A sportautó-legenda állítja, Colton Herta a legjobb versenyző, akit valaha látott
Saját bevallása szerint Colton Hertának rendkívül fájt az, hogy a Grand Prix of Long Beach során önhibájából kellett feladnia a küzdelmet.
A versenyt 28 körön át vezette, az 56.-ban azonban hibát vétett és falnak csapta az Andretti Autosport 26-os Dallara-Hondáját.
„Úgy éreztem, hogy cserben hagytam egy rakás embert” – nyilatkozta a 22 éves kaliforniai a Los Angeles Timesnak.
Bő egy hónappal később azonban feledtette ezt a fiaskót, miután az Indianapolis Motor Speedway roadján rendezett GMR Grand Prix-n, esős körülmények között behúzta IndyCar-karrierje hetedik győzelmét.
A soron következő Indianapolis 500 edzésein viszont ismét nem könyvelhetett el túl sok sikert.
Andrettiék végig küszködtek valamivel, aminek révén a kvalifikáció második fordulójában is csak egyetlen autóval, az újonc Romain Grosjeannal képviseltették magukat.
Hertának végül be kellett érnie a huszonötödik rajthellyel, szűk hat nappal később pedig elszenvedte eddigi karrierje legnagyobb bukását is.
Az Indy 500 utolsó gyakorlása során elvesztette uralmát járműve felett, a falnak vágódott, majd onnan levegőbe emelkedve végül fejjel lefelé csapódott az aszfaltba.
KAPCSOLÓDÓ:
>>>>>Herta a balesete után: “Annyi mindenért hálás vagyok!”
Csodával határos módon ép bőrrel megúszta az állítása szerint 60-70 G-s erőhatással járt balesetet.
Az incidens után leszögezte, ha rajta múlna akkor rögtön visszaült volna a volán mögé az edzés hátralévő részére.
Természetesen ezt nem tehette meg, mivel az autója totálkáros lett.
A történtekhez való hozzáállása viszont jól szemléltette azt, ami sokak szerint a legnagyobb erénye: villámgyorsan képes lerázni magáról a negatív dolgokat.
„A legjobb az, amikor visszaülhetek az autóba. Mindig is úgy éreztem, a fő erősségem az, hogy csak előre nézek és arra gondolok, mi a következő lépés.”
Herta alapvetően agresszív versenyző, csapata pedig még inkább erre biztatja.
„Colton tisztában van a kockázatokkal és képes azokat kezelni” – mondta a mérnöke, Nathan O’Rourke.
„Olyan dolgokat képes csinálni az autóval, amit a legtöbb pilóta nem. Az Indy 500-on is erre ösztönözzük, legyen igazán agresszív. Lehet, hogy ez balesetbe fog torkollni, de az ilyen manőverek megérik a kockázatot. Szerintem ez lesz az ő megközelítése is.”
Herta már most több rekordot is tart az IndyCarban. 2019-es, COTA-n aratott elsősége révén ő lett minden idők legfiatalabb futamgyőztese a maga 18 évével, néhány hónappal később pedig Road Americán belőle vált a legifjabb pole-os is.
Most pedig esélye van arra, hogy korrekordot döntsön az Indy 500-on.
A fiatal tehetség már a nagy öregek tiszteletét is kivívta.
Köztük van Bill Auberlen is.
Az IMSA történetének valaha volt legtöbb győzelemmel rendelkező versenyzője már közelről figyelhette Herta munkáját, lévén a 2021-es Daytona 24-en csapattársak voltak.
„Teljesen lenyűgözött. Hihetetlen amit a volán mögött csinál. Minden valószínűség szerint ő a legjobb autóversenyző, akit egész eddigi életemben láttam. Meg is mondtam neki, ha egy amerikai lehetőséget kap a Formula-1-ben akkor annak neki kell lennie. Csakis neki.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough