Nagyot zuhant az Indy 500 nézettsége, az F1 viszont ismét javított

Múlt vasárnap került sor az autósport világának legnagyobb örömünnepére.
Ennek során gyors egymásutánban hajtott pályára a Formula-1 mezőnye Monacóban, az IndyCar lebonyolította koronaékszerét, az Indianapolis 500-at, végül pedig a NASCAR Cup Seriesen volt sor a Coca-Cola 600 képében.
A három verseny közül azonban nézettség tekintetében csak az F1-nek sikerült növekedést elérnie az USA-ban
A világbajnoki sorozat összesen 1.396 millió embert ültetett a kábeles ESPN képernyői elé, szemben a 2021-es 934.000-rel.
A tavalyi fordulót a hercegségben viszont nem az emlékezés napját megelőző hétvégén, hanem egy héttel korábban bonyolították le, ráadásul a még alacsonyabb lefedettségű ESPN2-n lehetett csak követni.
A futamot a nap későbbi részében az országos ABC is műsorára tűzte. Ezen ismétlés által 763 ezren nézték meg, miként nyer Sergio Perez.
A helyi idő szerint kora délutáni Indy 500-at átlag 4.618 millióan választották az NBC-n.
A legendás viadaltól nagyon sokat vártak, legfőképpen az újonc Jimmie Johnson révén.
A hétszeres NASCAR Cup bajnok debütálása azonban nem hozta meg a várva várt extrát, sőt.
A Marcus Ericsson diadalával zárult verseny jelentős visszaesést könyvelt el, lévén az elmúlt évben még 5.547 millióan figyelték a 200 kör eseményeit.
Minden kétséget kizáróan a vasárnap legizgalmasabb futamát a Cup prezentálta.
A hosszabbítás miatt 614 mérföldesre nyúlt – ezzel a NASCAR valaha volt leghosszabb futamává előlépett -, Kyle Larson show-val, majd végül Denny Hamlin győzelmével záródó Coke 600-at átlagosan 3.869 millióan figyelték a FOX-on.
Ezzel a stock-carosok is nézettségcsökkenést könyvelhettek le, hiszen ez a szám a múlt évében még 4.061 millió.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough