IndyCar: Jimmie Johnson hibát hibára halmozott, de tanulni akar belőle
Március 20-án, a Texas Motor Speedwayen IndyCar-karrierje eddigi legjobb versenyét produkálta Jimmie Johnson.
Első open-wheeles oválfutamát fantasztikus teljesítménnyel a hatodikként zárta, ami saját bevallása szerint nagyot dobott az önbizalmán.
Három héttel később viszont szó szerint mennyből a pokolba zuhant.
Az Acura Grand Prix of Long Beach programsorozata ugyanis már az első naptól fogva csapások sorozatát tartogatta számára.
Vesszőfutása a pénteki edzésen kezdődött, amelynek során elvesztette uralmát a Chip Ganassi Racing 48-as Dallara-Hondája felett és frontálisan a gumifalnak csapódott.
Az ütközés pillanatában nem engedte el időben a kormánykereket, aminek eredménye egy kisebb törés lett a jobb kezén.
Az IndyCar orvosai engedélyezték számára, hogy részt vegyen a másnapi gyakorláson és felmérje, tudja-e vállalni a folytatást.
A szervó nélküli autó, valamint a komoly fizikális igénybevételt jelentő pálya kombója már egészségesen is nagy kihívás, nem, hogy sérülten.
Johnsont azonban kemény fából faragták és annak ellenére, hogy a második edzésen újfent falazott, mindenképpen ott akart lenni a kvalifikáción is.
A rajtsorrendről döntő körözés viszont újfent nem jól alakult számára.
Az első szegmenst képező csoportkörét az utolsó helyen zárta, miután elvették tőle a két legjobb idejét Graham Rahal feltartása miatt. Na nem mintha ennek akkora jelentősége lett volna, hiszen eleve a tabella alján tanyázott.
Maga a verseny szintén idő előtt véget ért számára.
Alig tíz körrel a vége előtt nekivágódott a 8-as kanyarban kihelyezett abroncsoknak. Az érkező David Malukas (Dale Coyne Racing) pedig már nem tudta elkerülni és telibe kapta a 48-as elejét.
Személyi sérüléssel szerencsére nem járt a baleset, a verseny viszont mindkettejük számára véget ért.
„Voltak már rossz hétvégéim korábban is, de ez a sport ezzel jár” – nyilatkozta Johnson az AP-nek.
„Rosszul érzem magam, hogy a csapatot ilyen helyzetbe hoztam. Nem könnyű ez az egész. Utcai pályákon borotvaélen táncolsz és nincs helye hibának. Próbáltam gyorsabb, versenyképesebb lenni, de hibákat követtem el. Tanulni fogok belőle.”
“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough