Ganassi beszólt a McLarennek: „Így nem lehet csapatot építeni”

Chip Ganassi bízik abban, hogy csapata versenyzői felállása jövőre is változatlan marad az IndyCarban.
Az IndyCar trónját már hatszor meghódított, egyben 2008-ban Indianapolis 500 győzelmet aratott Scott Dixon, valamint a legendás viadal idei győztese, Marcus Ericsson 2023-ra is érvényes szerződéssel rendelkezik, míg a regnáló bajnok Alex Palou-ra a gárdának opciós joga van.
A nagy kérdőjelnek Jimmie Johnson számít, akinek kontraktusa az idei szezon végén jár le és egyelőre még nem történt meg a hosszabbítás.
Ganassi azonban számol a hétszeres NASCAR Cup bajnokkal is.
„Status quo-t fogunk alkalmazni” – szögezte le a szakember a RACER-nek.
„A legtöbb változás a külső szemlélő számára láthatatlan lesz [a következő idényben] , a csapatunk zömében úgy fog kinézni, ahogyan most.”
Ganassi nem tudott elmenni szó nélkül az Arrow McLaren SP ténykedése mellett sem.
A jövőre háromautósra bővülő gárdánál két hely már elkelt a szerződést hosszabbított Pato O’Ward, valamint az Andretti Autosporttól átigazoló Alexander Rossi képében. Egyedül a Felix Rosenqvist által terelgetett 7-es Dallara-Chevy sorsa lóg a levegőben.
Az elmúlt hetek, hónapok alatt több pilótát is megkörnyékeztek, köztük Palou-val és Dixonnal.
Utóbbi új-zélandi már 2018-ban felkerült a gárda radarjára, de a program akkori bizonytalansága miatt végül mégis maradt a CGR-nél.
Dixon ugyanakkor soha nem titkolta, régi vágya, hogy egy napon a példaképe, egyben honfitársa, Bruce McLaren által alapított csapatnál vezessen.
Zak Brownék ráadásul idén emelték is a tétet és nem csak versenyzőként igazolnák le a 41 éves veteránt, de azt is felajánlották neki, hogy majdani visszavonulása után helyet kap a vezetőségben is.
„A srácaimnak érvényes szerződése van” – jelentette ki Ganassi, noha a McLaren még arra is hajlandó lett volna, hogy horribilis összeget fizessen Palou, vagy Dixon idő előtti elengedéséért.
„Megkérdeztem őket, hogy mindennel elégedettek-e, ők pedig annyit válaszoltak, hogy igen. Nem tudom, mi mást kellene még hozzáfűznöm.”
A McLaren két év leforgása alatt már három CGR-pilótát környékezett meg. Palou és Dixon esetében úgy fest, egyelőre nem jártak sikerrel, Rosenqvist viszont 2020 végén – miután lejárt a ganassis kontraktusa – rögtön alá is írt hozzájuk.
„Egyet mondhatok” – kezdte a téma kapcsán Ganassi.
„Régen megtanultam ebben az üzletben, hogy nem építheted a csapatodat úgy, hogy közben más gárdáktól veszel át embereket. A saját versenyzőidet, szakembereidet kell kinevelned.”
Ironikus módon a CGR két évvel ezelőtt pont a McLarentől (vagyis annak jogelődjétől, a Schmidt Peterson Motorsportstól) vette át Ericssont, míg Palou első idényében a Dale Coyne Racinget szolgálta.
Dixon viszont 2002 óta, megszakítás nélkül van velük.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough