Sajtó: Andretti azért sem kell az F1-nek, mert nem elég nagy név?

Sajtó: Andretti azért nem kell az F1-nek, mert nem eléggé nagy név
credit: Penske Entertainment/Joe Skibinski



Michael Andretti tavaly decemberben adta be csatlakozási kérelmét az FIA-hoz, hogy vadonatúj csapatával ott lehessen a Formula-1 2024-es rajtrácsán.

Azóta fél év eltelt, döntés viszont továbbra sem született.

Az Andretti Global komoly ellenállásba ütközött a világbajnoki sorozat jelenlegi résztvevői között, főként a bevételek elosztása szempontjából.

A májusi Miami Nagydíj során Andretti végigjárta a paddockot, hogy támogatókat keressen a projektjéhez. A hírek szerint viszont csak ketten álltak mellé a McLaren első embere, Zak Brown, valamint az Alpine vezérigazgatója, Laurent Rossi személyében.

Az ő pozitív hozzáállásuk lényegében várható is volt.

Brown és Andretti üzleti partnereknek számítanak, miután a Supercarsban közös csapatot visznek.

Az pedig már korábban kiderült, hogy az Andretti Global motorpartnere a Renault lenne, így Rossi támogatása is evidensnek számított.

A többség azonban szkeptikus, sőt, egyenesen ellenzi a legendás család érkezését.



“Lehetséges, hogy idővel bővül a csapatok száma, de nem hiszem, hogy ezt sürgetni kellene” – nyilatkozta a múlt hónapban rendezett Bloomberg Power Players konferencián a Liberty Media vezére, Greg Maffei.

A Red Bull Racing csapatvezetője, Christian Horner pedig egyenesen kijelentette, személy szerint nem hiszi, hogy 2026-nál hamarabb új belépővel gazdagodnának.

A megbízható, belső forrásokkal rendelkező Sports Business Journal értesülései szerint ráadásul az F1-en belül igencsak erőteljesek az olyan vélemények, melyek szerint az Andretti név egyszerűen nem elég erőteljes, nagy brand ahhoz, hogy önállóan érkezzen.

Ehhez először össze kellene bútorozniuk egy komoly gyártóval, méghozzá olyannal, amely még egyáltalán nincs jelen a szériában.

Andretti szentül állítja, hogy minden erőforrás a rendelkezésre áll, ami az F1-hez szükséges és nagyon jelentős partnerek támogatását élvezi.

Ezek kilétét viszont a mai napig nem fedte fel hivatalosan.

Emellett már IndyCar-versenyzője, egyben potenciális F1-es zászlóvivője, Colton Herta is félig-meddig dobbantott a projektből, miután aláírt a McLarenhez, mint a tavalyi autóval lebonyolítandó tesztek egyik pilótája.

A fiatal amerikai döntése teljesen érthető volt, hiszen egy létező, működő gárda ajánlatát bolond lett volna elutasítani egy hónapok óta bizonytalanul a levegőben lógó program kedvéért.



Pláne azután, hogy tavaly ősszel szinte teljesen elhitették vele, hogy a Sauber Motorsports felvásárlására teljesen sínen van, így már 2022-ben az Alfa Romeo F1-es versenyzője lehet belőle.

Az erre irányuló törekvések azonban bebuktak, Andretti szerint irányításbeli ellentétek miatt.

Ezt követően adta be rögtön csatlakozási kérelmét, a labda pedig azóta is az FIA térfelén pattog.

Andrettiék jelenlegi motorsport-portfólióját az IndyCar, az Indy Lights, a Formula E, az Extreme E, a Supercars és az Indy Pro 2000 teszi ki.


KAPCSOLÓDÓ:

>>>>>Titkos teszt a Ferrarival: Herta sokkal közelebb állt az F1-hez, mint bárki hitte volna





Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy