IndyCar: Herta nyerte a végtelenségig őrült, esős indianapolisi GMR Grand Prix-t
Hamisítatlan káoszfutamra került sor szombaton az Indianapolis Motor Speedway road vonalvezetésén.
Szinte a komplett viadal esős körülmények között zajlott le, mindössze csak a csapadék intenzitása változott. Ez azonban bőven elég volt ahhoz, hogy feje tetejére állítsa a csapatok stratégiáját.
A futam során összesen nyolc alkalommal kellett különböző incidensek miatt pályára küldeni a pace cart, ezek közül ráadásul az utolsó sárga alatti befejezést is eredményezett.
A versenytávot 85 körben, vagy 120 percben határozták meg, a megszakítások miatt pedig végül az időlimit lépett életbe.
Alig két perccel a vége előtt azonban Juan Pablo Montoya falnak csapta az Arrow McLaren SP 6-os Dallara-Chevyjét, azonnal taccsra vágva a felfüggesztést.
Ez a baleset nagy érvágás volt a szériába egy év után visszatérő kolumbiainak, akinek a hajrában komoly esélye volt egy igazán jó eredményre.
A huszonharmadik pozícióból rajtolt veterán már a hatodikként haladt, amikor a csattanás bekövetkezett.
„Sajnálom srácok, egy kicsit könnyedén vettem” – mondta JPM a csapatárdión.
„Azt hiszem, hogy az abroncsnyomás is alacsony volt… És ez a kibaszott szélvédő… Szart sem lehet látni vele az esőben.”
Az incidens után az élen álló Colton Hertának már csak be kellett csorogni a célba, hogy aztán rögtön útba is ejthesse a victory lane-t.
Az Andretti Autosport ifjonca a kvalifikáción a tizennegyedik helyet szerezte csak meg, a kaotikus futam során azonban gyorsan az élmezőnybe kapaszkodott köszönhetően csapata zseniális stratégiai húzásainak.
Persze ő maga is rendesen odatette magát, miközben bemutatta az utóbbi évek talán leglátványosabb mentését is.
„Ez volt életem legnehezebb versenye” – konstatálta a leintés után Herta, aki immár a hetedik IndyCar-győzelmét ünnepelhette.
>>>>> Colton Herta elképesztő mentésére már nincsenek szavak [VIDEÓ]
Másodikként Simon Pagenaud-t érte a kockás zászló.
A Meyer Shank Racing veteránja egyben a legnagyobb ugrást is bemutatta a mezőnyben azzal, hogy startpozíciójához viszonyítva tizennyolc helyet jött fel (20 -> 2).
A dobogó legalsó fokát a pole-os Will Power foglalhatta el.
Befért még a top 5-be Marcus Ericsson a Chip Ganassi Racing, valamint Conor Daly az Ed Carpenter Racing színeiben.
Hatodikként az Arrow McLaren SP-t szolgáló Felix Rosenqvistet érte a kockás zászló, aki ezzel idei első top 10-es befutóját prezentálta.
Külön dicséretet érdemel a mezőny egyetlen egyautós alakulata, az első teljes szezonját teljesítő Juncos Hollinger Racing is, amelynek újonc pilótája, Callum Ilott a nyolcadikként ért célba. Ezzel teljes eddigi IndyCar-karrierje során először végzett a legjobb tízben.
Három további debütánsnak is sikerült a legjobb 15-ön belül landolni körhátrány nélkül.
Christian Lundgaard (RLL Racing) a kilencedik, David Malukas (Dale Coyne Racing) a tizenkettedik, míg Tatiana Calderon (AJ Foyt Racing) a tizenötödik lett. A bajnokság egyetlen hölgyversenyzőjének ráadásul még egy kör erejéig az élre is sikerült állnia.
Nem sokon múlt viszont, hogy ketten közülük ne okozzanak a leintéskor egy nagyobb tömegbalesetet.
A rossz látási viszonyok miatt Lundgaard belefutott Ilott autójába, a szétszóródó törmelékre pedig számos további versenyző vakon ráhajtott.
A futam után – akárcsak a fentebb idézett Montoya – többen is hangot adtak annak, hogy a felvert vízben szinte semmit sem láttak az aeroscreennel, amivel most először versenyeztek esős viszonyok közepette.
A GMR Grand Prix-t a kolumbiaihoz hasonlóan számos más pilóta is legszívesebb elfelejtené.
Rögtön az elején a címvédő Alex Palou egy kicsúszás után lefulladt, így visszaesett a mezőny legvégére. A Chip Ganassi Racing spanyolja végül a tizennyolcadikként fejezte be a futamot.
Közvetlenül mögötte a győzelemre sokáig esélyesnek számított O’Ward zárt, aki a 68. körben, sárga alatt forgott ki, majd a nem sokkal később végrehajtott kiállása végképp meghiúsította a jó eredményről szőtt álmait.
A verseny tavalyi győztese, Rinus VeeKay két kör lemaradásban ért célba, amiben közrejátszott a 21. körben történt balesete is.
Az Ed Carpenter Racing 21-es autóját vezető holland Ilottal ütközött, majd amikor megpróbált visszatérni a pályára, rögtön eltalálta a nagy tempóval érkező Devlin DeFrancesco.
A mezőny az elkövetkezendő két hétben is marad az IMS-en.
Innentől fogva viszont már a 2.5 mérföldes oválra koncentrálnak, amelyen kedden megkezdődik a 106. Indianapolis 500 edzéssorozata.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough