IndyCar: Brutál konkurencia ellenére is milliós nézettséget hozott a Long Beach-i futam

IndyCar: Brutál konkurencia ellenére is milliós nézettséget hozott a Long Beach-i futam
credit: Penske Entertainment/Chris Owens


Valósággal tömve volt hétvégén motorsporttal az amerikai televíziós paletta.

Összességében a legtöbb szempárt a NASCAR Cup Series martinsville-i fordulója vonzotta, amelyet átlagosan 1.885 millióan követtek a kábeles Fox Sports 1-on.

A stock-carosok mégsem lehetnek boldogok, mivel az előző heti, 3.958 milliós nézettséget produkált richmondi futamhoz képest jelentősen visszaesett az érdeklődés.

A mostani, William Byron idei második győzelmét hozott futamnak ráadásul még igazi versenytársa sem volt a szombat esti, főműsoridős sávban.

A Cup tavalyi, tavaszi martinsville-i fordulójához képest is negatívan teljesített. 2021-ben – igaz, az esőzések miatt vasárnap délutánra halasztott – körözést még 2.3 millió figyelték.

Másodikként az NTT IndyCar Series zárta a hétvégét.

A bajnokság vasárnapi GP of Long Beach-e 1.055 millió embert vonzott a Nielsen mérései szerint az NBC-n.

Összehasonlításként az ezt megelőző, texasi oválfutamot átlag 954.000-en választották szintén ezen az országos lefedettségű adón.

Külön ki kell viszont emelni, hogy a Josef Newgarden sikerével zárult utcai futam a Tiger Woods visszatérésével fémjelzett US Mastersszel párhuzamosan ment.

Ilyen, az egész USA-t lázban tartott konkurencia mellett igencsak pozitív a milliós nézőszámuk.

A NASCAR Xfinity Series csodás nevű, martinsville-i Call 811 Before You Dig 250-e péntek este 854.000 nézőt könyvelhetett el, míg a Truck Series 455.000-en zárt.

Az F1 hosszú idő óta először számolhatott el negatív mutatókat.

A helyi idő szerint vasárnap éjjel/hajnalban lezajlott Ausztrál Nagydíj 568.000 embert vonzott a kábeles ESPN-en. Ehhez képest a 2019-es Albert Park-i versenyt 649.000-en látták élőben.

Némi sebtapasz viszont, hogy a báratságosabb időpontban, reggel kilenckor sugárzott ismétlés elé 223.000-an ültek le.

Az IMSA WeatherTech Sports Car Championship Long Beach-i viadala átlagosan 131.000 nézőt hozott.

A kétkerekűek között a felvételről adott Monster Energy Supercross St. Lous-i versenyére 603.000, míg a MotoGP élőben adott austini fordulójára 534.000 ember kapcsolt át.

A kereskedelmileg fontos, 18-49 év közötti korosztályban a NASCAR Cup 401.000, az F1 316.000, az IndyCar 294.000, az Xfinity 193.000, a Supercross 188.000, a Moto GP173.000, a Trucks pedig 111.000 rajongót mozgósított.