IndyCar: Will Power nyert, a Chevy mennybe ment Detroitban

Régen láttuk olyan formában versenyezni Alexander Rossit, mint vasárnap a Detroit Grand Prix-n.
A jövőre már az Arrow McLaren SP-t szolgáló – jelenleg viszont még az Andretti Autosport 27-es Dallara-Hondáját vezető – amerikai a hajrában kitartóan üldözte Will Power, folyamatosan csökkentve a különbséget.
Minden erőfeszítése ellenére azonban nem tudta befogni a Team Penske ausztrálját, aki ezzel IndyCar-karrierje harminckilencedik győzelmét ünnepelhette.
Ennél is lényegesebb viszont, hogy egyúttal leszállította a Chevrolet kereken századik diadalát a márka bajnokságba történt, 2012-es visszatérése óta.
A mérföldkőre ráadásul nem is lehetett volna stílszerűbb helyet találni, mint a csokornyakkendősök otthonának számító városban, azon belül is azon a futamon, amelynek ők a névadó szponzorai is.
Mindemellett Power a 2022-es szezon eddigi hét fordulójának immár hatodik, különböző győztese lett.
Rossi végül másodikként ért célba 1.0027 másodperces hátrányban, míg harmadikként Scott Dixon zárt a Chip Ganassi Racing színeiben.
A tizenhatodik pozícióból rajtolt Power sikeréhez nagyban hozzájárult a gumistratégia.
A versenyt a kemény keveréke kezdte meg, a tizennegyedik körben pedig már az élmezőnyben volt köszönhetően annak, hogy számos, piros abroncson indult kollégájának látogatást kellett tennie a pitben.
A kiállások hullámát Rossi kezdte meg, míg Powerék csak alig húsz körrel a vége előtt ejtették meg a lágyabbakra váltást, eleget téve a szabályokban foglaltaknak.
Az abroncsok a hajrában már folyamatosan koptak, aminek révén az andrettis masszívan képes volt faragni a hátrányából, de végül nem maradt elég ideje arra, hogy előzési pozícióba kerüljön.
„Még egy kör igazán érdekessé tette volna a dolgokat” – nyilatkozta Rossi, aki ezzel is a legjobb eredményét hozta a 2021-es portlandi futam óta, amit szintén „ezüstérmesként” fejezett be.
A verseny top 5-jét a pole-os Josef Newgarden (Team Penske) és Pato O’Ward (Arrow McLaren SP) tette teljessé.
A legjobb újonc a tizenegyedikként leintett David Malukas lett a Dale Coyne Racing nagy örömére, aki a verseny leggyorsabb körét is megfutotta.
Idő előtt véget ért viszont a nap három pilóta számára.
Graham Rahal rögtön a második körben falazott, míg Helio Castroneves elektronikai hiba miatt volt kénytelen kiállni.
KAPCSOLÓDÓ:
>>>>>Hajszálon múlt Kirkwood indulása, a héten újabb vizsgálatok várnak rá
A szombati edzésbalesete óta sérült jobb kézzel vezető Kyle Kirkwood fájdalmai ellenére is fantasztikus teljesítményt nyújtott és még a legjobb öt közé is beverekedte magát.
Utolsó kiállása után azonban a még hideg abroncsokon megcsúszott, majd koccolta a falat. Ez végül a versenye végét is jelentette.
A 70 kör során mindössze egyetlen incidens történt, az is a legvégén.
Rinus VeeKay a 6-os kanyarban állt bele a gumifalba, de szerencsére a hollandnak nem esett baja.
Jelen viadal a legutolsó volt Belle Isle utcáin, miután jövőre már Detroit belvárosában fog megrendezésre kerülni.


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough