A DragonSpeed burkoltan beajánlotta magát az Indy 500-ra
Az utóbbi hetekben kapcsoltak teljes fordulatszámra azon hírek, miszerint nem biztos, hogy az idei Indy 500-on meglesz a tradicionális, 33 autós rajtrács.
Az okok sokrétűek a pénztől kezdve egészen a szakemberhiányig.
Roger Penske már elhintette, hogy nem muszáj mindenáron ragaszkodni a hagyományhoz, JR Hildebrand pedig előrukkolt egy igazán érdekes ötlettel is arra az esetre, ha a nevezők száma megrekedne 32-n.
A minap azonban felbukkant egy régi ismerős alakulat és a közösségi médiában burkoltan felajánlották magukat Roger Penske-nek.
„2020-ban mindössze 2.5 nappal a berakodás előtt kaptuk a hívást az IndyCartól, hogy versenyezzünk az Indianapolis 500-on” – írta a DragonSpeed Twitteren.
„Az épített pályás autót már az IMS-en építettük át, majd szilárdan tartottuk a 17-20. helyet, de kockáztattunk és vesztettünk az üzemanyag-stratégia miatt. Végül a 23.-ok lettünk. Ha most belekezdenénk valamibe, akkor sokkal előbbre járnánk!”
A DragonSpeed 2019-ben debütált a bajnokságban.
A 103. Indianapolis 500-nak egyesen az egyik csodacsapatává váltak, miután rögtön az első kvalifikációs napon bejutottak a mezőnybe a 81-es Dallara-Chevyt vezető, minden ováltapasztalatot nélkülöző Ben Hanleyvel a volán mögött.
A gárda 2020-ban már legalább tíz verenysen szeretett volna indulni, a járványhelyzet miatt viszont csak az Indy 500 jött össze szintén Hanley közreműködésével.
Ezen fordulón ráadásul Penske hathatós közreműködésével vehettek részt, miután a Kapitány nem szerette volna, ha pont az irányítása alatt lezajló első 500-on ne lett volna meg a 33 autó.
A DS végül bejelentette, hogy 2021-től már nem lesznek tagjai az IndyCar mezőnyének, mivel az összes erőforrásukkal a sportautózásra kívánnak koncentrálni.
Azt egyelőre nem tudni, hogy most mivel szeretnének pályára hajtani, lévén a birtokukban állt IR-18 kasztnit 2020 végén eladták a Meyer Shank Racingnek.
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough