Indy 500: Grosjean mentette meg az Andretti Autosport becsületét

Mindössze egyetlen autóval képviselteti magát az Andretti Autosport a 106. Indy 500 kvalifikációjának második napján.
A top 12-es szegmensbe óriási meglepetésre csak Romain Grosjeannak sikerült bejutnia a gárda kvartettjéből, így ő szállhat harcba a pole-ért.
Az oválpályás újonc kilencedikként zárta az eső miatt rövidre szabott szombati időmérőt, köszönhetően a 232.201 mph-s, négykörös átlagának.
„Azt hiszem, ez a nap simán ment” – mondta a francia a kvalifikáció utáni sajtótájékoztatón.
„Mázlim volt, hogy a sorsoláson alacsony számot kaptam és már ötödikként pályára hajthattam. Tudjuk, hogy mit csinálunk. Jó autónk van. A körülmények mások lesznek holnap, de szerencsére rendeznek előtte egy edzést, ami segíteni fog abban, hogy készen álljunk.”
Andrettiék másik három pilótája viszont már katasztrofális szombatot tudhat maga mögött.
A csapat második legjobb eredményét Alexander Rossi hozta a 20. hellyel, őt Marco Andretti követi a 23., Devlin DeFrancesco a 24., majd Colton Herta a 25. pozícióban.
Utóbbi ifjoncnak rögtön az első kísérletét meg kellett szakítania motorhiba miatt.
A 26-os Dallara-Honda gárdája tökéletes munkát végezve, villámgyorsan kicserélte az erőforrást, a 22 éves pilóta pedig azon szerencsések közé tartozhatott, akik még neki tudtak vágni egy újabb próbálkozásnak.
Ez azonban csak 230.235 mph-ra sikeredett.
„Nem hazudok, pocsék érzés, hogy csak 25.-ek vagyunk” – mondta a csalódott Herta.
„Ugyanakkor boldoggá tesz, mekkora erőfeszítést tettek a srácok annak érdekében, hogy visszatérhessek a pályára. Ez volt a legnagyobb dolog, máskülönben 33.-ok lettünk volna. Az viszont meglep, hogy nem vagyunk olyan gyorsak, mint hittük.”
Rossinak szintén összejött egy extra kísérlet.
A 2016-os győztes első nekifutásra 231.341 mph-val zárt.
Mindent egy lapra feltéve – különösen az időjárás miatt – pedig úgy döntött, másodjára a prioritást jelentő sorba áll be. Ez azt jelentette, hogy elvették az előző kísérletét, cserébe viszont szinte azonnal kimehetett a pályára.
Ez a próbálkozása viszont 230.812 mph-val még gyengébbre sikerült.
„Úgy voltam vele, megéri a kockázatot. Büszke vagyok a csapatra, de sajnos nem nagyon jött be a dolog. Valami oknál fogva az első kísérletnél az egyensúllyal akadtak gondok, ami nagyon idegesítő, mert úgy éreztem, jó az autó. Utána pedig nem találtuk a sebességet. Ez van. Most már arra fókuszálunk, hogy megpróbáljuk megismételni azt, amit 2018-ban csináltunk (amikor a 32. pozícióból rajtolva végül a 4.-ként ért célba).
Andretti négykörös kísérletét két tényező is hátráltatta.
Az egyik Takuma Sato volt, aki a szabályokkal ellentétben nem hajtott ki időben a pitbe, így megzavarta a már pályán lévő 98-as Dallara-Hondát.
A Dale Coyne Racing versenyzőjének büntetésből elvették az átlagát, később viszont – még az eső érkezése előtt – sikerült újabb kísérletet tennie, amivel bejutott a legjobb tizenkettő közé.
Andretti viszont elektronikai problémákkal is szembesült és végül csak 230.345 mph-s átlagú négy kört tudott hozni.
Ennek ellenére optimista maradt.
„A versenybeállítások nagyon jónak ígérkeznek, az egyensúly tökéletes. Nem valami jó, hogy hátulról kell rajtolni, de ötszáz mérföldről van szó. Készen állunk a harcra! Sose becsüljétek alá a 98-ast!”
KAPCSOLÓDÓ:
>>>>>Indy 500: VeeKay 376 km/h-s átlaggal az élen

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough