NASCAR: Michael Jordan cipőjében nyert Kurt Busch, Toyota-örömünnep Kansasben

Szerencsét hozott Kurt Buschnak a vadonatúj és roppant látványos Air Jordan III Black Cement dizájn.
A 23XI Racing versenyzője idén lett a gárda többségi tulajdonosához, Michael Jordanhez köthető világhírű brand legújabb arca.
Vasárnap, a Kansas Speedwayen pedig először hajthatott pályára a híres Jumpman kiemelt támogatását élvezve.
A belé fektetett bizalmat végül Busch azzal hálálta meg, hogy egyenesen a victory lane-re vezette az ikonikus sportcipő összetéveszthetetlen mintázatát viselő, 45-ös Toyotát.
Ezzel a 43 éves vegasi NASCAR Cup karrierje harmincnegyedik elsőségét ünnepelhette, ebből az elsőt a 23XI színeiben.
Jelen sikere továbbá azt is jelenti, hogy a 2022-es idény eddigi tizenhárom fordulóján tizenegy különböző pilóta aratott győzelmet.
Mindemellett Busch már azt is elmondhatja magáról, hogy egyaránt nyert Dodge-dzsal, Chevyvel, Forddal és Toyotával is.
„[Az autó Air Jordan dizájnját látva] azt éreztem, hogy úgy kell játszanom mint minden idők legjobbjának, úgy kell vezetnem, mint minden idők legjobbja” – nyilatkozta a 2004-es bajnok, aki harmincharmadik nekifutásra tudott győzni ezen a pályán.
„Sok csapatnál és gyártónál megfordultam már. Most pedig kipipáltam a Toyotát is. Ez az egésze a családról szól. Szeretem az otthoni családomat, a KBI-nál lévő alkalmazottaimat és mindenkit a 23XI-nél. Erről szól a kemény munka. Meg fogom találni Totót, Kansasben vagyok! Imádom!”
Busch 116 kört – magasan a legtöbbet – töltötte az élen, a hajrában komoly csatát vívva Kyle Larsonnal.
Kettejük harca közepette a címvédő még a falat is érintette, de végül sikerült a második pozícióban célba vinnie a Hendrick Motorsports 5-ös Chevyjét.
A harmadik helytől kezdve a Joe Gibbs Racing kvartettje zárt libasorban Kyle Busch-sal, Denny Hamlinnel, Christopher Bellel és Martin Truex Jr.-ral.
Kurt to the lead! Kyle in the wall! ? pic.twitter.com/4g6jLRIhZ1
— NASCAR (@NASCAR) May 15, 2022
A 23XI társtulajdonosaként jegyzett Hamlin ráadásul triplán is örülhetett, lévén a csapat másik pilótája, Bubba Wallace a tizedikként fejezte be a futamot.
„Nem tudom eléggé megköszönni Kurtnek” – mondta a háromszoros Daytona 500 győztes.
„Ez volt a Jordan Brand első versenye. Nagyon irigy vagyok rá, hogy ő vezethette ezt az autót, ráadásul ennyire gyorsan! Nem éreztem még ilyet akkor sem, amikor én magam nyertem. Ez teljesen más! Köszönöm neki!”
A legboldogabb viszont kétségkívül a Toyota lett, hiszen az összes autójuk a top 10-ben landolt.
A versenyen azonban nem mindenkinek az arcára ült ki mosoly.
A balesetek többségét bal-hátsó defektek okozták.
Rögtön az első szakaszban Daniel Suarez találta meg emiatt a falat.
A Trackhouse Racing pilótája azt szerette volna, ha a segítségérő siető biztonsági csapat emberei betolják. Ők azonban úgy döntöttek, inkább elvontatják az autót, a mexikói szerencsétlenségére pedig a vonóhoroggal még kárt is okoztak a 99-es Chevyben.
Hosszas javítás után Suarez visszacsatlakozhatott a mezőnyhöz, de végül csak a 33. lett tizenegy kör lemaradásban.
Ugyancsak defekt miatt vethetett keresztet a potenciális jó eredményre többek között Chase Elliott és William Byron is.
A verseny során vadonatúj hősök is születtek a Petty GMS Motorsports 43-as, Erik Jones által vezetett Chevyjének pitcsapata képében. Az autóra teljesen rászorult a jobb-hátsó kerék anyacsavarja, amit aztán kőkemény munkával csak bő 10 perc után tudtak leszedni.
A műveletet szinte végig, élőben közvetítette a FOX Sports, aminek révén valódi rajongótáborra tettek szert.
Az eset után Jones vissza tudott térni a pályára, de csak a harminckettedik lett hat kör hátrányban.
A kerékfiaskóról ebben a cikkben olvashatsz bővebben:
>>>>>10 (!!!) perces kerékcsere után új viking-hőst avatott a Cup
Az első szakaszt Kyle, a másodikat pedig Kurt Busch nyerte.
A NASCAR Cup következő bevetésére május 22-én, a Texas Motor Speedwayen kerül sor, méghozzá a bajnokságon kívüli, pénzdíjas All-Star Race képében.
Ezen futam finoman szólva is rendhagyó formátumát itt ismertettük:
>>>>>Eldobod az agyad az All-Star futam formátumától


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough