Indy 500: Hajszálon múlt a katasztrófa, lefújták a tesztet

A tervezettnél hamarabb kellett belengetni a kockás zászlót a 106. Indianapolis 500 hivatalos tesztsorozatának első felvonásán.
A nap folyamán több incidens is történt, a pontot az i-re viszont egy hajmeresztő jelenet tette fel.
A pitlane-ről kifelé jövet Will Power elvesztette uralmát a Team Penske 12-es Dallara-Chevyje felett és egyenesen a pályára csúszott, közvetlenül a nagy tempóval érkező autók elé.
Az Andretti Autosportnak vezető Colton Herta az ütközés elkerülése miatt korrigálni kényszerült, ennek következtében megforgott, majd tehetetlenül gurult vissza keresztbe, a belső fal felé.
Ekkor lett része a második, igazán meleg helyzetben, miután csak a mázlin és a reflexeken múlt, hogy Marcus Ericsson (Chip Ganassi Racing) nem találta telibe az autóját 350 km/h-s tempóval.
A képsorokat látva minden esély megvolt arra, hogy a baleset katasztrofális következményekkel járjon, de szerencsére valamennyi érintett ép bőrrel megúszta.
Take a look at what happened to Will Power and Colton Herta in Day 1 of the #Indy500 open test session.
— IndyCar on NBC (@IndyCaronNBC) April 20, 2022
📺 @PeacockTV pic.twitter.com/3QTo18v7gI
Ez az incidens már a harmadik volt a sorban a nap folyamán, ami a pitből kifelé tartva következett be.
Rögtön az elején az andrettis Alexander Rossi forgott meg, de neki sikerült elkerülnie a fallal való kontaktot.
Néhány órával később viszont Helio Castroneves már rosszabbul járt.
A Meyer Shank Racingnek vezető brazil a pályára tartva pördült ki, majd vágódott egyenesen a 2-es kanyar falának.
Ha ez nem lett volna elég, az összetört autó pontosan az a 06-os Dallara-Honda volt, amivel tavaly megnyerte a negyedik Indy 500-át.
Öröm az ürömben, hogy ő is sértetlen maradt, az MSR viszont később bejelentette, hogy a csütörtöki tesztet már biztosan kihagyják.
Az eredeti terv szerint ekkor még 40 perc volt hátra, az IndyCar azonban már nem engedte vissza az autókat az oválra.
A döntést azzal indokolták, hogy biztonsági szempontból alaposan meg akarják vizsgálni a pálya szóban forgó területét a második nap előtt.
„Az elején azt hittem, hogy csak azért csúszós [a ptilane kijárata] mert épp akkor kaptuk meg a zöld jelzést és még a hőmérséklet is alacsony volt, de később sem lett jobb” – nyilatkozta az NBC-nek Tony Kanaan.
„Magával a pályával nincs gond, az apron-területtel [a fű melletti szakasz] viszont valami nem stimmelt. Szerintem jó döntést hoztak azzal, hogy lefújták a napot, mert senki sem akarja azt látni, hogy az autók kilőnek a pályára. Nem tudom, hogy mi lesz a megoldás holnapra, de a helyzet kissé aggasztó.”
A Chip Ganassi Racing veteránja szerint a legegyszerűbb megoldás az lenne, ha az érintett szakaszon kötelezően csökkentenék a sebességet.
Close calls today…. @12WillPower owes me a beer. pic.twitter.com/mcBOePnI43
— Colton Herta (@ColtonHerta) April 21, 2022
KAPCSOLÓDÓ:
>>>>>Castroneves összetörte a tavalyi győztes autóját [VIDEÓ]
A teszt legjobbja Scott Dixon lett 227.187 mph-val (365.62 km/h) míg a másodikként Conor Daly zárt 226.985 mph-s (365.30 km/h) köre révén.
A képzeletbeli dobogó harmadik fokát az újonc Callum Ilott kaparintotta meg 226.308 mph-val (365.29 km/h), de befért még a top 5-be Santino Ferrucci (226.182 mph/364 km/h) és Ericsson (225.341 mph/362.65 km/h) is.
A teljes eredménylista az alábbi táblázatban tekinthető meg:


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough