IndyCar: Több pilóta is bejelentkezett Foytékhoz, de ők Calderont és a ROKiT-ot szeretnék megtartani

IndyCar: Több pilóta is bejelentkezett Foytékhoz, ők viszont Calderont és ROKiT-ot szeretnék megtartani
credit: Penske Entertainment/Joe Skibinski



Nehéz helyzetben van jelenleg az AJ Foyt Racing, köszönhetően annak, hogy kiemelt szponzoruk, a ROKiT továbbra sem teljesítette pénzügyi kötelezettségeit a csapat felé.

Bár a hírek szerint már törlesztettek a tartozásukból, de még mindig jelentős az elmaradás.

A mobiltelefonokban utazó vállalat idén a gárda két Dallara-Chevyjét, a Kyle Kirkwood által vezetett 14-est, valamint a Tatiana Calderon és JR Hildebrand között megoszott 11-est szponzorálja.

A helyzet utóbbi autót érinti a legjobban és az sem kizárt, hogy a most hétvégi, Mid-Ohió-i verseny után már nem is tudják vele folytatni a szezont.

„Igyekszünk túljutni ezen a nehéz időszakon” – nyilatkozta a Motorsportnak az AFR elnöke, Larry Foyt.

„Tudom, hogy a ROKit folytatni akarja a programot, de olyan problémák adódtak, amelyek ezt megakadályozhatják. Azon dolgozunk, hogy vagy megoldjuk a dolgot a ROKiT-tal, vagy próbáljunk alternatív finanszírozási módot találni. Ez azonban az idény jelen pontján már nagyon nehéz. A ROKiT igyekszik, nem arról van szó, hogy egyáltalán nem fizettek semmit. Egy kicsit el vannak maradva. Ez nem éppen egy olcsó sport. Nem akarok arról beszélni, hogy miért lassúak a kifizetések, de természetesen rengeteget tárgyalunk. Egy biztos, mindkét fél azt szeretné, ha ez a partnerség folytatódna a 11-es autóval.”

Versenyzők terén a leginkább érintett az épített/utcai pályás programot teljesítő Calderon, akinek a ROKiT a személyes szponzora is.

„Szerintem a ROKiT elégedett velünk és Tatianával is” – folytatta Foyt.



„Ebben a tekintetben mindenki rendkívül pozitív. Tatiana rengeteg figyelmet irányít ránk, ami a többi támogatónk számára is nagyszerű. Mindig lenyűgöz, amikor meglátom, hogy milyen sok rajongó akarja őt látni és ezt mennyire jól kezeli. Ami a teljesítményt illeti, mindenki, aki érintett ebben a progrmaban tudta, hogy az IndyCar hatalmas tanulási görbét jelent számára, mivel nagyon nehéz egy újoncnak az, hogy fejlődjön ennyire kevés tesztnap mellett. Ráadásul az összes pálya új számára szemben azokkal a srácokkal, akik a Road to Indyből jöttek. JR-ral is nagyszerű dolgozni, igazán passzol a csapatunkhoz. Örülünk annak, hogy a fedélzetünkön van.”

A 14-es Dallara-Chevynek is a ROKiT a főtámogatója, ennek ellenére ez az autó nincs akkora veszélyben. A tavalyi – még Sébastien Bourdais által – hozott összetettbeli 16. hely révén bent maradt az IndyCar Leader’s Circle programjában, ami extra pénzt jelent az AFR számára. Emellett Kirkwood 1.25 millió dollárt is vitt a csapathoz, amit a tavalyi Indy Lights bajnoki címe révén, ösztöndíjként kapott.

Visszatérve a 11-esre, sajnos nem lehet kizárni, hogy az autó nem lesz ott a július 17-ei, kanadai futam mezőnyében.

Foyt azonban igyekszik optimista maradni.

„Dolgozunk rajta, beleértve a ROKiT-ot is, úgyhogy remélem nem ez lesz a helyzet. Meg kell vizsgálnunk, mit tehetünk az elkövetkezendő pár hétben. Kaptunk már néhány telefonhívást más versenyzőktől, akik szívesen átvennék az autó volánját. Őszintén szólva értékeljük az érdeklődésüket, de sokkal inkább arra fókuszálunk, hogy megtartsuk Tatianát és a ROKiT-ot.”

A gárda nagy várakozással tekint Mid-Ohio elé.

„Kyle [aki a Road to Indy szériákban futott eddigi kilenc itteni futamából nyolcat megnyert] szereti Mid-Ohiót, múlt héten pedig volt egy jó tesztünk is az indianapolisi roadon, ahol Dalton [Kellett, a 4-es pilótája] is jelen volt. Tatiana számára pedig ez az első olyan pálya, ami már ismerős, mivel tavaly itt tesztelt nekünk először. Nagyon izgatott vagyok miatta. Torontót tekintve nagyon örülök, hogy Dalton először versenyezhet hazai rajongók előtt és úgy vélem, megmutattuk már, hogy jó utcai pályás beállításaink vannak.”





Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy