Alonso szerint az aeroscreen ártott az IndyCarnak

Fernando Alonso eddig három alkalommal vágott neki az Indianapolis 500-nak.
2017-ben az Andretti Autosport színeiben debütálva bejutott a kvalifikáció Fast 9 szakaszába, a verseny hajrájában viszont egy motorhiba megfosztotta a kiugróan jó eredménytől.
Két évvel később már a teljesen önállóan nevezett McLaren Racinggel vágott neki a Május Hónapnak.
A wokingiak azonban komoly teljesítmény helyett inkább a legelvetemültebb filmparódiákat idézték.
Végül a spanyol nem is tudta kvalifikálni magát a mezőnybe a borzalmasan rossz 66-os Dallara-Chevyvel.
2020-ban újra nevezett, immár a Schmidt Peterson Motorsports és a McLaren partnersége révén létrejött Arrow McLaren SP-vel.
A versenyen végül egyáltalán nem volt tényező és csak a huszonegyedikként intették le egy kör hátrányban.
Ezt követően még úgy fogalmazott, hogy továbbra sem tartja az Indy 500-at befejezetlen ügynek és egy napon mindenképpen szeretne újra nekivágni.
Azóta viszont sok víz lefolyt a Dunán, Alonso legutóbbi nyilatkozata alapján pedig a visszatérésének esélye mára minimálisra csökkent.
„Az aeroscreen miatt az autót már egy kicsit másnak éreztem” – nyilatkozta a kétszeres világbajnok a BBC-nek.
„Beszéltem is néhány kollégámmal erről. A gépeket sokkal nehezebb vezetni és követni egymást. Szóval, már kevésbé mókás. 2017-ben rengeteg előzés volt, imádtam azt a versenyt. Az utóbbi pár évben viszont már nem kedveltem annyira, mert nem lehet előzni. Aztán ott van a veszélyfaktor. Az Indy 500-on minden évben van néhány nagy baleset. Én most az Formula 1-re összpontosítok. Nem tudom, hogy érzek-e majd kísértést arra, hogy újra megpróbáljam ha abbahagyom az F1-et. Nem zárkózom el teljesen tőle, inkább azt mondom, már kevésbé van terítéken.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough