Hasznaltlaptop.eu - Használt, minőségi, felújított laptopok, PC-k kedvező áron

A NASCAR életbe lépteti a „Räikkönen-szabályt”

A NASCAR életbe lépteti a “Räikkönen-szabályrendszert”
A NASCAR életbe lépteti a “Räikkönen-szabályrendszert”


A Trackhouse Racing májusban jelentette be hivatalosan a PROJECT91 nevű programját.

Ennek értelmében nemzetközi sztárversenyzőket kívánnak indítani a részidős, stílszerűen 91-es számot viselő Chevyjükkel a NASCAR Cup Seriesben.

A projekt első pilótája Kimi Räikkönen lesz, aki augusztus 21-én, Watkins Glenen fog csatlakozni a mezőnyhöz.

A 2007-es Formula-1-es világbajnok ezt megelőzően tesztlehetőséget is kap, hogy megismerkedjen a szériában idén debütált Next Gen autóval.

Ez a tény – akárcsak a Hendrick Motorsports Le Mans-i felkészülése – megkongatta a vészharangokat, mondván az extra körözés tisztességtelen lehet a bajnokság többi csapatával szemben.

A Cup rendkívül szigorúan szabályozza a teszteket, így a Trackhouse akár egyetlen pályán töltött nappal is jogosulatlan előnyhöz juthat ellenfeleikkel szemben.

A problémát kiküköszöbölendő, a NASCAR vadonatúj regulákat léptetett életbe, amelyek kifejezetten a bajnokságba érkező sztárpilótákra vonatkoznak.

Ennek értelmében a rendkívüli tesztre csak olyan versenyző jogosult, aki a motorsport legmagasabban jegyzett kategóriáinak valamelyikében szerzett kiemelkedő eredményeket.

A körözést nem teljesítheti azon a vonalvezetésen, ahol magára a versenyére is sor fog kerülni, pusztán a pályatípusnak kell egyeznie. A helyszínnek persze rendelkeznie kell a NASCAR jóváhagyásával.

A gyakorláshoz mindössze egyetlen autót használhatnak – tartalék nélkül – amelyen csak a legfontosabb szenzorok kaphatnak helyet.

Abroncsok terén maximum három garnitúra áll rendelkezésre.

A teszt alatt beállítások tekintetében egyedül a vezethetőséget érintő változtatások megengedettek, szigorúan a versenyző visszajelzései alapján.

A NASCAR arról még nem döntött, hogy a gyűjtött adatokat milyen formában és mennyiségben kell megosztani a konkurens csapatokkal.

Emellett más pilóta nem ülhet a volán mögé még shakedown-körök erejéig sem.

A tesztet a futamot megelőző 90 napon belül lehet lebonyolítani. A teljes költséget pedig az autó mögötti gyártó állja.

Utóbbi kapcsán ki kell emelni, hogy a versenyző nem vezetheti azon gárda gépet a teszten, amelynek színeiben részt vesz a majdani futamon. Ehelyett egy másik, a kapcsolódó gyártó (a Trackhouse esetében a General Motors) alá tartozó csapat által felkészített autóval fog pályára hajtani.

Az őt nevező alakulat ugyanakkor négy szakemberrel képviseltetheti magát a teszten.

Ennek oka az, hogy egyetlen gárda se élhessen vissza szándékosan a programmal.

Különösképpen, hogy ez magának a versenyzőnek a tesztje, nem pedig az autóé/csapaté.

Időtartam terén legfeljebb 10 óra áll rendelkezésre.

Végül fontos megjegyezni, hogy az adott pilóta csakis abban az esetben élhet a tesztlehetőséggel, ha vállalja a versenyen való részvételt is.