HIVATALOS: Megvan a 33. nevező, teljes az Indy 500 mezőnye!
Annyi viszontagság után hivatalos bejelentésre került a 106. Indianapolis 500 rajtrácsának harmincharmadik tagja.
A legendás verseny nevezési listája hónapok óta harmickét autó/versenyző kombón állt, a potenciális új programok pedig egymás után adták be a kulcsot.
Ennek okat többrétű volt: szponzortalanság, érdekellentétetek, valamint szakemberhiány egyaránt ellehetetlenítette a csapatok terveit.
A Penske Entertainment azonban igyekezett minden tőle telhetőt megtenni azért, hogy elkerüljék azt a csúfságot, miszerint nem lesz meg idén az Indianapolis 500 tradicionáis létszámú mezőnye.
Ezen erőfeszítések pedig végül sikerrel is jártak.
A „tradíció megmentője” egy háromcsapatos összefogás lett a a Cusick Motorsports, a DragonSpeed és az AJ Foyt Racing által.
A 25-ös számú Dallara-Chevy volánja mögött Stefan Wilson készülődhet karrierje negyedik Indy 500-as bevetésére.
Főszponzorként a LOHLA Sport, a GNARLY Premium Cut Jerky és a Sierra Pacific Windows támogatását élvezhetik, de emellett még anyagi fedezetet nyújt többek között a Neptune Systems, a ConnectDoc, a Rayne Nutrition, a Topping & Legnon Wine, a Rembrandt Charms, valamint két óriási rajongó, bizonyos Mr. és Mrs. James Lowes.
Az autót és hozzá a felszerelést az AJ Foyt Racing bocsátja rendelkezésükre.
A Cusick tavaly debütált az Indy 500-on, még az Andretti Autosport partnereként. A 25-ös gépet akkor is a néhai Justin Wilson öccse vezette, kiemelt partnerük pedig a LOHLA volt.
A DragonSpeed viszont igazi, nem várt visszatérőnek számít.
Az Elton Julian vezette gárda 2019-ben debütált az IndyCarban.
A 103. Indianapolis 500-nak egyesen az egyik csodacsapatává váltak, miután rögtön az első kvalifikációs napon bejutottak a mezőnybe a 81-es Dallara-Chevyt vezető, minden ováltapasztalatot nélkülöző Ben Hanleyvel.
A gárda 2020-ban már legalább tíz versenyen szeretett volna indulni, a járványhelyzet miatt viszont csak az Indy 500 jött össze szintén Hanley közreműködésével.
Ezen fordulón ráadásul Penske hathatós közreműködésével vehettek részt, miután a Kapitány nem szerette volna, ha pont az irányítása alatt lezajló első 500-on ne lett volna meg a 33 autó.
A DS végül bejelentette, hogy 2021-től már nem lesznek tagjai az IndyCar mezőnyének, mivel az összes erőforrásukkal a sportautózásra kívánnak koncentrálni.
A Dallara-kasztnijukat el is adták a Meyer Shank Racingnek, amivel végül Helio Castroneves 2021-ben megnyerte negyedik Indy 500-át.
A DS idén április elején közölte először, hogy szívesen tiszteletüket tennék újra a Brickyardon.
“2020-ban mindössze 2.5 nappal a berakodás előtt kaptuk a hívást az IndyCartól, hogy versenyezzünk az Indianapolis 500-on” – írták Twitteren.
“A road-autót már az IMS-en építettük át, majd szilárdan tartottuk a 17-20. helyet, de kockáztattunk és vesztettünk az üzemanyag-stratégia miatt. Végül a 23.-ok lettünk. Ha most belekezdenénk valamibe, akkor sokkal előbbre járnánk!”
Nos, a program megvalósult.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough