NASCAR: Elsöprő nézettséget hozott és jövőre is visszatér a bristoli dirt-futam

Harminckét év után először rendezett versenyt a NASCAR húsvét vasárnapján.
Sőt, ha pontosak akarunk lenni, akkor ötvenegy éve volt az utolsó, előre betervezett futam ebben az időpontban.
A hatvanas-hetvenes években összesen nyolc forduló zajlott le a katolikus egyház legszentebb ünnepén. Az 1970-es, atlantai viadal után viszont A NASCAR már íratlan szabályként fektette le, hogy a húsvéti hétvégét üresen kell hagyni.
Ezzel a hagyománnyal 1989-ben is csak kényszerből szakítottak.
A szóban forgó, richmondi Cup-versenyt eredetileg februárra írták ki, a katasztrofális időjárás miatt azonban el kellett halasztani és egyedül csak ez a márciusi dátum volt elérhető arra, hogy be tudják pótolni.
Idén viszont ismét szándékosan húsvétra tették a bristoli dirt-futamot, mivel azt remélték, hogy konkurencia nélkül sokkal több embert tudnak a képernyők elé ültetni.
Számításaik be is jöttek.
A frissen kiadott nézettségi adatok szerint a káoszba hajló, végül egy elképesztő befutóban Kyle Busch győzelmét hozott Food City Dirt Race-t 4.007 millióan követték nyomon az FOX-on.
Ezzel a legnézett bristoli futam lett 2016 tavasza óta valamennyi, ezen a pályán versenyzett bajnokságot figyelembe véve.
Emellett a hétvége második legtöbb érdeklődőt vonzó sporteseményévé is vált az USA-ban az NBA rájátszása után.
A kereskedelmileg fontos, 18-49 éves korosztályban pedig az idei év legjobb mutatóit hozta a Daytona 500-at leszámítva.
A NASCAR tájékoztatása szerint a Truck Series szombati versenyének pedig egyenesen sikerült rekordot döntenie.
A nemzeti harmadosztály küzdelmei 1.167 millió embert szegeztek a képernyő elé a kábeles FS1-on.
A bajnokság 1995-ös debütálása óta még egyszer sem sikerült bristoli futamnak ilyen mutatót hoznia.
Nem meglepő, hogy 2023 tavaszán újra helyet fog kapni a NASCAR menetrendjében az ideiglenesen dirt-borításúvá alakított pálya.
Ennek pontos dátumát a későbbiekben ismertetik.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough