Indy 500: Rosenqvist nem fél attól, hogy “elátkozott” autóval kell versenyeznie

Indy 500: Rosenqvist nem fél attól, hogy “elátkozott” autóval kell versenyeznie
credit: Arrow McLaren SP



Hivatalosan bemutatta autói Indy 500-as fényezését az Arrow McLaren SP.

A gárda mindhárom Dallara-Chevyje eltérő dizájnt kap a legendás viadalra, amelyet partnerük, az Undefeated álmodott meg.

Pato O’Ward 5-ösén továbbra is a megszokott papaya-fekete dominál, a bal hátsó részen viszont már megjelenik a streetwear-márka olívazöld színe is.

A Juan Pablo Montoya által vezetendő, részidős harmadik gépen a fehér dominál, míg Felix Rosenqvist száguldó irodáján a fő hangsúlyt az olíva kapja meg.

“Ez egy igazán különleges fényezés, nagyon izgatott vagyok azért, hogy valami újjal rukkolhatunk elő” – nyilatkozta a svéd az NBC-nek.

“Mindig örömmel tölt el, amikor egy olyan autóba pattanhatok be, ami jól néz ki és egyedülálló. Pontosan ilyen most a zöld, ráadásul ezt a színt imádom versenyautón látni. Nem én választottam személy szerint, de rendkívül örülök neki.”

Az autó külleme az Undefeated tulajdonosának, egyben vezető tervezőjének, James Bondnak köszönhető.

“Nagyon menő, ha olyan emberek terveznek versenyautó-dizájnt, akik normál esetben nem ezzel foglalkoznak” – folytatta Rosenqvist.



“Nem sűrűn láthatóak zöld gépek az IndyCar mezőnyében. Még mindig ott lesz az autómon a papaya és a kék is, ami a csapatot jellemzi. Ugyanakkor elképesztően klassz, hogy az olíva is megjelenik, amire valószínűleg senki sem számított. Azt mindenki tudta, hogy valami igazán nagy durranásra készülünk, de szerintem nem igazán tippeltek volna pont a zöld színre.”

A színválasztás máris megkongatta a vészharangot a babonás rajongók körében, mivel a hiedelmek szerint a zöld balszerencsét hoz az amerikai open-wheelben.

Ezen félelmek még a XX. század elejére vezethetőek vissza, amikor több haláleset is történt zöld színű autókkal.

Bár ezek okai inkább a korszak nem létező biztonsági körülményeiben voltak keresendőek, a babonás versenyzők azonban rögtön baljóslatú jelnek vélték.

A zöld kocsikat övező félelmek hosszú évtizedekig megmaradt még annak ellenére is, hogy számos futamgyőzelem/bajnoki cím is született ezt cáfolva.

A babona a NASCAR-ba is átgyűrűzott.

Darrell Waltrip például mindent megtett azért, hogy ne kelljen zöld autóval versenyeznie, szponzora, a Gatorade viszont nem engedett, így muszáj volt neki. Baja viszont nem származott belőle, hiszen többször is elért a Victory Lane-ig a “baljós” festéssel. Tim Richmond viszont addig tüntetett, míg a támogatójánál elérte, hogy a tervezett zöld helyett piros-fehérre pingálják inkább a kocsiját.

A sort még lehetne folytatni, de a jó eredmények ellenére (pl. Tony Kanaan -2004-es IRL bajnoki címe, Kyle Busch – 2015, 2019 Cup titulusaa) máig vannak olyan pilóták – pláne a regionális stock-carban -, akik úgy félnek a “zöld átoktól”, mint mások a 13-astól.



Az Indianapolis 500-on utoljára 2018-ban szerepelt zöld autó, az ezt vezetett Danica Patrick pedig még a 13-as rajtszámot is bevállalta.

A karrierje legutolsó versenyét teljeseített wisconsini sikeresen bejutott a kvalifiáció pole-ról döntő Fast 9 szegmensébe, maga a futam viszont baleset miatt idő előtt véget ért számára.

Rosenqvist mindeközben csak nevet a vészjósló hangokon.

“Nem hiszek a babonákban. Különben is, nekem a zöld színű autók eddig csak szerencsét hoztak.”





Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy