaren és Andretti katasztrófa Mid-Ohión

IndyCar: McLaughlin nyert Mid-Ohión, Grosjean be akart húzni Rossinak
credit: Penske Entertainment/Chris Owens



IndyCar-karrierje második győzelmét ünnepelhette Scott McLaughlin a Mid-Ohio Sports Car Course-ön rendezett Hondy Indy 200-on.

Teljes eddigi, a Team Penske kötelékében teljesített futamait tekintve – beleszámítva a Supercars-éráját – pedig kereken az ötvenedik elsőségét kaparintotta meg.

Jelen siker révén ráadásul a csapat az idei IndyCar-szezon kilenc fordulójából immár hatot zárt a victory lane-en.

Az új-zélandi versenyző a második helyről startolt, a vezető pozíciót pedig az első pitkiállási hullám során vette át.

Bár a későbbiekben komoly nyomást gyakorolt rá Alex Palou, a Chip Ganassi Racing regnáló bajnoka végül nem tudta befogni ellenfelét és meg kellett elégednie a második hellyel, 0.5512 másodperc hátrányban.

A dobogó legalsó fokára egy újabb penske-s, Will Power állhatott fel.

Az ausztrál hatalmas menetelést hajtott végre, miután a kvalifikáción kapott büntetése miatt csak a huszonegyedik helyről indulhatott, majd rögtön a verseny elején sikerült megforognia, ezzel a mezőny legvégére visszaesve.

Borzalmas napot tudhat maga mögött viszont az Arrow McLaren SP és az Andretti Autosport.



Előbbi alakulat technikai hiba miatt rögtön a 10. körben elvesztette a 7-es számú, Felix Rosenqvist által vezetett Dallara-Chevyt.

Talpon maradt másik autójukban, a pole-ból rajtolt 5-ösben sem sokáig bízhattak.

A gép az üzemanyagrendszer hibája miatt kezdettől fogva betegeskedett és hiába tett meg minden tőle telhetőt a volán mögött ülő Pato O’Ward, a jármű az 54. körben történt kiállása után másodpercekkel végleg kilehelte a lelkét.

Andrettiék is legszívesebben meg nem történtté nyilvánítanák ezt a napot.

Legjobb eredményüket Colton Herta szolgáltatta a tizenötödik hellyel, a fő figyelmet viszont a csapaton belüli balhékkal sikerült magukra irányítani.

Az imént említett 26-os Dallara-Hondát terelgető kaliforniai futama a verseny második felében ment el, amikor is a lehető legrosszabbkor jött számára a pace car.

A sárga zászlót O’Ward pitbéli leállása, valamint az ezzel párhuzamosan a pályán váltóhiba miatt lerobbant Tatiana Calderon gépe váltotta ki. Herta pontosan ekkor akarta megejteni soros kiállását, de a történtek miatt ezzel várnia kellett.

Mire pedig végre túlesett rajta, a vezető pozícióból a mezőny hátsó traktusába zuhant vissza.



Ha ez nem lett volna elég, pár körrel később még csapattársa, Romain Grosjean is kiforgatta.

A francia eléggé kalandos napon van túl.

A 60. körben összeért a szintén andrettis Alexander Rossival, aminek révén érintette a gumifalat is.

Az eset miatt Grosjean olyannyira kiakadt, hogy még azt is kilátásba helyezte, megveri az amerikait.

“Mi baj van vele?” – dühöngött a csapatrádión.

“Mi a fasz baj van vele? Michael [Andretti], beszélned kell a fejével! Ez kibaszottul nevetséges.Be fogok húzni neki, esküszöm be fogok húzni neki egyet, ezt közöljétek vele.

Rossi ugyanakkor állította, hogy abszolút nem szándékosan ment neki.

A jövőre már a McLarent szolgáló pilóta később az AA újoncával, Devlin DeFrancescóval is összeakadt, ami miatt áthajtásos büntetést rótta ki rá.

Ugyanezzel szankcionálták Grosjeant is a Herta-eset után.

Pocsék vasárnapja volt az AJ Foyt Racinges Kyle Kirkwoodnak is, aki a 27. körben csúszott ki, pontot téve ezzel a futamára.

A szintén újonc Callum Ilott (Juncos Hollinger Racing) pedig műszaki hiba okán volt kénytelen kiállni.

Az IndyCar legközelebb a naptár egyetlen USA-n kívüli fordulóján csap össze július 17-én, Torontóban.


KAPCSOLÓDÓ:

>>>>>Grosjean be akart húzni az “abszolút idióta” Rossinak, majd még a csapatának is ellenszegült








Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy