Indy 500: A JHR „kényszerből” lehet a 33. nevező, de körvonalazódik egy olyan opció, amivel mindenki nyerhet

Indy 500: A JHR “kényszerből” lehet a 33. nevező, de körvonalazódik egy olyan opció, amivel mindenki nyerhet
credit: Penske Entertainment/Joe Skibinski



Néhány héttel ezelőtt a Juncos Hollinger Racing még hallani sem akart arról, hogy extra autót indítsanak az Indianapolis 500-on.

Akkori indoklása szerint a gárda teljes egészében csak a 77-es számú, az újonc Callum Ilott által vezetett Dallara-Chevyjükre akart koncentrálni.

Azóta viszont sok víz lefolyt a Dunán.

Roger Penske-ék krízis-üzemmódban dolgoznak azon, hogy meglegyen a verseny tradicionális 33 fős mezőnye.

Az óra viszont ketyeg, a szakemberhiány, valamin anyagiak miatt pedig hosszú ideje 32 autón áll a nevezési lista.

A legfrissebb információk alapján a JHR az eddigi kategorikus elutasítás helyett – némi felsőbb szintről jövő noszogatás hatására – már hajlik arra, hogy szerepet vállaljon a rajtrács teljessé tételében.

A RACER információi szerint Ricardo Juncos és Brad Hollinger alakulata belemenne abba, hogy felkészítsék a tulajdonukban lévő második gépet a legendás viadalra, de csakis abban az esetben, ha végképp nincs más.

„Úgy néz ki, hogy mi vagyunk az utolsó lehetőség” – nyilatkozta a szaklapnak Juncos.



„Én megmondtam, hogy annyi időre van szükségünk, amennyi csak lehetséges. Sajnos ez egy utolsó pillanatbeli projekt és őszintén szólva, nem akarom csinálni. Közöltem, hogy találjanak mást. Ha viszont mi maradunk az egyetlen opció a harmincharmadik nevezésre, akkor megvalósítjuk. Brad és én csak azért vállaljuk, mert segíteni szeretnénk az IndyCarnak, ami annyira jó volt hozzánk. Ugyanakkor mi a legutolsó lehetőség vagyunk, nem pedig az első.”

Esetleges jelöltként szerepl még a Cusick Motorsports Stefan Wilsonnal, az AFS Racing Sebastian Saavedrával, továbbá RC Enerson és Ryan Hunter-Reay neve is felmerült. Bővebb részletek azonban az ő esélyeikről nem ismertek.

Juncosék leszögezték, ha a második autójuk indítása mellett döntenek, akkor csakis májusban fognak pályára hajtani vele. Arra abszolút nincs idejük, hogy az április 20-21-én rendezendő kollektív tesztre felkészüljenek.

Pár nappal ezelőtt a DragonSpeed is felbukkant és közösségi oldalukon bejelentették, hogy boldogan visszatérnének a Speedwayre, ha Penske-ék megkeresnék őket.

A sportautózás világából ismert gárda 2020-ban pont a kritikus 33. nevező lett. Állításuk szerint a járványhelyzet miatt augusztusra halasztott „Május Hónap” eseményei előtt 2.5 nappal kapták csak meg a felkérést az IndyCartól. Ennek ellenére tisztesen helytálltak.

Az Elton Julian vezette csapat ennek apropóján biztos abban, hogy idén még jobban teljesítenének, tekintve a nagyságrendekkel több rendelkezésre álló időt.

A gond csak az, hogy a DragonSpeednek nincs egyetlen Dallara-kasztnija sem, mivel 2020 őszén – amikor úgy döntöttek, befejezik IndyCar-programjukat – eladták azt a Meyer Shank Racingnek.

Érdekesség, hogy tavaly Helio Castroneves pontosan ezzel nyerte meg negyedik Indy 500-át.

Juncosék viszont boldogan rendelkezésükre bocsátanák az egyik sajátjukat plusz a hozzá tartozó felszerelést, ha sikerül megállapodniuk.

Ez egy win-win szituáció lenne: a DragonSpeed indulhatna a futamon, a JHR-nek kellene vesződnie egy olyan projekttel, amit a hátuk közepére sem kívánnak, Penske pedig hátradőlhet, hogy megvan a 33 autó.

Ha ez nem lenne elég, az IndyCar állítólag keményen dolgozik azon is, hogy létrejöjjön egy 34. program is a kieséses kvalifikáció izgalmai érdekében.





Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy