Marcus Ericsson nyerte a drámákkal teli Indianapolis 500-at

Marcus Ericsson nyerte a drámákkal teli Indianapolis 500-at
credit: Penske Entertainment/Joe Skibinski
Marcus Ericsson nyerte a drámákkal teli Indianapolis 500-at



Idén sem hazudtolta meg magát az Indianapolis 500.

Balesetek, drámák, látványos manőverek és egy vadonatúj győztes lett a mérlege a legendás viadal 2022-es felvonásának.

Öt körrel a leintés előtt Marcus Ericsson már karnyújtásnyira érezhette karrierje legelső tejesüvegét, ekkor azonban minden borult.

A svéd pilóta Chip Ganassi Racinges csapattársa, Jimmie Johnson falnak csapta a 48-as számú Dallara-Hondát.

A 46 éves újonc nem sérült meg, az IndyCar azonban úgy döntött, piros zászlót lenget be a törmelékek eltakarítása, valamint a zöld alatti befejezés érdekében.

Ericssont viszont nem törte meg a kényszerszünet és fantasztikus restartot véve, két körön át maga mögött tartva az őt lelkesen támadó McLareneket Pato O’Warddal és Felix Rosenqvisttel, valamint a szintén CGR-es Tony Kanaant magabiztosan húzta be pályafutását első Indy 500-át.

A 31 éves pilóta ezzel a verseny második svéd győztese lett Kenny Bräck 1999-es sikere óta, ezzel együtt pedig megszerezte Ganassiék ötödik diadalát is az IMS oválján.

„[A piros zászló] után nehéz volt újra összpontosítani, de tudta, hogy az autóm elképesztő” – nyilatkozta Ericsson.

„A 8-as szerelőcsapata és az egész Chip Ganassi Racing fantasztikus munkát végzett, biztos voltam abban, hogy eléggé gyorsak vagyunk. Ettől viszont még mindig kemény volt. Annyira boldog vagyok! Itt van a családom, az anyukám, az apukám, a testvérem, a barátnőm és Vin, aki egész pályafutásom során támogatott, továbbá a menedzserem Eje, valamin Alex…. Tényleg mindenki itt van! És… Nem tudom elhinni!”

Másodikként O’Ward zárt, míg a harmadik pozícióban Kanaan ért célba.

Top 5-ös eredményt hozott még Rosenqvist és Alexander Rossi is.

A 200 körös futam nem nélkülözte a drámai pillanatokat sem.

Rögtön az elején Rinus VeeKay vágta falnak az Ed Carpenter Racing 21-es Dallara-Chevyjét, miközben a vezető pozícióért harcolt Alex Palou-val.

Szintén baleset miatt búcsúzott a Juncos Hollinger Racing újonca, Callum Ilott is, aki ráadásul nem úszta meg sérülés nélkül sem. A 23 éves britnek a jobb csuklója sínylette meg a dolgot, de várhatóan ez nem fogja meggátolni abban, hogy ott legyen a június 5-én esedékes, detroiti fordulón.

Hasonlóképpen egy-egy csattanás miatt kényszerült idő előtt kiállni a szezonnyitó, St. Pete-i verseny győztese, Scott McLaughlin és Andrettiék debütánsa, Romain Grosjean is. Ők azonban VeeKayhez hasonlóan karcolás nélkül megúszták a dolgot.

Az igazi drámákat viszont nem a balesetek szolgáltatták.

Scott Dixon a futam bő háromnegyedében megállíthatatlan volt, 95 körön át haladt az élen és olybá’ tűnt, tizenhárom év után minden esélye megvan arra, hogy megszerezze karrierje második Indy 500 diadalát.

Egy pitbéli gyorshajtás miatt azonban büntetést kapott, így végül csak a huszonegyedik lett.

Borzalmas napot tudhat maga mögött Colton Herta is.

Andrettiék ifjonca a pénteki, utolsó edzésen történt balesete után tartalékautóba kényszerült. Ez a gép – amivel megnyerte a két héttel korábbi GMR Grand Prix-t – viszont eredetileg road-pályára volt felkészítve, így a csapatnak emberfeletti munkára volt szüksége ahhoz, hogy oválra alkalmas állapotba hozza mindössze egyetlen nap alatt.

Helyzetüket az sem segítette, hogy az IndyCar elutasította az installációs körök megtételére vonatkozó kérésüket.

A futam során kiderült, hogy az autó minden, csak nem versenyképes. Herta folyamatosan küszködött, hogy egyáltalán pályán tudja tartani a 26-os Dallara-Hondát és egészen a 128. körig a mezőny végén szenvedett.

Végül feladta a küzdelmet, amit a csapat akkor műszaki hibával indokolt.

Herta azonban a kiállása után adott interjúja során elárulta, hogy valójában kiintették őt, mivel túlságosan is lassúnak ítélték meg a tempóját.

A legjobb újonc a Dale Coyne Racinges David Malukas lett a tizenhatodik pozícióban.