NASCAR: Sérülései ellenére megpróbál versenyezni Hocevar, Suarez lesz a tartalékosa Sonomán

A Niece Motorsports hivatalosan bejelentette, hogy Carson Hocevar részt fog venni a NASCAR Truck Series hétvégi, sonomai fordulóján.
A 19 éves versenyző múlt pénteken, Gatewayen szenvedett súlyos lábsérüléseket, miután az utolsó körben kiforgatták, egy másik autó pedig pontosan a vezetői oldalon rohant belé.
Az incidenst Hocevar jobb bokája sínylette meg, ami miatt kórházi ellátásra szorult.
Ennek ellenére megpróbál versenyezni a Sonoma Racewayen esedékes DoorDash 250-en.
A célja, hogy legalább elrajtoljon a futamon, ha pedig nem tudná teljesíteni a komplett távot, a Cup-pilóta Daniel Suarez veszi át menet közben a helyét.
A NASCAR szabályai szerint annak a versenyzőnek a neve mellé írják jóvá a pontokat, aki megkezdte az adott futamot. Így abban az esetben is ő kapja meg az egységeket, ha Suareznek kell váltania a kormány mögött.
Természetesen abban az esetben is a mexikói váltaná, ha már az edzésen kiderül, hogy mégsem képes vezetni.
Hocevart jelenleg öt top 10-es befutóval – ebből két második pozícióval – nyolcadikként jegyzik összetettben.
A 42-es Chevvy Silverado szponzora a Worldwide Express lesz, amely a Trackhouse Racinget is támogatja a főkategóriában.
Suarezen kívül a TR másik versenyzője, Ross Chastain is ott lesz a nemzeti harmadosztály mezőnyében.
A kétszeres Cup-futamgyőztes a Niece 41-es gépével készülhet karrierje kereken századik Trucks-bevetésére.
„Szerencsések vagyunk, hogy van egy ennyire elkötelezett partnerünk, mint a Worldwide Express” – idézi a Niece sajtóközleménye az ügyvezető Cody Efaw-t.
„Lehetőségünk nyílt így arra, hogy ezen a hétvégén is versenyképesek legyünk és Daniel átvehesse a volánt abban az esetben, ha szükség van rá.”
Nem a Trackhouse legénysége az egyetlen, amely a Cupot fogja képviselni a bajnokságban. Rajtuk kívül ugyanis ott lesz még a mezőnyben Ausin Dillon, Harrison Burton, Alex Bowman és Kyle Busch is.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough