NASCAR: Drámai befutót és nagykönyvbe illő sportszerűséget hozott a bristoli dirt-őrület

NASCAR: Drámai befutót és nagykönyvbe illő sportszerűséget hozott a bristoli dirt-őrület
credit: Logan Riely/Getty/NASCAR Media



A NASCAR hatalmas reményekkel vágott neki a Bristol Motor Speedway dirtjén rendezett Cup-futamnak.

Abban reménykedtek, hogy a tavalyi év problémáiból tanulva végre egy igazán jó versenyt prezentálhatnak a rajongóknak, amivel megszilárdíthatják a borítás jövőjét is a naptárban.

A Food City Dirt Race már az időzítése kapcsán is rendhagyó volt, lévén általa harmickét év után először kapta meg a zöld zászlót NASCAR-futam húsvét vasárnapján.

Nos, ha tökéletes futamot nem is, de egy hamisítatlan őrületet maximálisan sikerült a rajongóknak bemutatni.

A futamot rögtön a legelején meg kellett szakítani, mivel a saras felület miatt több autó – köztük a pole-os Cole Custeré – hűtőrácsa villámgyorsan eltömődött. Ezt látva a NASCAR a komplett mezőnyt felszólította arra, hogy azonnal hajtsanak ki a pitbe és tisztítsák meg a rácsot, valamint a szélvédőt is.

Az igazi bohózat viszont csak ekkor kezdődött.



A kötelező kiállás után Kevin Harvick mindenképpen vissza akarta venni a körét. A versenyirányítás viszont nem értett ezzel egyet és arra utasította a Stewart-Haas Racing veteránját, hogy soroljon vissza a mezőny végére.

Harvick ennek többször is ellent mondott, végül azonban kénytelen volt eleget tenni a NASCAR parancsának.

A 2014-es bajnok a 94.-ben végül ismét körön belülre tudott kerülni, futama azonban már nem tartott sokáig.

A második szakaszban Corey LaJoie megpördült, beindítva ezzel egy láncreakciót, amely a rossz látási viszonyoknak is köszönhetően magával rántotta Harrison Burtönt, Noah Gragsont, Alex Bowmant és Harvickot is. Utóbbinak ez a baleset egyben a befejezést is jelentette.

A fiaskók sorozatának itt még egyáltalán nem volt végük.

A második szakasz után olyan katyvasz állt be, hogy maguk a csapatok sem tudták ki, hányadik éppen köszönhetően a verseny rendhagyó szabályainak.

Még a piros jelzés életbe lépése előtt az első négy helyezett megejtette pitkiállását, így a vezető pozícióba Kyle Busch került. A bristoli regulák értelmében azonban az állást befagyasztották a szakaszok után, így az első hely jogos birtokosa az utolsó zöld alatti kört az élen zárt Chase Briscoe lett.

Ekkor egy több, mint egyórásra nyúlt esőszünet állt be, Briscoe pedig érthető módon masszívan imádkozott azért, hogy a körülmények ne tegyék lehetővé a folytatást.



Az égiek viszont nem hallgatták meg.

A harmadik szakasz már Tyler Reddick uralmáról szólt.

A Richard Childress Racing pilótája jogosan érezhette úgy, hogy végre valahára meglehet élete első Cup-győzelme.

Az utolsó 100 körből 99-et töltött az élen, újfent bebizonyosodott viszont, hogy semmi sem vehető biztosra a kockás zászlóig.

Briscoe a legutolsó körben mindent egy lapra feltéve támadni is kezdte Reddicket, de közben elvesztette uralmát autója felett és nekivágódott a 8-as Chevynek.

Az RCR-es gyorsan irányba tudott állni, a nagy tempóval érkező Busch viszont elszáguldott mellette, lényegében az utolsó métereken bezsebelve idei első győzelmét.

A csalódott Tylernek így be kellett érnie a második hellyel, míg Briscoe csak a huszonkettedik lett.



Sikere révén Busch egy 25 versenyen át tartó nyeretlenségi sorozat végére tett pontot, ezzel párhuzamosan pedig 60. látogatását ejthette meg a Cup victory lane-jére.

Ha ez nem lenne elég, a kétszeres bajnok beállította Richard Petty rekordját is, mint a zsinórban teljesített legtöbb – szám szerint 18 – olyan szezon, amelyekben sikerült legalább egy győzelmet hoznia.

Reddick számára ráadásul duplán fájhatott ez a vereség, lévén alig harminc körrel a leintés megint rákapcsolt az eső, így – akárcsak korábban Briscoe – ő is bízhatott abban, hogy nem lesz restart.

Az időjárás azonban megint lehetővé tette a folytatást, a végeredményt pedig már ismerjük.

A viadal után azonban a két pilóta nem balhézott össze, sőt, az utóbbi idők legsportszerűbb pillanatát szolgáltatva Briscoe nyilvánosan bocsánatot kért Reddicktől és a kamerák előtt kezet ráztak egymással.

Busch és Reddick mögött harmadikként Joey Logano ért célba, de befért még a top 5-be az első szakaszt megnyert Kyle Larson, valamint Ryan Blaney is.





Pocsék napot zárt viszont Denny Hamlin.

A Joe Gibbs Racing veteránja a 91. körben kényszerült feladni a versenyt motorhiba miatt.

A 41 éves pilóta immár a negyedik kiesését könyvelhette el az eddigi kilenc fordulóból. Némi sebtapasz lehet számára a Richmondon aratott elsősége, ami playoffot érő helyet jelenthet számára. A feltételes mód nem véletlen, hiszen összesen tizenhat pilóta kaphat helyet a szezon utolsó tíz futamát magában foglaló rájátszásban, most pedig már nem kevesebb, mint nyolcan mondhatják magukat futamgyőztesnek.

Ha ez a tendencia megmarad, akkor előállhat az a mindeddig példátlan helyzet, hogy több nyertes lesz, mint ahány hely van a playoffban. Ebben az esetben az utolsó továbbjutó helyről a pontversenyben elfoglalt pozíció dönt majd.

Jelenleg viszont még korai ezen spekulálni.

Egy biztos, a bajnokság következő állomása április 24-én a Talladega Superspeedway lesz, ahol szintén minden esély megvan egy őrült, káoszba illő versenyre.







Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy