Megújuló üzemanyagra vált az IndyCar 2023-tól
Az idei szezon lesz az utolsó az NTT IndyCar Series számára, amelyben még az E85-ös jelzésű, 85 százalék etanolt és 15 százalék benzint tartalmazó üzemanyaggal köröznek az autók.
A széria vadonatúj szerződést kötött a Shellel, aminek értelmében jövő évtől ez a vállalat lesz a bajnokság hivatalos üzemanyagpartnere.
Ennek köszönhetően az IndyCar 2023-tól – elsőként a magasan jegyzett, amerikai versenysorozatok közül – már vadonatúj, teljes mértékben megújuló, fenntartható bioüzemanyagra vált.
„Rendkívül izgalmas projekt volt számunka, hogy kifejlesszünk egy száz százalékosan megújuló forrásból származó üzemanyagot az IndyCar számára” – nyilatkozta Selda Gunsel, a Shell technológiákért felelős alelnöke.
„Az összetételének jelentős része hulladékból származó biomasszából, például cukornádból kinyert, második generációs etanolból áll. A többit élelmiszer-hulladékból való, megújuló komponensek teszik ki. Ennek révén alacsony szén-dioxid-kibocsátású üzemanyagot kapunk, amely 100 százalékban megújuló, és legalább 60 százalékos üvegházhatású gázcsökkentést tesz lehetővé.”
Az új terméket a széria mindkét gyártója, a Chevrolet és a Honda is jóváhagyta.
Nem ez első komoly lépés az IndyCar zölddé válása felé.
A Firestone anyacége, a Bridgestone Americas jóvoltából új, környezetbarát abroncsok érkeznek, amelyek első éles bevetésére augusztusban, Nashville utcáin kerül sor.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough