Közellenség lesz? Aggódnak a szókimondó Hamlin miatt a NASCAR befolyásos emberei

Közellenség lesz? Aggódnak a szókimondó Hamlin miatt a NASCAR befolyásos emberei
credit: credit:Sean Gardner/Getty/NASCAR Media



A múlt vasárnapi All-Star futamot követően Denny Hamlin ismét nyilvánosan nekiment a NASCAR-nak.

A Joe Gibbs Racing pilótája, egyben a 23XI Racing társtulajdonosa a verseny végén történt döntést nehezményezte, mondván a szervezet a saját szabályait sem tudja konzekvensen betartani.

Mint ismeretes, alig pár méterrel a tervezett leintés előtt a magabiztosan vezető Ryan Blaney csapatával már ünnepelni kezdte a győzelmét, amikor azonban Ricky Stenhouse Jr. falazása miatt a kockás helyett a sárga zászlót lengették be.

Nagy örömében Blaney letépte az ablakhálót is, a sebtében elrendelt hosszabbítás miatt viszont a futam folytatódott.

Az előírások szerint az autók csak pontosan rögzített, kifeszített ablakhálóval tartózkodhatnak a pályán, így a Team Penske-snek a pace car mögött haladva kellett nagy nehézségek árán visszatenni a helyére.

A restart után végül tényleg megnyerte az egymillió dolláros fődíjjal bíró, bajnokságon kívüli fordulót.

Hamlin a sikert megérdemeltnek tartotta, ugyanakkor keményen beleállt a NASCAR-ba, mondván a regulák értelmében ki kellett volna inteni Blaneyt.



Nem ez volt az első eset, hogy a 41 éves veterán éles kritikát fogalmazott meg.

Híres szabadszájúsága pedig csak fokozódott, amióta elindította Michael Jordannel közös alakulatát, így már tulajdonosként is részese a bajnokságnak.

Az elmúlt másfél évben élénken bírálta a versenynaptárban beállt változtatásokat, a pályák átalakítását, valamint a Next Genek debütálását megelőzően felmerült biztonsági aggályoknak is szószólója lett.

Saját bevallása szerint pusztán azt szeretné, ha a NASCAR megerősödne. Márpedig a jelenlegi, gyakran visszás döntések következtében ennek pont a ellenkezője látszik megvalósulni.

A problémák egyik oka a generációs különbségekben rejlik.

Hamlin és a hozzá hasonló fiatal tulajdonosok, valamint tisztviselők a stock-car világát évtizedek óta uraló öreg rókákkal kénytelenek farkasszemet nézni, akiket szinte lehetetlen meggyőzni.

“Figyelembe kell venni, hogy ami 15-20 évvel ezelőtt jó volt az ma már nem működik” – nyilatkozta a háromszoros Daytona 500 győztes a Sports Business Journalnek.

“Nem azt mondom, hogy nekem mindig igazam van. Előfordul, hogy utólagosan rájövök, ‘Á, ez így mégsem volt helyes’. Ezzel párhuzamosan viszont nagyon nagy szenvedéllyel vagyok a sport iránt és azt szeretném, hogy fellendülne.”



Hamlin a háttérben olyannyira felkavarja a NASCAR vizeit, hogy vele kapcsolatban még egy kérdőív kitöltésére is sor került az iparági vezetők és részvényesek körében. Az eredmény azt hozta, amire számítani lehetett: a versenyző/üzletember személye rendkívül megosztó.

A megkérdezettek egy része szerint ő pontosan az a friss vér, amire a sportnak szüksége van. Mások viszont élesen bírálták a szókimondó természetét, mondván nem lenne szabad nyilvánosság elé tárnia a belső problémákat.

Az SBJ szerette volna ennek kapcsán megszólaltatni a kérdőívben érintett személyeket, de senki sem állt rendelkezésre.

“Nagyon nehéz meggyőzni dinoszauruszokat, akik még teljesen másként táplálkoznak” – kommentálta Hamlin.

“Én változást akarok. Haladni kell a korral, ha új közönséget akarunk megszólítani, mert a jelenlegi rajongótábor már öregedik, vagy épp meg is öregedett.”

Hamlin a televíziós közvetítéssel sincs megelégedve.

“Hogyan várhatod el, hogy az emberek tisztában legyenek azzal, mi a fasz folyik a pályán, ha még a tévés kommentátorok sem tudják?”

Ezzel a véleményével ráadásul nincs egyedül.

Az SBJ információi alapján több komoly partner is figyelmeztette már a NASCAR-t, hogy a tévéstáboknak felkészültebbnek kell lenniük, komolyabban kéne venniük a versenyeket.

A különbség az, hogy Hamlinnel ellentétben ők ezt privátban lépték meg.

Úgyszint ő volt a legelső, aki Twitteren fedte fel aggodalmait a NASCAR, a Hendrick Motorsports, a Chevrolet és a Goodyear közös Le Mans-i programja kapcsán.

A 2023-ra szánt projektet a szervezet a sportág többi szereplőjének háta mögött hozta tető alá. Ennek révén mindenki – beleértve a Fordot és a Toyotát – csak a sajtóból értesült róla azután, hogy már megtörtént a hivatalos bejelentés.

A legendás, 24 órás versenyre az 56-os garázs keretein belül mehetnek, ehhez azonban alapvetően át kell alakítani a Next Gen autót.

Márpedig ez rengeteg munkaórát, tesztet igényel, ami a Cupban is jogosulatlan előnyhöz juttathatja Hendrickéket.



Az imént említett két gyártó közül csak a Toyota szólalt meg nyilvánosan, ahogyan csapattulajdonosok közül is egyedül Hamlin hallatta a hangját.


KAPCSOLÓDÓ:

>>>>>A Ford és a Toyota szerint tisztességtelen a NASCAR Le Mans-i programja


Hamlin márciusban már egyenesen megfenyegette a szervezet vezérigazgatóját.

Szemtől szemben közölte ugyanis Jim France-szal, hogy a 23XI Racing és partnerei mindaddig nem fogják meglépni a grandiózus befektetési projektjeiket, amíg a NASCAR üzleti modelljében nem látnak változást.

A gárda idén már két autót indít a Cupban, miután tavaly sikerült minden idők legdrágább, 13.5 millió dolláros charter-vásárlását megejtenie.

Ennek köszönhetően Bubba Wallace 23-as Toyotája mellé hadrendbe állíthatták a 45-öst is Kurt Busch-sal a volán mögött.

A 23XI több komoly bővítést is tervez, beleértve egy vadonatúj főhadiszállás felépítését, valamint kacérkodnak újabb charterrel is.

Mindez viszont addig parkolópályán marad, amíg nem kapnak tiszta képet arról, hogy mekkora részesedésre számíthatnak a NASCAR 2025-re datált, új televíziós csomagjából.

Hamlinék továbbá azt is tudni akarják, hogy egészen pontosan mennyibe kerül az új Next Gen versenyeztetése.

Az új autó kapcsán az egyik kiemelt szempont az volt, hogy csökkentsék a csapatok költségeit. Ez azonban egyelőre nem érzékelhető.

“Volt egy megbeszélésem Jim France-szal, az üzenetem pedig egyértelműen az volt, hogy be kell fejezni a költségcsökkentésről szóló dumát. Ez egyáltalán nem garantálja az igazságos, egyenlő növekedést. A sport fejlődéséhez közös munkára van szükség, de ehhez az üzleti modellnek át kell alakulnia. A 23XI-nek nagy tervei vannak. Ezeket azonban addig befagyasztottuk, amíg nem látunk változást. Vannak, akik nem kedvelnek engem, mert én nem az a jóságos farmerfiú vagyok Georgiából. Ki kell ábrándítsam őket, nem is leszek olyan, mert az egyszerűen nem én vagyok. Ha harminchat ugyanlyan ember lenne a sportban, akkor nagyon unalmas lenne. Szükség van különböző személyiségekre. Tudom, hogy olykor feszegetem a határokat, de senki kedvéért sem fogok megváltozni.”





Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy