NASCAR: Allmendinger a sírból nyert és könyörgöm, tiltsák már el Jesse Iwujit!

NASCAR: Allmendinger a sírból nyert és könyörgöm, tiltsák már el Jesse Iwujit!



Fergeteges flúgos futammal debütált a Portland International Raceway a NASCAR Xfinity Series naptárában.

A nagy bemutatkozást pedig az égiek segítségével sikerült igazán emlékezetessé tenni.

Az eső közepette végül a road-pályák koronázatlan királya, AJ Allmendinger diadalmaskodott, noha az első szakaszban az ő győzelmére fogadók még a fejüket verték ütemesen a falba.

A Kaulig Racing versenyzője eleve a mezőny végéről volt kénytelen indulni, miután a csapat nem engedélyezett módosításokat hajtott végre az autóján.

A rajtot jelző zöld zászló előtt, a vizes pályán rögtön sikerült kipördülnie, majd az elkövetkezendő körökben is többször volt a füves részen, mint az aszfalton.

A kálváriát maga a 16-os Chevy is megsínylette számos harci sérülést összeszedve.

Egy ponton pedig Allmendinger már olyannyira frusztrált lett, hogy crew chiefjének kellett mély levegővételre felszólítania a lenyugtatása érdekében.

A kaliforniai végül átlendült a mélyponton és kihasználva a káoszba torkolló, sárga zászlókkal tűzdelt második és harmadik szakaszt, végül sikeresen felküzdötte magát az élre.



“Megtörtem az autót már a zöld zászló előtt, elkövettem mindenféle hibát” – nyilatkozta a leintés után az érthetően boldog pilóta, akinek ez volt a huszadik roados NASCAR-futama, ebből a nyolcadikat behúzva.

“Ez volt az egyik legőrültebb verseny, amiben valaha részem volt!”



Érdekesség, hogy Allmendinger ezt megelőzően utoljára 2006-ban mérette meg magát ezen a vonalvezetésen még a Champ Car mezőnyében. Ráadásul nem is akárhogyan, lévén karrierje első győzelmét szerezte meg a szép emlékű szériában olyan nevekkel osztozva a dobogón, mint Justin Wilson és Sébastien Bourdais.

Másodikként Myatt Snider zárt, míg a harmadik pozíciót Austin Hill kaparintotta meg.

A látványos koccanások, csattanások 19 körrel a leintés előtt érték el a tetőpontot egy tizenkét autót magában foglaló káosz képében.

A láncreakciót egy Jade Buford és Sheldon Creed közötti ütközés indította el, utóbbi versenyző pedig meg sem próbálta palástolni, hogy mit érez kollégája iránt.

Creed egy ideig még próbált haladni előre a félig-meddig roncssá vált gépével, de végül kénytelen volt leparkolni.

Ekkor kiszállt, majd egyenesen a pályára sétált, hogy a pace car mögött érkező Bufordnak a nemzetközi, dupla kézjelzéssel üzenjen [lásd. nyitókép].



A viadalon egy hajmeresztően nevetséges jelenet is lezajlott.

A második szakasz végét 10 körrel megelőzően a mezőny épp sárga zászló alatt haladt, amikor is Jesse Iwuji megpróbálta megelőzni az élen álló Ty Gibbst, hogy így vegyen vissza egy kört az ekkor már hármat számláló hátrányából.



Ahogyan arra számítani lehetett, a saját nevét viselő – az NFL legenda Emmitt Smith-szel közösen tulajdonolt – gárda autójával konkrétan nekiment fiatal ellenfelének.

Gibbs megforgott, de folytatni tudta a versenyt, míg Iwujit a versenyirányítás büntetésből két kör erejéig leparkoltatta a pitlane-en.

Az eset kapcsán joggal fogalmazódott meg a kérdés, hogy vajon meddig engedi még a NASCAR a pályán garázdálkodni Jesse-t?

A főállásban haditengerészként szolgáló pilóta emberileg valódi példakép, aki sokat tesz a sportért is azzal, hogy igyekszik a tőle telhető legnagyobb figyelmet ráirányítani saját közösségében.

Versenyzőként viszont konkrétan ön- és közveszélyes a pályán, amit szinte az eddigi összes futamán bizonyított is.

Jobban tenné, ha átadná a 34-es Chevyt egy valóban rátermett személynek, ő pedig inkább a tulajdonosi feladatokra koncentrálna.

Erre azonban egyelőre a részéről semmi jel nem utal.

Pontosan emiatt kellene a NASCAR-nak közbelépnie, mielőtt még valami igazán nagy bajt történik.






Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy