Indy 500: Sebességrekordot döntve szerezte meg ötödik pole-ját Scott Dixon

Indy 500: 376.6 km/h-s, négykörös átlaggal szerezte meg ötödik pole-ját Scott Dixon!
credit: Penske Entertainment/Chris Owens



Zsinórban másodszor, teljes eddigi karrierjét tekintve pedig immár ötödik alkalommal kaparintotta meg az Indianapolis 500 pole-ját Scott Dixon.

Ennek köszönhetően már csak egyetlen rajtelsőségre van a rekorder Rick Mearstől.

Az új-zélandi klasszis 234.046 mph-s, azaz 376.66 km/h-s átlaggal zárta az élen a kvalifikáció utolsó, Fast 6 szegmensét, amivel minden idők legjobb pole-os átlagát produkálta.

A korábbi csúcs Scott Brayton nevéhez fűződött, aki 1996-ban zárta az élen az időmérőt 233.718 mph-val. Sikerét azonban nem élvezhette sokáig, miután pár nappal később halálos edzésbalesetet szenvedett.

Az Indy 500 eddigi összes, négykörös kísérletét tekintve Dixon az örökranglista második helyére ugrott Arie Luyendyk (236.986 mph, 1996) mögé.

A kétszeres indianapolisi győztes holland azonban ezt a sebességet nem Pole Dayen hozta.

A Chip Ganassi Racing csapatszinten is elégedetten zárhatta a kétnapos időmérőt.

A szombatot mind az öt versenyzőjük a legjobb tizenkettőben zárta, így bebocsátást nyertek a vasárnapi felvonásba.



Újonc pilótájuk, Jimmie Johnson volt az egyetlen, aki már a top 12-es szakaszban búcsúzni kényszerült, miután kis híján a falnak csapta autóját.

A 46 éves pilótának azonban zseniális reflexekkel sikerült megfognia a 48-as Dallara-Hondát, elkerülve ezzel egy potenciálisan nagy balesetet.

Végül 231.264 mph-val zárta a négy körét, amivel a tizenkettedik rajthelyet szerezte meg.


KAPCSOLÓDÓ:

>>>>>Indy 500: “Van valakinek tiszta alsónadrágja?” -370 km/h felett mentett óriásit Jimmie Johnson



A regnáló IndyCar-bajnok Alex Palou 233.499 mph-t hozott , ez a második pozícióra lett elegendő.

Ennek révén 2008 óta először fordult elő, hogy két ganassis birtokolta az első két helyet.

Tizennégy évvel ezelőtt szintén Dixon indult az élről, mellőle pedig Dan Wheldon startolt.



Az immár hat IndyCar bajnoki címnél járó pilóta akkor győzelemre tudta váltani a pole-ját.

Harmadikként az Ed Carpenter Racinget szolgáló Rinus VeeKay zárt.

Érdekesség, hogy tavaly szintén Dixon és a fiatal holland foglalta el a rajtrács páholyának két szélső helyét.

2021-ben Colton Herta ékelődött be közéjük, az Andretti Autosport tehetségének azonban idén be kellett érnie a huszonötödik pozícióval.

A jelenlegi első sor triójának átlagos kvalifikációs tempója 233.643 mph lett, amivel átadták a múltnak az 1996 óta érvényben állt, 233.233 mph-s csúcsot.

Mögöttük VeeKay csapattársa, egyben főnöke, Ed Carpenter várhatja a nagy verseny zöld zászlaját a CGR maradék duójának, Marcus Ericssonnak és Tony Kanaannek társaságában.

Utóbbi brazil szempontjából különösen nagy eredmény volt, hogy ott lehetett a Fast 6-ben is.

A kvalifikációt megelőző edzésen elektronikai hibával szembesültek, így órákon át kérdéses volt, hogy az Indy 500 2013-as legjobbja egyáltalán pályára tud-e hajtani.

Az 1-es autó gárdájának azonban sikerült orvosolnia a problémát.

A harmadik sort az Arrow McLaren SP duója bérelte ki Pato O’Ward – Felix Rosenqvist sorrendben, kiegészülve az Andretti Autosport debütánsával, a Johnsonhoz hasonlóan kis híján falazó Romain Grosjeannal.

A tizedik helyet az edzéseket szinte végig uraló Takuma Sato tudhatja magáénak a Dale Coyne Racing/Rick Ware Racing színeiben, míg Will Power a tizenegyedik lett a Team Penske-t képviselve.

A mezőny sorrendje az ötödik helytől lefelé már szombaton kialakult.

A 106. Indy 500 május 29-én startol el.


A kvalifikáció teljes végeredménye:








Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy