MEGA BREAKING: Megváltozik az Indianapolis 500 kvalifikációs formátuma!

Rendkívüli változásról rántotta le a leplet az IndyCart és az Indianapolis Motor Speedwayt tulajdonló Penske Entertainment.
Ennek értelmében idén jelentősen módosul az Indianapolis 500 kvalifikációjának lebonyolítása.
Az eddigiek során a kétnapos időmérő első, szombati felvonásán a versenyzők egyenként megtették négykörös kísérletüket – vagy kísérleteiket -, aminek eredménye alapján véglegessé vált a 4-10. (maximum 33 gép esetén 11.) sorok felállása.
Ha több nevező érkezett, mint harminchárom, akkor a vasárnapi Bump Dayen alakult ki a 11. sor, valamint a kiesők névsora.
Rajtuk kívül az előző napi tabella legjobb kilenc autója is pályára hajtott, hogy eldöntsék az első három sor, ezzel együtt pedig a pole sorsát.
Az idei évben viszont már a Fast 9 szegmenst felváltja a Fast 12, majd a Fast 6.
Május 21-én szokás szerint le fog menni a komplett mezőny, ezúttal viszont már a legjobb 12 fog továbbjutni a másnapi, második szegmensbe.
22-én, vasárnap ők ismét megtehetik a négykörös kísérletüket, aminek újfent az átlaga fogja meghatározni a végső sorrendet. Közülük a leggyorsabb hat ismét pályára hajt, hogy eldöntsék az első két sort.
Mindezt megelőzően reggel egy 90 perces edzést is kiírnak számukra.
Harmincháromnál több nevező esetén már nem Bump Dayt, hanem a dirt-pályákról ismert kifejezéssel élve Last Chance Qualifyingot írnak ki, akik a rajtrács utolsó soráért csaphatnak össze.
A Fast 12/6-szel ellentétben ők több kísérletnek is nekifuthatnak.
Jelen állás szerint ebben az évben minimális esély van az LCQ-ra, mivel nem valószínű, hogy több jelentkező lesz a mezőny tradicionálisan meghatározott létszámánál.
Ebből adódóan várhatóan már az első napon kiderül, hogy kik birtokolják majd a 30-33. startpozíciókat.
A pole-ért 100.000 dolláros bónusz jár, emellett bajnoki pontokat is osztanak.
A tizenkettedik pozíciót elnyerő 1 egységet, a rajtelső pedig 12-t kap.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough