NASCAR: Végre kiderült, hogy mi volt Keselowski brutális büntetésének oka

Hetek óta lázban tartja a NASCAR közösségét, hogy pontosan milyen szabálytalanságot követett el az RFK Racing, ami az utóbbi idők legnagyobb büntetéscunamiját vonta maga után.
Mint ismeretes, a csapat társtulajdonosa, egyben versenyzője, Brad Keselowski által vezetett 6-os Fordja az atlantai futamot követő, átfogó ellenőrzésen bukott le.
Ennek jutalma 100-100 pont levonás lett az autó, valamint a pilóta neve mellől, búcsút mondhattak 10 playoff-egységnek, továbbá a crew chiefet négy fordulóról eltitották és még 100.000 dolláros pénzbírsággal is sújtották.
Az RFK fellebbezett a döntés ellen, a Nemzeti Motorsport Fellebbviteli Tanács azonban jogosnak tartotta az ítéletet.
A NASCAR a csapattulajdonosok és versenyzők követelése ellenére mindeddig nem közölt információkat a szabálytalanság mibenlétéről.
Most azonban Keselowski végre tiszta vizet öntött a pohárba.
Szavai alapján pedig olybá’ tűnhet, hogy ez az eset is visszavezethető a szállítmányozási láncban tapasztalható hiányra.
“A hátsó panelnek volt egy kulcsfontosságú része, amiről a NASCAR úgy ítélete meg, hogy az általunk végrehajtott javítás nem megfelelő volt” – nyilatkozta a 2012-es Cup-bajnok Martinsville-en.
“Ez egy kemény helyzet. Mi nem akartunk azzal a panellel versenyezni, új viszont nem állt rendelkezésünkre. Három futam óta használtuk az autón és muszáj volt javítást eszközölni rajta. Bárcsak jobb munkát végezhettünk volna, de már nem lehet visszacsinálni. Megértem a NASCAR álláspontját. Az ő feladatuk, hogy az elemek és alkatrészek megfelelőek legyenek. Mi jóhiszeműen hajtottuk végre a javítást, de mint már említettem, nem csináltuk valami jól. Előnybe kerültünk-e általa? Valószínűleg nem, de olyan nehéz helyzetbe hoztuk a NASCAR-t, ami nem volt fair velük szemben és muszáj volt ítéletet hozniuk. Ha elölről kezdhetnénk, akkor könyörögnénk, kölcsön kérnénk, vagy lopnánk egy új panelt és azt tennénk fel az autóra. A világ viszont nem így működik. Ez tipikusan olyan helyzet, amelyben mindenkinek egyszerre van igaza, de egyszerre téved is. Tanulni fogunk belőle.”
Az idei évtől a NASCAR Cup csapatai már szinte valamennyi elemet kizárólagos beszállítóktól szerezhetik csak be, amelyeken nem módosíthatnak.
Ennek betartatása érdekében pedig egy rendkívül szigorú büntetési rendszert is életbe léptettek.

“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough