Indy 500: Brutál körülmények, Satóra továbbra sincs ellenszer
„Megkérlek arra, hogy sétálj egyenesen előre és ne nézz hátra. Adok egy fülest egyik oldalról, majd a másikról is, neked pedig előtte fel sem fog tűnni, hogy mire készülök. Nos, pontosan ez történik a pályán… 242 mph mellett.”
Így jellemezte Tony Kanaan a RACER-nek adott interjújában azt, hogy mit kellett átélniük a versenyzőknek pénteken, a rendkívül szeles Indianapolis Motor Speedwayen.
A Chip Ganassi Racing brazil versenyzője leszögezte, hogy eddigi huszonegy évet felölelő Indy 500 karrierje alatt még sosem kellett szembesülnie ilyen nehéz körülményekkel a 2.5 mérföldes oválon.
A csapatnál már tanácsadói minőségben dolgozó Dario Franchitti pedig egyenesen kijelentette, nagyon boldog, hogy neki már nem kellett autóba ülnie.
A 106. Indianapolis 500 negyedik -technikailag viszont csak harmadik, lévén a szerdát teljesen elmosta az eső – edzésnapja már a Fast Fridayt takarta, aminek értelmében a kvalifikációra készülve teljesen feltekert autókkal hajtott pályára a mezőny.
Brutál szelek ide, új beállítások oda, egy dolog nem változott: Takuma Sato dominanciája.
A Dale Coyne Racing pilótája eddig 100%-os teljesítményt nyújtva, a keddi és csütörtöki napok után pénteken is a tabella élén zárt.
A kétszeres Indy 500 győztes 232.789 mph-val, azaz 374.6 km/h-val lándolt az első helyen, időben kifejezve több, mint 0.1511 másodpercet verve a másodikként végzett Alexander Rossira.
Az Andretti Autosport versenyzője egyéni legjobbján 231.883 mph-val száguldott körbe az oválon.
Harmadikként Pato O’Wardot jegyezték, de top 5-ből várhatja a kvalifikációt Marcus Ericsson és Scott Dixon is.
A legjobb négykörös átlagot Kanaan sajtolta ki a Chip Ganassi Racing 6-os gépéből 230.517mph-val.
Csúcssebesség terén Conor Daly vitte a pálmát 244.4 mph-val (393.3 km/h).
A körülményeket figyelmbe véve csodával határos volt, hogy a nap során senki sem törte össze az autóját.
Az egyetlen rázósabb pillanatot Jimmie Johnson szolgáltatta, miközben lesúrolta a falat.
A CGR 48-as Dallara-Hondájában nem keletkezett komolyabb kár és később vissza is tért a pályára.
Ez egyébként a teljes eddigi program legelső incidense is lett.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough