NASCAR: Wallace-t még mindig üldözik a „s*ggfejek”

A legutolsó kör legutolsó kanyarjában mondhatott búcsút a jó eredményről szőtt álmainak Bubba Wallace vasárnap Talladegán.
A 23XI Racing versenyzője a befutó előtti tömegbaleset következtében csapódott nagy erővel a falnak, így végül csak a tizenhetedikként rangsorolták.
Ha ez nem lett volna elég, csapattársa, Kurt Busch ugyanebben a káoszban törte össze szintén az autóját, a társtulajdonos Denny Hamlin gépéből pedig a végére nemes egyszerűséggel kifogyott az üzemanyag.
Nem a 23XI futama lett tehát a GEICO 500, noha a hétvége előtt még hatalmas reményekkel érkeztek meg a legendás superspeedwayre.
Wallace tavaly ősszel itt szerezte meg élete első főkategóriás győzelmét, amit mindenképpen szeretett volna megismételni, immár normál körülmények között.
Azt a futamot ugyanis eső miatt 71 körrel hamarabb intették le.
Ezzel az alabamai pilóta a NASCAR legmagasabban jegyzett szériájának második afroamerikai futamgyőztese lett Wendell Scott 1963-as diadala óta, egyben az első az 1971-ben kezdődött Cup-érában.
Wallace sikerét azonban a közösségi médiában sokan megkérdőjelezték, mondván a NASCAR elcsalta számára a futamot.
Indoklásként felhozták, hogy a szóban forgó versenynek otthont adott Talladega Superspeedway egyrészt Bubba hazai pályájának tekinthető, másrészt pedig pontosan itt zajlott egy évvel korábban a hírhedt hóhérkötél-botrány.
Mint ismeretes, 2020 júliusában – egy héttel a konföderációs zászló Wallace által messzemenőkig támogatott betiltása után – a NASCAR bejelentette, hogy akasztófahurkot találtak a pilóta garázsán. Ez gyűlölet-bűncselekménynek minősül, így az FBI is bekapcsolódott az ügybe nem kevesebb, mint tizenöt ügynökkel.
Míg zajlott a nyomozás, a futam előtti felvezető show-t teljes egészében Bubbának szentelték. A mezőny tagjai tolták a rajtrácsra az autóját, majd felsorakoztak mögéje, így mutatva támogatásukat.
Végül azonban kiderült, hogy szó sem volt halálos fenyegetésről, a hurok pedig nem más,mint egy sima ajtónyitó zsinór, ami már évekkel korábban is ott lógott.
Sokan felhozták továbbá azt a tényt is, hogy az a futam pontosan két nappal azt követően került megrendezésre, hogy a NASCAR negatív előjellel a mainstream média radarjára került, miután az Xfinity-verseny után a közönség a győztes Brandon Brown interjúja közben megszületett a ‘Let’s go Brandon’-szlogen.
Az eset kapcsán rengetegen kezdték ismét azzal vádolni a NASCAR-t, hogy a rajongótábor aluliskolázott, rasszista redneckekből áll. Márpedig ezt a bélyeget a szervezet minden erejével igyekszik lemosni magáról.
A közösségi média szerint ráadásul a Cup-futamon, miután Wallace átvette a vezetést, a mezőny tagjai nem indultak meg előre, noha a spotterek ekkor már mindenkit figyelmeztettek a pillanatokon belül várható esőre, ami a verseny végét jelentheti.
Ezen vádakkal Wallace továbbra is napi szinten szembesül, de igyekszik nem foglalkozni velük.
„Rengeteg olyan eset történt már a múltban, amikor csapatok profitáltak a megváltozott körülményekből” – nyilatkozta még a múlt vasárnapi GEICO 500 előtt.
„Azok az emberek, akik pedig nem rajonganak értünk egészen a sírig állítani fogják, hogy bunda volt és csak azért nyertünk, mert esett. A mezőny mind a negyven tagja tudta, hogy esni fog. Miért nem ők nyertek? Nem tudok állandóan a közösségi médiában lógni, de sajnos van az a rossz szokásom, hogy visszaolvasok…. Amikor rákattintok a posztokra és elolvasom a kommenteket, akkor rögtön realizálom is, hogy még mindig itt vannak a seggfejek.”

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough