IndyCar: Rossi már fél lábbal a McLarennél van, az O’Ward-saga tovább folytatódik

IndyCar: Rossi már fél lábbal a McLarennél van, az O’Ward-saga tovább folytatódik
credití. Penske Entertainment/James Black



Már a szezon elején megindultak a találgatások Pato O’Ward jövője kapcsán.

A pletykákat pedig nem más indította el, mint maga a legfőbb érintett.

A mexikói versenyző március közepén nyíltan kijelentette, élő kontraktusa ellenére egyáltalán nem biztos, hogy 2023-ban is marad az Arrow McLaren SP kötelékében.

Zak Brown viszont erre úgy reagált, hogy Pato több évre szóló szerződésben áll velünk és tudomása szerint minden más híresztelés alaptalan.

Ez a két hivatalos forrásból érkező, ámde gyökerest elletmondó nyilatkozat viszont minden kétséget kizáróan azt sugallta, hogy a felek közti viszony egyáltalán nem mondható paradicsominak.

Mindeközben az idény zajlott, O’Ward pedig csak küszködött.

St. Petersburgben a 12., majd Texasban – ahol tavaly nyerni is tudott – csak a 15.-ként zárt.

Long Beach utcáin sikerült falaznia az edzésen, de magát a versenyt már az 5.-ként fejezte be.



Ezt követően a 22 éves pilóta optimistán nyilatkozott, mondván erre a lendületre szeretnének építkezni a következő fordulókon.

Egy biztos, a McLaren hatalmas várakozásokkal vágott neki az első olyan IndyCar-szezonjának, amelyben már a csapat többségi tulajdonosaiként vannak jelen.

Az Associated Press szerint a fő céljuk az, hogy Amerika első számú open-wheel csapatává váljanak, amely egyaránt a topon van az USA-ban és a Formula-1-ben is.

Erre komoly marketintkampányt indítottak, tovább erősítették közösségi médiás jelenlétüket, a rajongók pedig egyszerűen imádják.

Megszavazták őket az F1 legnépszerűbb csapatának, Lando Norris pedig a legkedveltebb pilóta lett a női, illetve a 25 éven aluli rajongók körében. Hasonló elismerésben részesült O’Ward is az IndyCar év elején tartott globális közvélemény-kutatása során.

A gond csak az, hogy az eredmények viszont elmaradnak a pályákon.

A kezdeti nehézségek után az F1-ben már kezd kigyúlni a fény az alagút végén (és mégcsak nem is dudál), az IndyCarban viszont eddigi legjobbjuknak csak O’Ward imént említett ötödik helye számít.

Csapattársa, Felix Rosenqvist szerzett ugyan egy pole-t Texasban, az eddigi három futamból azonban már egyet sem tudott befejezni a top 10-ben.



A fő téma viszont továbbra is Pato.

Brown rendületlenül hangoztatja, hogy hosszú távra terveznek vele, mostani szerződése pedig 2024 végéig szól.

Az AP azonban bennfentes információkra hivatkozva már úgy fogalmazott, hogy ennél sokkal komplikáltabb a helyzet.

Értesüléseik szerint a McLaren felajánlott egy egzakt ugyanolyan kontraktust O’Wardnak, mint amilyet nemrég az egyéves F1-es autóval zajló tesztprogram kapcsán Colton Hertával kötöttek.

A fiatal versenyző azonban ezt elutasította, mondván ő már valódi lehetőséget szeretne a világbajnoki sorozatban kapni, jelenlegi IndyCar-programja kapcsán pedig magasabb, a széria toppilótáival megegyező fizetést akar.

Ha ezt a McLaren nem adja meg neki, akkor pedig keres egy másik csapatot, amely a bajnoki címhez segíti őt.

O’Ward tehát meglehetősen ambiciózus, a csapattal való szerződéséből viszont nem lenne egyszerű kiszállnia.

Jelen megállapodás értelmében ha kapna egy jó ajánlatot, a McLarennek akkor sem kellene ezt túllicitálnia. Elég csak a másik gárda által felkínált összeg 75%-át kifizetnie és Pato máris nem igazolhatna át.

Brownnak komoly tervei vannak vele, a fő csapásvonal pedig a futamgyőzelmek és potenciális bajnoki címért való csaták mellett az amerikai, valamint mexikói piacon végzett promóció.

“Nem akarom, hogy Pato másik csapathoz menjen és űrt hagyjon maga után nálunk” – jelentette ki az üzletember.

“Határozottan nem lelkesednék ezért. Úgy véljük, hogy ő egy bajnoki címre esélyes srác. Nekünk megvannak a magunk emberei, sokat fektettünk beléjük, esélyt adtunk nekik, nem fogjuk csak úgy elengedni egyiküket sem. Ehhez nagyon jó ok kellene, nekem pedig egy sem jut eszembe.”

A McLaren Racing tavaly vásárolta fel az Arrow McLaren SP 75%-át.

A gárda jogelődjét, a Sam Schmidt Motorsportsot 2001-ben alapította a korábbi IRL-versenyző Sam Schmidt azt követően, hogy egy tesztbaleset következtében nyaktól lefelé megbénult.

Partnerként 2019 végén szállt be a gárdához a McLaren, de egészen tavaly őszig “csak” anyagi és emberi erőforrásokkal támogatták a működését.



Jelenleg még a korábbi, indianapolisi főhadiszállást használják, de már tervben van egy óriási, minden igényt maximálisan kielégítő, vadonatúj létesítmény felhúzása, amit főként megújuló engergiaforrásokból szeretnének üzemeltetni.

Emellett lázasan dolgoznak azon, hogy 2023-ban már három teljes szezonos autójuk legyen az IndyCarban.

Az AMSP elnöke, Taylor Kiel szerint a legnagyobb feladat ezzel kapcsolatban a megfelelő szakemberek leigazolása, lévén az IndyCarban és az IMSA-ban egyaránt megnövekedett mezőny miatt komoly hiány lett a kellően képzett, tapasztalt munkaerőből.

Az új nevezés potenciális, új versenyzőit tartalmazó listája élére Alexander Rossi ugrott, akinek szerződése idén év végén jár le az Andretti Autosporttal.

Az AP pedig egyenesen úgy tudja, hogy a kaliforniai versenyző már meg is egyezett a McLarennel.

Ezen hírt azonban még egyetlen érintett sem erősítette meg hivatalosan.





Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy