IMSA: A kötelező oltás miatt a mezőny közel fele lemondta a kanadai versenyt

Az IMSA WeatherTech SportsCar Championship múlt heti, Watkins Glen-i fordulóján összesen 48 autó rajtolt el a DPi, LMP3, GTD Pro és GTD kategóriákban.
A július 1-3-a között lezajló, kanadai versenyen viszont jelen állás szerint maximum 25 főt fog számlálni a mezőny.
Az ontariói Canadian Tire Motorsport Parkban rendezendő viadal a naptár egyetlen USA-n kívüli kiruccanását képezi, egyben a legelsőt 2019 óta.
Normál esetben arra lehetne számítani, hogy felfokozott érdeklődés övezi az eseményt a mezőny részéről, ehelyett viszont a rajongók csak csonka rajtrácsot kapnak.
Az ok a koronavírus elleni oltásban rejlik.
Kanadába csak olyan emberek léphetnek be, akik már megkaptak minimum két adag, a kormány által elfogadott vakcinát (a Janssen esetében egyet).
A mezőny jelentős része azonban továbbra is elutasítja a vakcinát.
„A csapatunk számos tagja oltatlan, beleértve saját magamat is” – nyilatkozta a SportsCar365-nek a GTC-kategória összetettbeli második helyén álló Wright Motorsports Porsche 911 GT3 R-jét vezető Ryan Hardwick.
„Ez azt jelenti, hogy a jelenlegi COVID-előírások miatt nem utazhatok Kanadába. A szezon elején abban reménykedtem, hogy mire elérkezik a verseny időpontja, Kanada már törölni fogja a vakcinára vonatkozó korlátozást, de sajnos nem ez történt. Csalódott vagyok, hogy nem vehetek részt ezen a fordulón, ugyanakkor kiállok a saját egészségemre vonatkozó döntésem mellett, ahogyan a csapattársaim is.”
Az LMP3-a CORE Autosportnál szintén terítéken volt a viadal kihagyása, mivel a csapat dolgozóinak nagy része nincs beoltva. Végül azonban sikerült kellő számú helyettessel megoldani a problémát.
Nem csak az oltás miatt lesznek viszont hiányzók a versenyen.
Hasonlóképpen távolmarad a Korthoff Motorsports 32-es Mercedese is. A csapatvezető Bas Leinders azonban leszögezte, ennek semmi köze a koronavírushoz.
A gárda alkalmazottai kivétel nélkül Angliában élnek, a külföldiekre vonatkozó amerikai előírás szerint pedig eleve muszáj nekik felvenni az oltást.
A CarBahn with Peregrine Racing 39-es Lamborghinije pedig Watkins Glenen tört csúnyán össze. A javításokhoz szükséges idő rövidsége okán végül a gárda úgy döntött, nem indulnak ezen a fordulón.
A COVID-oltás miatti hiányzások kapcsán az elmúlt hónapokban többen is kérvényezték, hogy a versenyt nyilvánítsák bajnokágon kívülivé, esetleg engedélyezzék a csapatok számára, hogy a szezon végén semmisnek nyilváníthassák a legrosszabb eredményeiket.
Mások egyenesen azt szerették volna, hogy kaszálják el a Chevrolet GP-t és pótolják más pályával.
Az IMSA azonban hallani sem akart ezekről.
„Folyamatosan kapcsolatban vagyunk a csapatokkal, a versenyzőkkel és a gyártókkal a kötelező oltás miatt” – nyilatkozta még májusban az IMSA elnöke, John Doonan.
„Ez az emberek saját, személyes választása és vannak olyanok, akik nincsenek beoltva, így nem felelnek meg a Kanada által támasztott követelményeknek. Bárcsak másként lenne, de ez az ottani előírás. Az IMSA régóta fennálló partnerséget ápol a CTMP-vel és van egy megállapodásunk, aminek értelmében versenyt kell rendeznünk. Szerencsére három év után végre képesek vagyunk ezt lebonyolítani. Oda fogunk utazni és a visszajelzések alapján a rajongók elképesztően izgatottak, hogy újra láthatnak bennünket.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough