Indy 500: Herta lett az első 10 év után, akit lassúsága miatt intettek ki a mezőnyből

Indy 500: Herta szenvedéseinek a versenyirányítás vetett véget
credit: Penske Entertainment/James Black



Borzalmas Indianapolis 500-at tudhat maga mögött Colton Herta.

A kaliforniai pilóta számára már az edzések hete sem volt sétagalopp köszönhetően az Andretti Autosport kollektív szenvedésének.

A kvalifikáción csak a rajtrács 25. helyét tudta megszerezni, ugyanakkor igyekezett optimista maradni bízva a 26-os Dallara-Honda versenytempójában.

Jött azonban a pénteki, utolsó gyakorlás, amelynek során elszenvedte az Indy 500 komplett programsorozatának legnagyobb bukását.

A csapat kénytelen volt egy másik autót felkészíteni, méghozzá pontosan azt, amellyel Herta megnyerte a két héttel korábbi GMR Grand Prix-t.

Ezen gép viszont road-pályára volt beállítva, így Andrettiék külön kérvényezték az IndyCartól, hogy engedélyezzenek számukra pár installációs kör megtételét.

Kérésüket azonban elutasították.

Mindeközben egészen szombat estig még azt sem lehetett biztosan tudni, hogy Herta egyáltalán indulhat-e a versenyen.



A baleset utáni első agyrázkódás-teszten átment ugyan, a becsapódás pillanatában mért 60 G feletti érték miatt azonban további vizsgálatok vártak rá.

Végül megkapta az engedélyt, öröme viszont nem sokáig tartott.

Az autó botrányosan rossznak bizonyult, aminek révén a 22 éves pilótának már az is komoly kihívást jelentett, hogy egyáltalán pályán tudja tartani. Emellett a tempó sem volt meg, így képtelen volt elmozdulni a mezőny legvégéről.

Kínjai végül a 129. körben értek véget, amikor végleg feladták a futamot.

Andrettiék ekkor azt a tájékoztatást adták, hogy műszaki hiba miatt álltak ki.

Herta viszont elárulta, hogy valójában nem önszántukból tették ezt, hanem a versenyirányítás utasítására.

„Nem voltunk eléggé gyorsak, ezért leparkoltattak bennünket. Rettenetesen túlkormányzott volt az autó, ilyet én még oválon nem is tapasztaltam. Egyáltalán nem éreztem jól magam a pályán. Csak arra tudok gondolni, mi lett volna ha a pénteki nap nem történik meg.”

Végül a harmincadikként rangsorolták.

A fiaskó ráadásul abból a szempontból is fájó, hogy az Indy 500 dupla pontozású, így kiemelten nagy hatása van magára a bajnokságra is.

„Egy nap, amit el kell felejtenünk. Nincsenek szavaim arra, hogy mennyire rosszul érzem magam a csapat miatt.”

Hasonló esetre utoljára 2012-ben volt példa.

Akkor a HVM Racingnek vezető Simona De Silvestrót és a Fan Force Uniteddel debütáló Jean Alesit parancsolták le a pályáról.

Ők azonban ezzel már jóval a rajt előtt tisztában voltak.

Akkoriban már csak ezen két csapat használta a harmatgyenge Lotus-motort, aminek révén valamennyi edzésen, majd a kvalin is a legutolsók voltak tetemes sebességbeli lemaradásban.

Mivel azonban velük együtt volt meg a tradicionális 33 fős rajtrács, így az IndyCar engedélyezte számukra, hogy elstartoljanak, majd alig 10 kör után ki is intették őket.


A 106. Indy 500 eseményeiről itt lehet bővebben olvasni:

>>>>>Marcus Ericsson nyerte a drámákkal teli Indianapolis 500-at





Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy