NASCAR: Hamlin nyert, Larson megmutatta, hogy miért ő a világ egyik legjobbja

NASCAR: Hamlin nyert, Larson megmutatta, hogy miért ő a világ egyik legjobbja
credit: NASCAR



Elképesztően őrült versenyt hozott a NASCAR Cup Series egyik koronaékszerének számító Coca-Cola 600.

A Charlotte Motor Speedwayen rendezett, egyben a naptár leghosszabb versenye során az égvilágon szinte minden megtörtént, amit csak a pályán el lehet képzelni.

Tizenhét sárga és egy piros zászló, csillaghullás, óriási balesetek, valamint az utóbbi idők legelképesztőbb pechszériája egyaránt színesítette az overtime miatt 619.5 mérföldesre nyúlt viadalt.

Ezzel egyébként a Cup történetének valaha volt leghosszabb futama is lett.

Az abszolút főszereplő azonban kétségkívül a tavalyi győztes Kyle Larson volt.

A Hendrick Motorsports sztárját csapás csapás hátán érte, hihetetlen mentális erőt tanúsítva viszont pontosan ezek révén bizonyította, hogy miért is tartják őt annyian a világ jelenlegi egyik legjobb autóveresenyzőjének.

A regnáló bajnok számára már eleve nem kezdődött jól a hétvége.

A szombati edzésen megfutotta a leggyorsabb kört, ezt követően viszont falazott, így nem is tudott részt venni a kvalifikáción.



Ebből adódóan a futamot csak a rajtrács végéről kezdhette meg, ahonnan már 30 körön belül képes volt felküzdenie magát a top 10 környékére.

A soros kiállása alatt azonban a csapata hibát vétett, aminek következtében áthajtott a pitfelszerelés egyik elemén, ezért büntetésből rögtön visszazavarták leghátulra.

Larson nem adta fel és rövidesen ismét felkapaszkodott az élmezőnybe, de öröme ezúttal sem tartott sokáig.

A következő pitlátogatásakor az 5-ös Chevy gárdája újfent nem figyelt oda és egzakt elkövette ugyanazt a hibát, amit előző alkalommal.

A kaliforniai megint mehetett vissza az utolsó helyre és kezdhette elölről a felzárkózást.

Ennek tetjébe, nagy igyekezetében még ő maga is hibázott.

Crew chiefje, Cliff Daniels ekkor rákérdezett, hogy aerodinamikai problémákat észlelt-e, mire Larson ennyit válaszolt:

“Nem, csak megforogtam. Pocsék vagyok, én a versenyző. Pocsék! Senki más nem hibás, csak én.”



Nem sokkal később pedig közölte, hogy ez élete eddigi legrosszabb futama.



Daniels igyekezett őt megnyugtatni, a rövidke mélypont után pedig Larson felszívta magát és újfent csatába indult.

A Benny Hill Show-ba illő események viszont itt még nem értek véget, miután egy újabb kiállás során tankolás közben kiömlött az üzemanyag, ami rögtön tüzet is fogott a pitben.

A futam második felére már némiképp eloszlottak a felhők felettük, Larson pedig végtelenül profi módon teljesen lerázta magáról a korábbi eseményeket.

A hajrában már egyenesen a vezető pozícióban volt.

Ekkor legnagyobb ellenfelének Chase Briscoe bizonyult, aki kitartóan üldözte, de végül kiforgott.

A sárga zászló után elrendelt hosszabbításban Larson igyekezett megőrizni a helyét, a négy friss abroncson lévő Austin Dillon azonban hirtelenjében ott termett és egyből előzést kísérelt meg a vezető helyért.

Túlságosan magasan vette viszont az ívet, aminek hatására elvesztette lendületét és magával vitte Ross Chastaint, Joey Loganót és Larsont is.

Az újabb overtime után végül Denny Hamlin kaparintotta meg a győzelmet JGR-es csapattársa, Kyle Busch előtt.

Larsonnak végül be kellett érnie a kilencedik pozícióval.

Ennek ellenére abszolút nincs oka a szégyenkezésre.

Összesen 197 előzést hajtott végre, miközben a legnagyobb mélységekből állt fel és vágott neki újra és újra a harcoknak a mezőny végéről, aminek következtében a végére ő lett a nagy esélyes.

A balsors viszont végül a Dillon általi láncreakcióval bevitt neki egy utolsó gyomrost.

Visszatérve a győztesre, a pole-ból indult Hamlin karrierje során először tudta megnyerni a Coca-Cola 600-at, immár pedig azt is elmondhatja magáról, hogy győzelmet aratott a Cup jelenlegi mindhárom kiemelt futamán a Daytona 500 (2016, 2019, 2020) és a Southern 500 (2010, 2017, 2021) után.



Teljes eddigi karrierjét tekintve ez volt a negyvennyolcadik útja a victory lane-re.

Örömét viszont árnyalhatja, hogy az általa (társ)tulajdonolt 23XI Racing mindkét autója – Kurt Buschsal és Bubba Wallace-szal a volán mögött – kiesett.



A nap leghajmeresztőbb jelenetére a 346. körben került sor.

A második szakaszt megnyert Daniel Suarez összeért Chase Briscoe-val, aminek hatására a mexikói kiforgott. Ez események láncolatát indította el, ami Chris Bueschernél csúcsosodott ki.

Az RFK Racing versenyzője kicsúszott a fűre, törött felfüggesztése azonban az autó alá került lényegében kilőve a 17-es Fordot a levegőbe.

Több szaltó után végül fejjel lefelé állt meg, a biztonsági csapat tagjainak pedig hosszú percekbe telt, mire vissza tudták fordítani a járművet.

Szerencsére Buescher karcolás nélkül megúszta a repülést.

Ezt megelőzően még a 191. körben egy big one is borzolta a kedélyeket.

Az incidenst Ryan Blaney indította be.

A Team Penske-s elvesztette uralmát autója felett, aminek hatására keresztbe fordult, magával rántva további tizenegy kollégáját.

A baleset következtében többek között Chase Elliottnak, William Byronnak és Brad Keselowskinak is fel kellett adnia a küzdelmet.

A NASCAR Cup mezőnye legközelebb, egészen pontosan június 5-én, Gatewayen csap össze, amely pálya most először kap helyet a naptárban.






Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy