NASCAR: Elliott győzött, Wallace pedig kiakadt a közel hétórásra nyúlt nashville-i futamon

NASCAR: Elliott győzött, Wallace pedig kiakadt a közel hétórásra nyúlt nashville-i futamon
credit: NASCAR
NASCAR: Elliott győzött, Wallace pedig kiakadt a közel hétórásra nyúlt nashville-i futamon


Chase Elliott győzelmét hozta a NASCAR Cup Series maratoni hosszúságú, az időjárás által uralt Ally 400-a.

A Nashville Superspeedwayre kiírt versenyt perzselő hőségben indították el, a 42. körben viszont máris előkerült a piros zászló a térségben tapasztalt villámlás miatt.

Az egyórás kényszerpihenő után a mezőny megkapta az engedélyt a folytatásra, nem sokkal később pedig megelevenedett a Hendrick Motorsports rémálma.

Egyetlen kör leforgása alatt ugyanis a csapat rögtön keresztet vethetett autói 50%-ára.

William Byron a kormánymű meghibásodása miatt volt kénytelen elhagyni a pályát, míg Alex Bowmant nemes egyszerűséggel falba tette Corey LaJoie.

Az eset következtében a 48-as – ironikus módon a futam névadójaként is jegyzett Ally által szponzorált – Chevy végleg kiállni kényszerült.

Byron vissza tudott ugyan térni, de már 38 kör hátrányban.

Az első szakasz során Chase Briscoe és Ty Dillon is összeakadt, de mindketten folytatni tudták a versenyt.

Szintén nem zárt jó napot Bubba Wallace.

A 23XI Racing pilótája a harmincadik helyről küzdötte fel magát a top 10-be, pitcsapata viszont – ahogyan idén már megszokhattuk – ismét nem volt a helyzet magaslatán.

Még annak ellenére sem, hogy ezúttal a helyszínen tartózkodott a csapat többségi tulajdonosa, Michael Jordan is.

A második szakasz elején végrehajtott kiállás során nem megfelelően rögzítették a 23-as Toyota egyik kerekét, amire csak azután jöttek rá, hogy Wallace már elhagyta a pitet.

Rádión rögtön rászóltak, hogy álljon meg, amit az alabamai meg is tett. A mögötte érkező Tyler Reddicknek esélye sem volt kikerülni és belerohant.

Wallace ezután újabb kiállásra kényszerült, a fiaskó révén pedig körhátrányba is került.

Crew chiefje, Bootie Barker bocsánatot kért tőle, a mérges versenyző azonban ezt nem fogadta el:

„Kibaszottul hagyjatok békén” – mondta Bubba, akinek ebben az idényben már számos futama ment el hasonló hibák miatt.

„Ne szóljatok hozzám a kibaszott verseny hátralévő részében!”

Nem sok ideje maradt viszont a dühöngésre, mivel a 139. körben az anyatermészet újra hallatta a hangját.

Ez a szünet azonban már 2 óra 8 percen át tartott, mivel a villámlás mellett jelentős mennyiségű eső is zúdult a pályára.

A verseny addigi részében még a Joe Gibbs Racing tűnt a nagy esélyesnek.

A gárda kvartettjéből hárman is vezető pozícióba kerültek, ráadásul nem röpke időre.

A pole-os Denny Hamlin 114, az első két szakaszt megnyert Martin Truex Jr. 82, míg Kyle Busch 54 körön át haladt az élen.

Az utolsó szegmensben viszont már fordult a kocka és a Hendrick Motorsports-os Elliott lett a domináns.

A 2020-as bajnok 42 körön át birtokolta az első helyet, beleértve a legutolsót is, aminek révén megszerezte idei második, teljes eddigi Cup-karrierjét tekintve pedig a tizenötödik győzelmét.

A 25 éves dawsonville-i ezzel zsinórban az ötödik olyan szezonját teljesíti, amelyek alatt legalább kétszer el tudott látogatni a széria victory lane-jére.

Három körrel a leintés előtt egy pillanatra úgy tűnt, overtime-befejezés lesz.

Az RFK Racing társtulajdonosa, egyben pilótája, Brad Keselowski szorosabb kapcsolatot kötött a fallal, ami miatt csigalassan tudott csak elvánszorogni a pit felé.

A versenyirányítás azonban mégsem rendelte el a sárga zászlót.

Másodikként, 0.551 másodperc hátrányban Kurt Busch vitte célba a 23XI Racing 45-ös Toyotáját.

Harmadikként Ryan Blaney zárt a Team Penske színeiben, de top 5-ös befutót hozott még Kyle Larson (HMS), valamint Ross Chastain (Trackhouse Racing) is.

A legjobb JGR-es eredményt Hamlin hozta a hatodik hellyel, míg Christopher Bell a nyolcadik, Busch a huszonegyedik, Truex Jr. pedig csak a huszonkettedik lett.

Wallace végül a tizenkettedik pozícióban látta meg a kockás zászlót.

A Cup Series következő fordulóját július 3-án, Road Americán rendezik.