NASCAR: Allmendinger a sírból nyert és könyörgöm, tiltsák már el Jesse Iwujit!

Fergeteges flúgos futammal debütált a Portland International Raceway a NASCAR Xfinity Series naptárában.
A nagy bemutatkozást pedig az égiek segítségével sikerült igazán emlékezetessé tenni.
Az eső közepette végül a road-pályák koronázatlan királya, AJ Allmendinger diadalmaskodott, noha az első szakaszban az ő győzelmére fogadók még a fejüket verték ütemesen a falba.
A Kaulig Racing versenyzője eleve a mezőny végéről volt kénytelen indulni, miután a csapat nem engedélyezett módosításokat hajtott végre az autóján.
A rajtot jelző zöld zászló előtt, a vizes pályán rögtön sikerült kipördülnie, majd az elkövetkezendő körökben is többször volt a füves részen, mint az aszfalton.
A kálváriát maga a 16-os Chevy is megsínylette számos harci sérülést összeszedve.
Egy ponton pedig Allmendinger már olyannyira frusztrált lett, hogy crew chiefjének kellett mély levegővételre felszólítania a lenyugtatása érdekében.
A kaliforniai végül átlendült a mélyponton és kihasználva a káoszba torkolló, sárga zászlókkal tűzdelt második és harmadik szakaszt, végül sikeresen felküzdötte magát az élre.
“Megtörtem az autót már a zöld zászló előtt, elkövettem mindenféle hibát” – nyilatkozta a leintés után az érthetően boldog pilóta, akinek ez volt a huszadik roados NASCAR-futama, ebből a nyolcadikat behúzva.
“Ez volt az egyik legőrültebb verseny, amiben valaha részem volt!”
Never give up. Retweet to congratulate AJ Allmendinger on his NASCAR Xfinity Series WIN in Portland!@AJDinger | @KauligRacing pic.twitter.com/py4qU9Ffg6
— FOX: NASCAR (@NASCARONFOX) June 4, 2022
Érdekesség, hogy Allmendinger ezt megelőzően utoljára 2006-ban mérette meg magát ezen a vonalvezetésen még a Champ Car mezőnyében. Ráadásul nem is akárhogyan, lévén karrierje első győzelmét szerezte meg a szép emlékű szériában olyan nevekkel osztozva a dobogón, mint Justin Wilson és Sébastien Bourdais.
Másodikként Myatt Snider zárt, míg a harmadik pozíciót Austin Hill kaparintotta meg.
A látványos koccanások, csattanások 19 körrel a leintés előtt érték el a tetőpontot egy tizenkét autót magában foglaló káosz képében.
A láncreakciót egy Jade Buford és Sheldon Creed közötti ütközés indította el, utóbbi versenyző pedig meg sem próbálta palástolni, hogy mit érez kollégája iránt.
Creed egy ideig még próbált haladni előre a félig-meddig roncssá vált gépével, de végül kénytelen volt leparkolni.
Ekkor kiszállt, majd egyenesen a pályára sétált, hogy a pace car mögött érkező Bufordnak a nemzetközi, dupla kézjelzéssel üzenjen [lásd. nyitókép].
A viadalon egy hajmeresztően nevetséges jelenet is lezajlott.
A második szakasz végét 10 körrel megelőzően a mezőny épp sárga zászló alatt haladt, amikor is Jesse Iwuji megpróbálta megelőzni az élen álló Ty Gibbst, hogy így vegyen vissza egy kört az ekkor már hármat számláló hátrányából.
… that was weird …
— FOX: NASCAR (@NASCARONFOX) June 4, 2022
“What was he thinking?”- @jamiemcmurray
Jesse Iwuji will be penalized two laps for turning the leader (Ty Gibbs) under caution. pic.twitter.com/4C0osMDYDy
Ahogyan arra számítani lehetett, a saját nevét viselő – az NFL legenda Emmitt Smith-szel közösen tulajdonolt – gárda autójával konkrétan nekiment fiatal ellenfelének.
Gibbs megforgott, de folytatni tudta a versenyt, míg Iwujit a versenyirányítás büntetésből két kör erejéig leparkoltatta a pitlane-en.
Az eset kapcsán joggal fogalmazódott meg a kérdés, hogy vajon meddig engedi még a NASCAR a pályán garázdálkodni Jesse-t?
A főállásban haditengerészként szolgáló pilóta emberileg valódi példakép, aki sokat tesz a sportért is azzal, hogy igyekszik a tőle telhető legnagyobb figyelmet ráirányítani saját közösségében.
Versenyzőként viszont konkrétan ön- és közveszélyes a pályán, amit szinte az eddigi összes futamán bizonyított is.
Jobban tenné, ha átadná a 34-es Chevyt egy valóban rátermett személynek, ő pedig inkább a tulajdonosi feladatokra koncentrálna.
Erre azonban egyelőre a részéről semmi jel nem utal.
Pontosan emiatt kellene a NASCAR-nak közbelépnie, mielőtt még valami igazán nagy bajt történik.


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough