Újra F1-es autóba ülhet és még egy McLaren-sportkocsit is kap Pato O’Ward

Újra F1-es autóba ülhet és még egy McLaren-sportkocsit is kap Pato O’Ward
credit: Penske Entertainment/Chris Jones
Újra F1-es autóba ülhet és még egy McLaren-sportkocsit is kap Pato O’Ward


Pénteken, a 106. Indianapolis 500 utolsó edzését megelőzően került hivatalosan bejelentésre Pato O’Ward vadonatúj kontraktusa az Arrow McLaren SP-vel.

Ennek értelmében a mexikói versenyző 2025 végéig egészen biztosan marad a gárda kötelékében.

Ez azonban még korántsem minden.

A wokingiak első embere, Zak Brown a The Race megkeresésére elárulta, hogy az új megállapodás potenciális Formula-1-es lehetőséget is magában rejt.

„Mindkét [F1-es] versenyzőnknek érvényes szerződése van jelenleg, úgyhogy semmi küszöbön álló dologról nincs szó” – nyilatkozta az üzletember.

„Ugyanakkor elindítunk egy tesztprogramot, amelyben szerepet kap pár versenyző. Pato határozottan az egyikük.”

Az új szabályok értelmében a csapatoknak már lehetőségük van rá, hogy egyéves autókat tesztelhessenek, aminek hála esélyt adhatnak a feltörekvő tehetségeknek arra, hogy megmutathassák, mire képesek egy F1-es autóban.

Ezen projekt részeként a McLaren a 2021-es MCL35M-ot küldheti pályára, amelyre már márciusban leszerződtették a szintén az IndyCarban vitézkedő Colton Hertát.

Adja magát viszont a kérdés, hogy O’Ward esetleg pénteki szabadedzésen is bemutatkozhat-e.

„Pato nagyon jó munkát végzett tavaly Abu Dhabiban [a fiatal versenyzők tesztjén]” – reagált Brown.

„Az IndyCar menetrendje nagyon zsúfolt, de az év későbbi részében nem lennék meglepve, ha ismét egy F1-es autóban látnánk.”

Erre a legnagyobb esély kétségkívül az IndyCar szezonzárója után bő egy hónappal rendezendő Mexikói Nagydíjon van, de szóba jöhet még az ezt egy héttel megelőző austini forduló is.

O’Ward – aki új szerződése mellé még egy vadiúj McLaren-sportautót is kap – sosem titkolta, hogy az F1-be vágyik. Az elmúlt időszakban viszont már igyekszik a realitás talaján kezelni a dolgot.

Több alkalommal is leszögezte, hogy 25 éves kora után már minimális esélyt lát csak az átigazolásra.

Most 23 esztendős, tehát még két évet ad magának.

„Szerintem ha elmúltál 25, vagy 26 akkor már bezáródnak az ajtók. Az F1 miatt kezdtem el versenyezni, ez volt az álmom. Most azonban már teljesen arra összpontosítok, ahol most vagyok. Semmi értelme annak, hogy azon stresszeljek mi lesz a következő két évben. A jelenlegi munkámra koncentrálok és megpróbálom kihozni belőle a legtöbbet. Az IndyCar egy nagyszerű bajnokság, rendkívül versenyképes és fantasztikus emberekkel dolgozom együtt. Minden hétvégének úgy vágunk neki, hogy esélyünk van a győzelemre. Nem hiszem, hogy ezt bármelyik másik szériáról el lehet mondani a világon. Ez teszi az IndyCart annyira különlegessé és én nagyon jól érzem itt magam. Ha az elkövetkezendő húsz évben is itt leszek, akkor élvezni fogom azt a két évtizedet is. Nyilván ha egy F1-es lehetőség jönne, akkor élnék vele.”