NASCAR: A Toyota miatt nem igazolhat más csapathoz Kyle Busch?

Továbbra sem lehet tudni, hogy mi lesz Kyle Busch jövője a NASCAR Cup Seriesben.
A kétszeres bajnok jelenlegi szerződése az idei év végén jár le.
Az általa vezetett 18-as számú Toyota főszponzora, a Mars Inc. a mostani szezon végén távozik a NASCAR-ból, az autó anyagi háttere pedig még mindig nincs bebiztosítva 2023-ra.
Nemrég Busch kendőzetlenül ki is jelentette, hogy fogalma sincs mi lesz vele.
Ha a Joe Gibbs Racingtől távoznia kell, akkor még a visszavonulást is kilátásba helyezte, mivel semmi esélyt nem lát arra, hogy egy másik alakulatnál köt ki.
Nagyon kevés, potenciálisan üressé váló hely kínálkozik jelenleg a következő idényre nézve.
Jövőre már biztosan felszabadul egy jó ülés a Stewart-Haas Racingnél Aric Almirola visszavonulása révén.
Corey LaJoie szerint azonban vajmi kevés esély lehet arra, hogy Busch a 10-es Fordban köthet ki.
„Nagyon sok tényezőt kell figyelembe venni” – magyarázta a Spire Motorsportsnak vezető pilóta saját, Stacking Pennies című podcastjében.
„Ha a Ford azt akarja, hogy Busch versenyezzen a 10-esben, akkor nem elég csak közel nyolc számjegyű összeget fizetni neki. Belépnek a kőkemény vállalati érdekek, amelyeket rendkívül nehéz, sőt, szinte lehetetlen úgy megoldani, hogy mindenki elégedett legyen.”
LaJoie ezzel arra utalt, hogy a kétszeres bajnok tulajdonában van jelenleg a harmadosztályt képező Truck Series egyik legjobb csapata.
A Kyle Busch Motorsports ráadásul a Toyotával van szerződésben, amely a JGR partnere is. A japánok pedig utánpótlás-programként tekintenek a KBM-re.
Ebből adódóan nyilvánvalóan nem örülnének annak, ha Busch egy másik gyártóval kapcsolatban álló csapathoz igazolna a Cupban.
„Itt nem csak arról van szó, hogy aláírna az SHR-hez” – folytatta LaJoie.
„Ebben az esetben a Toyota elveszítené a neveldéjét, amit nagyon nem szeretnének. A kérdés az, ha mégis átvenné a 10-est, akkor a Ford hajlandó lenne-e hatmillió dollárt szánni arra, hogy átvegyék a KBM autóit.”
Buschnak tehát eléggé beszűkültek a lehetőségei.
A Truck-csapata érdekeit a Totyotával való folytatás szolgálja a legjobban.
A Cupban viszont a Joe Gibbs Racingnen kívül csak a 23XI Racing versenyez ezzel a márkával.
Utóbbi alakulat a JGR-rel áll technikai partnerségben, társtulajdonosa Busch csapattársa, Denny Hamlin, egyik pilótája pedig tulajdon bátyja, Kurt Busch.
Jelen állás szerint viszont mind idősebb Busch, mind pedig a másik gépüket terelgető Bubba Wallace szerződése több évre betonbiztos a 23XI-nél, harmadik autó indítása pedig egyelőre még csak tervben sincs.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough