Az IndyCarban is érintett Liberty Media szerint az F1 sokkal jobb élményt nyújt az Indy 500-nál

Az IndyCarban is érintett Liberty Media szerint az F1 sokkal jobb élményt nyújt az Indy 500-nál
credit: Penske Entertainment/Joe Skibinski
Az IndyCarban is érintett Liberty Media szerint az F1 sokkal jobb élményt nyújt az Indy 500-nál


Ezen a héten zajlott le a virtuális Bloomberg Power Players Summit.

Az esemény egyik kiemelt vendége a Liberty Media elnök-vezérigazgatója, Greg Maffei volt, a fő témának pedig a Miami Nagydíj, ezzel együtt a Formula 1 amerikai terjeszkedése számított.

Az üzletember külön kiemelte, hogy a világbajnoki sorozat az elmúlt időszakban óriási hangsúlyt fektetett a tévés közvetítések színvonalának emelésére, érdekesebbé tételére is.

Ennek kapcsán nem mulasztott el párhuzamot vonni az IndyCarral, amelynek versenyeit hosszú évek óta lényegében változatlan szisztéma szerint tárják a képernyők előtt ülő nézők elé, ráadásul – az F1-gyel ellentétben – rengeteg reklámmal megszakítva.

„Igyekszünk érdekesebb élményt nyújtani a rajongóknak” – mondta Maffei.

„Ha önök közül nézte valaki tavaly az Indianapolis 500-at, akkor észrevehetik a különbséget, hogy mennyivel jobb, erősebb is az F1 közvetítése az Indynél. Mondom ezt úgy, hogy egyáltalán nem vagyok elfogult, mivel a múlt évben egy olyan csapat nyerte meg az Indy 500-at, amelyben mi is érdekeltek vagyunk befektetőként. Ugyanakkor ha mindkettőt megtekintik, akkor biztosan arra a véleményre jutnak, hogy az F1 sokkal jobb élményt nyújt a tévében az IndyCarnál.”

A Liberty Media 2020-ban tett szert kisebb tulajdonjogra a Meyer Shank Racingen belül, amely egy évvel később Helio Castronevesszel megnyerte a legendás ötszáz mérföldes versenyt.

A vállalat ráadásul a múltban már több alkalommal is kísérletet tett az IndyCar felvásárlására, de sikertelenül.

A legutóbbi komoly ajánlatot három éve tették, a Hulman-család azonban úgy látta, hogy a bajnokság, valamint az Indianapolis Motor Speedway jobb kezekben lenne Roger Penske-nél, így végül neki adták el.

Ennek ellenére azóta is fel-felröppennek pletykák arról, hogy a Liberty még mindig nem hagyta annyiban a dolgot.

A legutóbbi ilyen spekuláció idén áprilisban látott napvilágot. Ekkor viszont már kizárólag csak a széria megvételének szándékáról szóltak a hírek.

Penske azonban rögtön cáfolt, méghozzá igencsak frappánsan.

“Ez a leghülyébb dolog, amit valaha hallottam!” – nyilatkozta a Kapitány a RACER-nek.

„Hadd mondjam el, hogy ennek számomra semmi értelme nincs. Nem birtokolhatod az Indianapolis Motor Speedwayt úgy, hogy közben nem tudod támogatni az IndyCart, vagy fordítva. Az IndyCar semmi Indianapolis nélkül. Nincs annyi pénz a világon, ami akár csak csábítani tudna arra, hogy eladjam. Nem is kell, mert nem a pénzért csinálom, hanem azért, mert imádom ezt a sportot a versenyzés, a marketing és a technológia szempontjából egyaránt. Családként vállaltuk a felelősséget arra, hogy üzemeltetjük az Indianapolis Motor Speedwayt és még jobbá tesszük. Amint eltávolítanak egy elemet az autóról, akkor már nem is fog úgy működni. Én pedig nem az a fickó vagyok, aki elad bármit, hanem az, aki megvesz. Értve vagyok?”