NASCAR: Megszületett a szezon első duplázója, Hamliné az eddigi legszomorúbb rádiózás

Nyolc versenybe telt, hogy a NASCAR Cup Series felavassa az idei első, többszörös futamgyőztes pilótáját.
Ezen fegyvertényt William Byron hajtotta végre, aki a március 20-ai, atlantai forduló után most, Martinsville-en is eljuttatta a victory lane-re a Hendrick Motorsports 24-es számú Chevyjét.
Az észak-karolinai magasan a legtöbb, 212 körön át haladt az élen, bezsebelve végül főkategóriás karrierje negyedik diadalát.
Ennek révén a HMS huszonhetedik alkalommal tudott nyerni a 0.526 mérföldes oválon.
Pluszban egy új rekordot is beállítottak, miután a második szakaszban Chase Elliott megfutotta a csapat fennállásának 10.000 vezető pozícióban töltött körét Martinsville-en. Mindeddig egyetlen gárda sem tudott ennyi kört az élen haladni egyazon a pályán.
Nyolc körrel a vége előtt Byron már több, mint 2.5 másodperces előnnyel vezetett, a biztosnak tűnő győzelme azonban veszélybe került a Todd Gilliland falazása következtében belengetett sárga zászló miatt.
Az overtime-ban viszont sikerült megőriznie első helyét a nagyon lelkes Joey Loganóval szemben.
Byron a sikerét agydaganattal küzdő édesanyjának ajánlotta, aki a helyszínen szurkolta végig a versenyt.
The No. 22 tried, but it wasn't enough! @WilliamByron captures his second grandfather clock of the weekend! pic.twitter.com/ZSMcxbxlbv
— NASCAR (@NASCAR) April 10, 2022
Harmadikként Austin Dillont érte a kockás zászló, de befért még a top 5-be Ryan Blaney és Ross Chastain is.
A futamnak természetesen megvolt a maga nagy vesztese is.
A Joe Gibbs Racing veteránja, Denny Hamlin egy héttel korábban, Richmondon megszerzett elsősége révén abban reménykedett, hogy véget ért a szezon kezdete óta őt a mások és saját hibájából egyaránt sújtott csapáscunami.
A virginiai rövid oválon viszont újra szétesett felette a csillagzat.
Az autója szinte végig vezethetetlen volt, a harmadik szakaszban pedig ő idézte elő a nap első, incidens miatti pace car fázisát.
A 11-es Toyota lassulni kezdett a pályán, majd a pitlane-en le is állt.
A hivatalos indoklás alapján az üzemanyagpumpa meghibásodása okozta a problémát, a rossz nyelvek szerint viszont egyszerűen csak kifogyott az üzemanyag.
Nem sokkal később a csapatrádióján pedig elhangzott a nap legszomorúbb, vagy inkább legfrusztrálóbb beszélgetése:
Hamlin: Hogyan lehet egy topcsapatnak harmincadik helyre jó autója?
Chris Gabehart (crew chief): Mindenkinek vannak szar napjai.
H: Tavaly vezettem itt vagy ötszáz kört.
CG: Nem tudom mit mondjak, nagyon idegesítő. Az van, ami.
Hamlin végül három kör hátrányban, a huszonnyolcadik pozícióban zárt.
Nem lehetett boldog csapattársa, Martin Truex Jr. sem, akinek jobb első abroncsa nemes egyszerűséggel kettéhasadt menet közben.
A szóban forgó kereket kicserélték ugyan, a 2017-es bajnok viszon már nem volt tényező a pályán és a kockás zászló után mindössze a huszonkettedikként rangsorolták.
Az első két szakaszt a pole-ból indult Elliott nyerte és 185 kört haladt az élen. A hajrában viszont már visszaesett, amiben közrejátszott, hogy a pitgárda sem volt épp a helyzet magaslatán.
Ha ez nem lett volna elég, a futam egy pontján még a rádiója is felmondta a szolgálatot.
A 26 éves dawsonville-i végül a tizedikként zárt, így továbbra is ő a Hendrick Motorsports egyetlen, idén még győzelem nélkül álló versenyzője.
A NASCAR Cup Series legközelebb április 17-én csap össze, méghozzá a Bristol Motor Speedway dirtjén.


“Versenyautót vezetni olyan, mint láncfűrésszel keringőzni” – Cale Yarborough