IMSA: A kötelező oltás miatt bajnokesélyes csapatok hagyhatják ki a kanadai versenyt

Július első hétvégéjén kerül megrendezésre az IMSA WeatherTech SportsCar Championship idei szezonjának egyetlen, USA-n kívüli fordulója.
Az ontariói Canadian Tire Motorsport Parkban (CTMP) egyaránt pályára hajt a DPi, az LMP3, a GTD Pro és a GTD kategória, továbbá a Michelin Pilot Challenge, valamint az IMSA Prototype Challenge is versenyt rendez.
Jelen állás szerint azonban komoly esély van arra, hogy a futamok rendkívül csonka mezőnnyel zajlanak majd le.
Ennek oka a koronavírus elleni oltásban rejlik.
Kanadába továbbra is csak olyan emberek léphetnek be, akik már megkaptak minimum két adag, a kormány által elfogadott vakcinát (a Janssen esetében egyet).
„Továbbra is készülünk a Chevrolet Grand Prix-re” – jelentette ki az IMSA elnöke, John Doonan a SportsCar365-nek adott interjújában.
„Folyamatosan kapcsolatban vagyunk a csapatokkal, a versenyzőkkel és a gyártókkal a kötelező oltás miatt. Ez az emberek saját, személyes választása és vannak olyanok, akik nincsenek beoltva, így nem felelnek meg a Kanada által támasztott követelményeknek. Bárcsak másként lenne, de ez az ottani előírás. Az IMSA régóta fennálló partnerséget ápol a CTMP-vel és van egy megállapodásunk, aminek értelmében versenyt kell rendeznünk. Szerencsére három év után végre képesek vagyunk ezt lebonyolítani. Oda fogunk utazni és a visszajelzések alapján a rajongók elképesztően izgatottak, hogy újra láthatnak bennünket.”
Az IMSA hivatalosan nem hozta nyilvánosságra, hogy a paddock tagjai közül hányan nincsenek beoltva.
A hírek szerint azonban az arányuk meghaladja a 25%-ot.
Már több bajnokesélyes IMSA-gárda is utalást tett arra, hogy a kötelező vakcina miatt inkább kihagyják a versenyt. A helyzet ugyanez a Pilot Challenge esetében is.
Doonan megerősítette, hogy a mezőny tagjai több vészmegoldást is ajánlottak arra az esetre, ha csonka létszámmal zajlanának le a kanadai futamok.
Felmerült a verseny bajnokságon kívülinek nyilvánítása, valamint az is, hogy engedélyezzék a csapatok számára, hogy a szezon végén semmisnek nyilváníthassák a legrosszabb eredményeiket.
Mások egyenesen azt kérték, kaszálják el a Chevrolet GP-t és pótolják más pályával. Potenciális lehetőségként szóba került egy második forduló Watkins Glenen is.
Az IMSA azonban egyelőre hallani sem akar ezekről.
„Nem hisszük, hogy ez lenne a helyes megoldás. Ha úgy döntenek, nem mennek Kanadába, akkor nyilvánvalóan nem fognak pontokat sem gyűjteni, a bajnokságért viszont továbbra is küzdhetnek. Őszintén remélem, mindenki megtalálja a módját annak, hogy átutazzanak. Mi megyünk és megrendezzük a versenyt.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough