Penske: Több oválra van szüksége az IndyCarnak

Penske: Több oválra van szüksége az IndyCarnak
credit: Penske Entertainment/Joe Skibinski



Az NTT IndyCar Series idei versenynaptára tizenhét futamot tartalmaz, amelyből mindössze ötöt rendeznek oválpályán.

Az IndyCart és az Indianapolis Motor Speedwayt tulajdonló Roger Penske szerint pedig ezen változtatni kell.

“Ha sikerül összehozni a megfelelő eseményt a megfelelő helyszínen, akkor én jobban hajlok arra, hogy az épített és utcai pályákkal szemben inkább oválokat adjunk a naptárhoz, mivel ezek különböztetnek meg bennünket a sportág más formáitól” – nyilatkozta a Kapitány a RACER-nek.

“A menetrendünk az épített, utcai és oválpályák révén sokszínű, én pedig a jövőben is meg akarom tartani ezt.”

Az üzletember szerint több helyszín is megfontolás részét képezi, ahogyan az sem kizárt, hogy hamarosan elbúcsúzhatunk néhány jelenlegi versenytől.

“Elveszíthetünk párat, mivel lehet, hogy a város vezetése nem akarja már folytatni. Másrészt a promóterek díja megemelkedett, ahogyan a csapatok költségei is. Nincs kristálygömböm, hogy megmondjam hány futamunk lesz jövőre, de próbálunk a promóterekkel együtt dolgozni azon, hogy meglássuk mi az, ami lehetséges. Nashville egy csodálatos új helyszín, Iowa szintén remek létesítmény. [Utóbbiban] olyan szórakozást biztosítunk majd, amihez hasonlóért Las Vegasba kellene menni, ahol viszont nem kapod meg 80 dolláros jegyárak mellett. Lenyűgöző lesz. Ezek a dolgok fokozzák a mostani naptárunkat és majd meglátjuk, hová vezet ez.”

A július 23-24-ei, Hy-Vee-vel közösen tető alá hozott iowai duplafordulóhoz olyan partnereket sikerült szerezni, mint a Doordash és a Google. A versenyek mellett pedig több látványos koncertet is rendeznek majd a fellépők között Gwen Stefanival és Blake Sheltonnal.

Nagy kérdés viszont, hogy mi lesz a Texas Motor Speedway sorsa.



Az elmúlt években – főként a NASCAR autói kedvéért a pályára felvitt PJ1-réteg miatt- meglehetősen lapos futamokat rendeztek itt. Ennek következtében sokan már temették az amerikai open-wheel naptárában a megnyitása, tehát 1997 óta szereplő másfél mérföldes ovál jövőjét.

Ebben az évben viszont komoly erőfeszítések árán, de sikerült egy igazán izgalmas versenyt produkálni, amit látva újra hallani lehetett olyan véleményeket, hogy talán az IndyCarnak mégis meg kellene hosszabbítania az idén lejáró szerződését a TMS-szel.

Penske ennek kapcsán leszögezte, hogy maradniuk kellene, mivel végre rájöttek, hogyan tudnak érdemben versenyezni ezen a megváltozott felületű pályán.

A márciusi forduló előtt közvetlenül félórás extra edzést iktattak be, aminek során csak a problémás felső íven köröztek az autók. Ezen megoldás végül nyerőnek bizonyult.

“Olyan jó verseny volt, amilyet már régen láttunk itt. Korábban hatalmas volt a nézőszám is, amit ismét el kell érnünk. Az IndyCarnak, a szponzorainknak és a pálya tulajdonosának egyaránt promótálnia kell az eseményt. Ez az egyik legnagyobb piac a világon és nekünk itt kell lennünk.”





Ez a weboldal a jobb felhasználói élmény érdekében cookie-kat használ.
Elfogadom
Elutasítom
Privacy Policy