NASCAR: Michael Jordan cipőjében nyert Kurt Busch, Toyota-örömünnep Kansasben

NASCAR: Michael Jordan cipőjében nyert Kurt Busch, Toyota-örömünnep Kansasben
credit: Chris Graythen/Getty/NASCAR Media
NASCAR: Michael Jordan cipőjében nyert Kurt Busch, Toyota-örömünnep Kansasben


Szerencsét hozott Kurt Buschnak a vadonatúj és roppant látványos Air Jordan III Black Cement dizájn.

A 23XI Racing versenyzője idén lett a gárda többségi tulajdonosához, Michael Jordanhez köthető világhírű brand legújabb arca.

Vasárnap, a Kansas Speedwayen pedig először hajthatott pályára a híres Jumpman kiemelt támogatását élvezve.

A belé fektetett bizalmat végül Busch azzal hálálta meg, hogy egyenesen a victory lane-re vezette az ikonikus sportcipő összetéveszthetetlen mintázatát viselő, 45-ös Toyotát.

Ezzel a 43 éves vegasi NASCAR Cup karrierje harmincnegyedik elsőségét ünnepelhette, ebből az elsőt a 23XI színeiben.

Jelen sikere továbbá azt is jelenti, hogy a 2022-es idény eddigi tizenhárom fordulóján tizenegy különböző pilóta aratott győzelmet.

Mindemellett Busch már azt is elmondhatja magáról, hogy egyaránt nyert Dodge-dzsal, Chevyvel, Forddal és Toyotával is.

„[Az autó Air Jordan dizájnját látva] azt éreztem, hogy úgy kell játszanom mint minden idők legjobbjának, úgy kell vezetnem, mint minden idők legjobbja” – nyilatkozta a 2004-es bajnok, aki harmincharmadik nekifutásra tudott győzni ezen a pályán.

„Sok csapatnál és gyártónál megfordultam már. Most pedig kipipáltam a Toyotát is. Ez az egésze a családról szól. Szeretem az otthoni családomat, a KBI-nál lévő alkalmazottaimat és mindenkit a 23XI-nél. Erről szól a kemény munka. Meg fogom találni Totót, Kansasben vagyok! Imádom!”

Busch 116 kört – magasan a legtöbbet – töltötte az élen, a hajrában komoly csatát vívva Kyle Larsonnal.

Kettejük harca közepette a címvédő még a falat is érintette, de végül sikerült a második pozícióban célba vinnie a Hendrick Motorsports 5-ös Chevyjét.

A harmadik helytől kezdve a Joe Gibbs Racing kvartettje zárt libasorban Kyle Busch-sal, Denny Hamlinnel, Christopher Bellel és Martin Truex Jr.-ral.



A 23XI társtulajdonosaként jegyzett Hamlin ráadásul triplán is örülhetett, lévén a csapat másik pilótája, Bubba Wallace a tizedikként fejezte be a futamot.

„Nem tudom eléggé megköszönni Kurtnek” – mondta a háromszoros Daytona 500 győztes.

„Ez volt a Jordan Brand első versenye. Nagyon irigy vagyok rá, hogy ő vezethette ezt az autót, ráadásul ennyire gyorsan! Nem éreztem még ilyet akkor sem, amikor én magam nyertem. Ez teljesen más! Köszönöm neki!”

A legboldogabb viszont kétségkívül a Toyota lett, hiszen az összes autójuk a top 10-ben landolt.

A versenyen azonban nem mindenkinek az arcára ült ki mosoly.

A balesetek többségét bal-hátsó defektek okozták.

Rögtön az első szakaszban Daniel Suarez találta meg emiatt a falat.

A Trackhouse Racing pilótája azt szerette volna, ha a segítségérő siető biztonsági csapat emberei betolják. Ők azonban úgy döntöttek, inkább elvontatják az autót, a mexikói szerencsétlenségére pedig a vonóhoroggal még kárt is okoztak a 99-es Chevyben.

Hosszas javítás után Suarez visszacsatlakozhatott a mezőnyhöz, de végül csak a 33. lett tizenegy kör lemaradásban.

Ugyancsak defekt miatt vethetett keresztet a potenciális jó eredményre többek között Chase Elliott és William Byron is.

A verseny során vadonatúj hősök is születtek a Petty GMS Motorsports 43-as, Erik Jones által vezetett Chevyjének pitcsapata képében. Az autóra teljesen rászorult a jobb-hátsó kerék anyacsavarja, amit aztán kőkemény munkával csak bő 10 perc után tudtak leszedni.

A műveletet szinte végig, élőben közvetítette a FOX Sports, aminek révén valódi rajongótáborra tettek szert.

Az eset után Jones vissza tudott térni a pályára, de csak a harminckettedik lett hat kör hátrányban.


A kerékfiaskóról ebben a cikkben olvashatsz bővebben:

>>>>>10 (!!!) perces kerékcsere után új viking-hőst avatott a Cup


Az első szakaszt Kyle, a másodikat pedig Kurt Busch nyerte.

A NASCAR Cup következő bevetésére május 22-én, a Texas Motor Speedwayen kerül sor, méghozzá a bajnokságon kívüli, pénzdíjas All-Star Race képében.


Ezen futam finoman szólva is rendhagyó formátumát itt ismertettük:

>>>>>Eldobod az agyad az All-Star futam formátumától