Andrettinek van egy ötlete arra, hogyan vághatna vissza az IndyCar az F1-nek
A Las Vegas-i verseny érkezésével a Formula-1-nek már három állomása is lesz az USA-ban.
Ennek kapcsán Mario Andretti úgy véli, válaszként az IndyCarnak is élő kell rukkolnia valami igazán ütőssel. A legjobb megoldás pedig szerinte egy régi formátum, a Tripla Korona átfazonírozott feltámasztása lenne.
„Véleményem szerint határozottan felpezsdítené a szezont” – nyilatkozta az Autoweeknek az élő legenda.
„Az IndyCar már önmagában véve is különbözik az F1-től. Ki lehetne emelni Long Beachet, egy ideiglenes utcai pályát, ami rendkívül népszerű és szilárdan áll a naptárban. Aztán ott van Indianapolis, természetesen a superspeedway, majd egy road, a szezon utolsó versenyét képező Laguna Seca által. Ez a három esemény nagyon jól passzolna a tényhez, hogy az IndyCar pilótái a legsokoldalúbbak. Szerintem ez egy átkozottul jó ötlet! Olyan lenne, mint egy bajnokság a bajnokságon belül.„
KAPCSOLÓDÓ:
>>>>>Andretti: Kínos lenne, ha az IndyCar másolná a Drive to Survive-ot
„Beleszámítana az összetettbe, ugyanakkor lenne egy saját, külön pontversenye is. A NASCAR-nak ott van a rájátszás, plusz minden verseny szakaszokból áll, hogy feldobják a dolgokat. Az IndyCar számára a Tripla Korona még nagyobb jelentőségű lenne. Külön gyűrű járna érte, amit viselhet a ‘Tripla Korona’ bajnoka. Egy ilyennek a bevezetése nagyszerű kezdés lehetne ahhoz, hogy az IndyCar megmutassa, miről is szól a széria és büszkévé tenne, hogy ez a sokszínűség végre értéket kap.”
A Tripla Korona fogalma nem újkeletű az amerikai open-wheelben.
Az akkoriban még kizárólag oválokon versenyző bajnokságban 1971-ben írták ki először a formátumot.
A dicsőség azé a pilótáé lehetett, aki képes volt a szezon során egyaránt megnyerni az Indianapolis Motor Speedwayen, a Pocono Racewayen, valamint az Ontario Motor Speedwayen rendezett ötszáz mérföldes versenyeket.
Az OMS-t 1980-ban bezárták, így a Tripla Korona harmadik pillére a következő évtől már a Michigan International Speedway lett.
A minibajnokság egészen 1989-ig volt a mindenkori naptár része.
Az IndyCar végül Pocono visszatérésével párhuzamosan, 2013-ban élesztette fel újra a Tripla Koronát, amely az Indy 500 mellett ekkor már a fontanai Auto Club Speedwayt foglalta magában.
/A történethez azonban hozzátartozik, hogy ebben a szezonban Pocono még csak négyszáz mérföldes versenyt rendezett./
Ha egy versenyző meg tudta volna nyerni mindhárom fordulót, akkor a Fuzzy’s Ultra Premium Vodka támogatása révén egymillió dollár ütötte volna a markát, két pillér behúzása esetén pedig 250.000.
Az eddigi utolsó két Tripla Koronán, 2014-ben és 2015-ben már dupla pontozással emelték ki az ötszáz mérföldes futamokat.
A huszonkét TK-idényből mindössze egyszer, 1978-ban sikerült egy versenyzőnek – név szerint Al Unsernek – behúznia mindhárom pillért.
„Akkoriban még volt értelme annak, hogy a három ötszáz mérföldes versenyt Tripla Koronává tegyék” – magyarázta Andretti.
„Most viszont már sokkal nagyobb jelentőséggel bírna, ha a széria diverzitását raknák a kirakatba utcai, épített és oválpályákkal.”
Az IndyCart tulajdonló Penske Entertainment egyébként idén már kiírt egy Mario ötletéhez hasonló programot.
A PeopleReady nevű munkaerő-közvetítésben utazó vállalattal partnerségben elindították a PeopleReady Force for Good Challenge-et.
A kihívás során az a versenyző, aki 2022-ben elsőként tud győzelmet aratni mindhárom pályatípuson egymillió dollárt nyer.
Ennek felét megoszthatja csapatával, míg a másik 500.000 dollárt egy általa választott jótékonysági célra kell felajánlania.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough