IndyCar: McLaughlin nyert, McLaren és Andretti katasztrófa Mid-Ohión

IndyCar-karrierje második győzelmét ünnepelhette Scott McLaughlin a Mid-Ohio Sports Car Course-ön rendezett Hondy Indy 200-on.
Teljes eddigi, a Team Penske kötelékében teljesített futamait tekintve – beleszámítva a Supercars-éráját – pedig kereken az ötvenedik elsőségét kaparintotta meg.
Jelen siker révén ráadásul a csapat az idei IndyCar-szezon kilenc fordulójából immár hatot zárt a victory lane-en.
Az új-zélandi versenyző a második helyről startolt, a vezető pozíciót pedig az első pitkiállási hullám során vette át.
Bár a későbbiekben komoly nyomást gyakorolt rá Alex Palou, a Chip Ganassi Racing regnáló bajnoka végül nem tudta befogni ellenfelét és meg kellett elégednie a második hellyel, 0.5512 másodperc hátrányban.
A dobogó legalsó fokára egy újabb penske-s, Will Power állhatott fel.
Az ausztrál hatalmas menetelést hajtott végre, miután a kvalifikáción kapott büntetése miatt csak a huszonegyedik helyről indulhatott, majd rögtön a verseny elején sikerült megforognia, ezzel a mezőny legvégére visszaesve.
Borzalmas napot tudhat maga mögött viszont az Arrow McLaren SP és az Andretti Autosport.
Előbbi alakulat technikai hiba miatt rögtön a 10. körben elvesztette a 7-es számú, Felix Rosenqvist által vezetett Dallara-Chevyt.
Talpon maradt másik autójukban, a pole-ból rajtolt 5-ösben sem sokáig bízhattak.
A gép az üzemanyagrendszer hibája miatt kezdettől fogva betegeskedett és hiába tett meg minden tőle telhetőt a volán mögött ülő Pato O’Ward, a jármű az 54. körben történt kiállása után másodpercekkel végleg kilehelte a lelkét.
Andrettiék is legszívesebben meg nem történtté nyilvánítanák ezt a napot.
Legjobb eredményüket Colton Herta szolgáltatta a tizenötödik hellyel, a fő figyelmet viszont a csapaton belüli balhékkal sikerült magukra irányítani.
Az imént említett 26-os Dallara-Hondát terelgető kaliforniai futama a verseny második felében ment el, amikor is a lehető legrosszabbkor jött számára a pace car.
A sárga zászlót O’Ward pitbéli leállása, valamint az ezzel párhuzamosan a pályán váltóhiba miatt lerobbant Tatiana Calderon gépe váltotta ki. Herta pontosan ekkor akarta megejteni soros kiállását, de a történtek miatt ezzel várnia kellett.
Mire pedig végre túlesett rajta, a vezető pozícióból a mezőny hátsó traktusába zuhant vissza.
Ha ez nem lett volna elég, pár körrel később még csapattársa, Romain Grosjean is kiforgatta.
A francia eléggé kalandos napon van túl.
A 60. körben összeért a szintén andrettis Alexander Rossival, aminek révén érintette a gumifalat is.
Az eset miatt Grosjean olyannyira kiakadt, hogy még azt is kilátásba helyezte, megveri az amerikait.
„Mi baj van vele?” – dühöngött a csapatrádión.
„Mi a fasz baj van vele? Michael [Andretti], beszélned kell a fejével! Ez kibaszottul nevetséges.Be fogok húzni neki, esküszöm be fogok húzni neki egyet, ezt közöljétek vele.„
Rossi ugyanakkor állította, hogy abszolút nem szándékosan ment neki.
A jövőre már a McLarent szolgáló pilóta később az AA újoncával, Devlin DeFrancescóval is összeakadt, ami miatt áthajtásos büntetést rótta ki rá.
Ugyanezzel szankcionálták Grosjeant is a Herta-eset után.
Pocsék vasárnapja volt az AJ Foyt Racinges Kyle Kirkwoodnak is, aki a 27. körben csúszott ki, pontot téve ezzel a futamára.
A szintén újonc Callum Ilott (Juncos Hollinger Racing) pedig műszaki hiba okán volt kénytelen kiállni.
Az IndyCar legközelebb a naptár egyetlen USA-n kívüli fordulóján csap össze július 17-én, Torontóban.
KAPCSOLÓDÓ:
>>>>>Grosjean be akart húzni az “abszolút idióta” Rossinak, majd még a csapatának is ellenszegült


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough