NASCAR: Újra régi sztármérnökével dolgozhat együtt a visszavonulást fontolgató Truex Jr.
Az előttünk álló hétvégén újra egyesíti erejét Martin Truex Jr. és Cole Pearn.
A kanadai sztármérnök három év után először tér vissza a NASCAR Cupba, méghozzá Joe Gibbs külön felkérésére.
A változásra azt követően kerül sor, hogy a 19-es Toyota állandó mérnöke egy esküvőn vesz részt, így nem tud jelen lenni a sonomai fordulón.
Pearnt máig a bajnokság valaha volt egyik legjobb mérnökeként és csapatvezetőjeként tartják számon.
A még mindig csak 39 éves szakember vesenyzőként kezdte pályafutását, egyetemi tanulmányait követően azonban már átállt a másik oldalra és 2007-ben leszerződött a Richard Childress Racinghez, ahol Kevin Harvick gépének egyik mérnöke lett.
Pearn 2010-ben a Furniture Row Racinghez igazolt át, a következő szezonban viszont már a JTG Daugherty Racinget erősítette. A 2011-es idény végén azonban az FRR visszautasíthatatlan ajánlatot tett a fiatal szakembernek, felkínálva számára a vezető mérnöki pozíciót.
2014-ben újabb szintet lépett a csapaton belül, miután kinevezték a Truex Jr. nevével fémjelzett #78 Toyota felkészítő gárdájának főnökévé.
Ennek révén ő lett a Cup Series történetének első, kanadai crew chiefje, egy évvel később, pedig Poconón legelső győzelmét is megünnepelhette.
A legnagyobb sikert azonban 2017-ben érte el, amikor Truexszel megnyerték a NASCAR királykategóriájának bajnoki címét.
Egy évvel később viszont az FRR anyagi okokra hivatkozva kénytelen volt lehúzni a rolót, a Pearn-Truex páros pedig a Joe Gibbs Racinghez vándorolt.
A duó az új csapatuknál is nagyszerűen szerepelt, hét győzelemmel az összetett második helyén zárva a 2019-es idényt.
Pearn azonban már a playoff mindent eldöntő, utolsó fordulója előtt bejelentette, hogy nem hosszabbít szerződést a JGR-rel.
Egy évvel később már merőben új közegben tette próbára magát, miután ő lett az Ed Carpenter Racing 47-es számú, Conor Daly által vezetett Dallara-Chevyjének vezető mérnöke a 104. Indy 500-on.
Truex és Pearn közös sikerei mögött a hatalmas összhang játszotta a kulcsszerepet, reményeik szerint pedig az újabb munka hasonló eredményeket hozhat.
Egy biztos, a versenyzőnek most hatalmas szüksége lenne egy győzelemre.
A tavalyi szezont másodikként befejezett Truex jelenleg karrierje mélypontját éli.
Nem tudja megszokni az új Next Gen autót, alig motivált, ezek révén pedig már azt sem zárja ki, hogy év végén szögre akasztja a sisakját.
„Minden nap ezen gondolkodom” – nyilatkozta a 41 éves pilóta a Gatewayen tartott sajtótájékoztatóján.
„Dolgozunk raja, hamarosan többet tudhatok. Mindenki erről kérdez, de jelenleg tényleg nincs mit mondanom. Mindenkivel tudatni fogom, amikor meghozom a döntést.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough