Palou annak örülne a legjobban, ha az IndyCar visszatérne Japánba

Alex Palou már azt megelőzően igazi sztárnak számított Japánban, hogy a világ többi része egyáltalán megismerte volna a nevét.
A spanyol pilóta 2017-ben a japán F3-ban mérette meg magát, majd két évvel később már egyszerre versenyzett a Super Formulában és a Super GT-ben.
Utóbbi bajnokságban a McLaren Customer Racing Japan színeiben körözhetett, amely gárda társtulajdonosának, Kazumichi Goh-nak hatalmas szerepe lett az amerikai karrierjének beindításában is.
Az üzletember 2020-ban társtulajdonosként beszállt a Dale Coyne Racing 55-ös Dallara-Hondájába, aminek révén Palou megejthette debütálását az IndyCarban.
A többi történelem.
A most 25 éves versenyző tavaly már a Chip Ganassi Racinggel róhatta a köröket, rögtön első közös szezonjuk végén pedig bajnoki címmel hálálta meg a belé vetett bizalmat.
Palou azonban máig szívesen gondol vissza a felkelő nap országában töltött időszakára.
„Nagyszerű tapasztalatokat szereztem Japánban és néha hiányzik az az atmoszféra, amit a rajongók keltettek” – nyilatkozta az IndyCarban az eredményei ellenére is úgymond mellőzött tehetség.
„Őrület, hogy milyen sok ember látogatott ki mindig a pályára. Hiányolom egy kicsit a kultúrát is és azt, hogy mekkora precizitással kezelnek mindent. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem érzem jól magam ott, ahol most vagyok. A legjobb pillanataimat élvezhettem ki itt és mindig is az USA-ban szerettem volna élni, úgyhogy nem cserélném el. Ugyanakkor azt szeretném, hogy egy napon az IndyCar visszatérne Japánba, mert akkor megkaphatnám mindkét világból a legjobbat, nemde? Szerintem fantasztikus lenne, ráadásul volna értelme is. A bajnokság már járt ott korábban, van a mezőnyben japán gyártó és legfőképpen itt van Takuma, aki kétszeres Indy 500 győztes. Előnyt kovácsolhatnánk ezekből a dolgokból. Ugyanez igaz Mexikóra is Patóval. Őrültem mókás lenne!”
Az amerikai open-wheel naptárának korábban ékes részét képezte a Twin Ring Motegi.
A létesítmény 1998-2002 között a CART, 2003 és 2011 között pedig az IRL/IndyCar mezőnyét látta vendégül. A legutolsó évben azonban már a road-vonalvezetést használták, miután az ovál súlyosan károsodott a tóhokui földrengés következtében.
Jelen állás szerint egyáltalán nincs terítéken a széria számára egy újabb kiruccanás Japánba, mivel az észak-amerikán belüli növekedésre kívánnak összpontosítani.
Palou mindenesetre rendületlenül népszerű az országban.
„Észrevettem, hogy még mindig milyen sok japán rajongó követ a közösségi médiában. Őrület, hogy továbbra is itt vannak velem, noha én már eljöttem. Jellemző, ha már nem versenyzel ott, akkor nem is figyelnek rád többé, vagy legalábbis nem akkora érdeklődéssel. Engem viszont rendületlenül követnek, támogatnak és vásárolják a merchandise-termékeimet is. Félig-meddig már japánként tekintenek rám, ami számomra tökéletes! Nehéz dolog beilleszkedni egy ilyen kultúrába, ezért nagyon jó érzés mindezt megtapasztalni. Ez teszi számomra Japánt annyira különlegessé és ezért is hiányzik, mert látom, hogy mennyire szurkolnak nekem még mindig.”
Palou maga is igyekszik képben maradni Japán legnagyobb bajnokságának eseményeit illetően.
„Nagyon is odafigyelek a Super Formulára. Nagyon sok kapcsolatom van még mindig ott. Egykori csapattársam, Tadasuke Makino rendkívül gyors, nagyra értékelem őt. Rajta kívül az egyik toyotás pilóta, Ryo Hirakawa is erős teljesítményt nyújt az elmúlt három, vagy négy évben. Nagyon, nagyon tehetséges, mindent belead és a győzelemért harcol függetlenül attól, hogy jó, vagy rossz autóban ül. Őszintén szólva a színvonal rendkívül magas és számos jó versenyző van odaát.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough