IndyCar: Indianapolisban debütál a virtuális sportbíró-rendszer

Vadonatúj, gondosan pozicionált LED-panelek fogadják ezen a hétvégén az IndyCar mezőnyét Indianapolisban.
A legendás IMS road-vonalvezetésén szombaton rendezendő GMR Grand Prix-n mutatkozik be ugyanis az EM Motorsports Marshalling System, aminek segítségével a kanyarokban eddig tevékenykedett sportbírók zászlójelzéseit helyettesítik.
A versenyirányítással közvetlenül összekötött rendszer kb. 50×50 centiméteres LED-kijelzők által fogja tudatni a mezőny tagjaival az éppen aktuális körülményeket, beleértve a pálya állapotát is.
Ez persze nem jelenti azt, hogy innentől fogva nem lesz szükség a sportbírókra, sőt az ő munkájukat is nagyban megkönnyíti az újítás.
A széria versenyigazgatója, Kyle Novak magyarázata szerint a paneleket konzolok segítsével az önkéntes dolgozók fogják megjeleníteni.
A várakozások szerint ezen megoldás révén láthatóbbak lesznek a színkódok, aminek köszönhetően a csapatok az eddigieknél hamarabb reagálhatnak a pálya pillanatnyi állapotára, emellett pedig a bírák is gyorsabban értesülnek az esetleges incidensekről.
A tradicionális megoldás során egy sportbíró lengette a zászlót, míg egy másik rádión keresztül értesítette Novakékat. A virtuális rendszer által viszont a folyamat másodpercek alatt végbemegy.
Balesetek, vagy egyéb, a körözést megzavaró események esetén további segítséget nyújtanak a versenygépekben elhelyezett GPS-jeladók, amelyek által könnyedén meg tudják határozni a pillanatnyi álllást is.
Kiküszöbölhetővé válnak az olyan problémás szituációk, mint pl. a sárga jelzés életbe lépését megelőző állás sorrend meghatározása.
Arra, hogy ez milyen gondokat már számos példát láthattunk az elmúlt években – különösen kvalifikációkon -, amikor hosszú időbe telt, mire a videófelvételek, live timing és egyéb adatok alapján el tudták dönteni, ki az, aki az incidens előtt továbbjutó helyen állt.
Valamennyi virtuális jelzés természetesen az autók cockpitjében is megjelenik.
AZ EM Motorsports már hosszú évek óta számít az IndyCar kiemelt partnerének.
Többek között ők bocsátják a széria rendelkezésére azt a rendszert, amivel balesetek esetén az adatokat gyűjtik és elemzik, valamint a versenyzők fülében viselt gyorsulásmérő szenzort is.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough