NASCAR: Jó verseny lesz-e vasárnap? Attól a sráctól függ, akinél ott van a felvizező autó kulcsa

NASCAR: Jó verseny lesz-e vasárnap? Attól a sráctól függ, akinél ott van a felvizező autó kulcsa
credit: Chris Graythen/Getty/NASCAR Media
NASCAR: Jó verseny lesz-e vasárnap? Attól a sráctól függ, akinél ott van a felvizező autó kulcsa


A NASCAR már túl van a pénteki edzésnapon, azt viszont továbbra sem tudni, hogy milyen versenyt fog produkálni vasárnap a Cup Series Bristolon.

A naptár egyetlen dirt-borítású fordulójának egyik kiemelt problémáját idén is a felvert por miatti, pocsék látási viszonyok jellentik.

Ennek oka, hogy az agyagos-fűrészporos felületet nem lehet optimálisan felvizezni, mivel így fennáll a veszélye annak, hogy a ragacsos darabkák eltömítik az autó nyílásait.

Emellett könnyedén odatapadhatnak a szélvédőre is.

Pár napja Kyle Larson éles véleményt fogalmazott meg, mondván a NASCAR-nak keményebben kellett volna dolgoznia a megoldáson annak érdekében, hogy az autók szélvédő nélkül hajthassanak pályára. Ebben az esetben a borítást jobban benedvesíthették volna, garantálva ezzel a jó versenyhez szükséges, optimális körülményeket.

Most viszont van egy száraz, csúszós felület, amelyen az autók irgalmatlan porfelhőt képes felverni.

Az edzések alkalmával többször felküldték a pályára a felvizezésre hivatott járművet, de ennek hatása csak ideiglenes volt.

„A tavalyihoz képest már jobban tudtuk használni a felső ívet, de hamar eljött az a pont, amikor már az autók újra kiszárították a felületet” – nyilatkozta Chase Briscoe.

„Amikor elkezd veszíteni a nedvességtartalmából már jönnek a problémák. Szerintem még több vizet is elbírna, mert maga a borítás rettenetesen száraz. Kevés vízzel csak a felső réteget tudják versenyképessé tenni, ami körök alatt újra szárazzá válik. Mindent összevetve, az, hogy milyen versenyünk lesz attól a sráctól függ, akinél a felvizező autó kulcsai vannak. Az edzés első 5-10 perce mókás volt a megfelelően hidratált pálya miatt. Ha ilyen maradna végig, akkor nagyszerű, izgalmas futamunk lenne, abban biztos vagyok. A szélvédő miatt persze óvatosnak kell lenni, ráadásul az még csak nehezebbé is teszi az autót. Ugyanakkor még így is sokkal agresszívebbek lehetnénk, de ehhez – és ebben mindannyian egyetértünk – több víz kell. Tudom, hogy félnek a túlhevüléstől és egyéb meghibásodástól, de akkor is meg kellene próbálni.”

Kyle Busch egyetértett kollégájával:

„A 2021-es fordulóhoz képest jobb a helyzet. Az edzés második felében viszont már semmit sem láttam a pályán, számomra ez lesz a legnehezebb rész. A por. Határozottan több víz kellene, mert így pocsék versenyre van kilátás.”